•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Jojo Rabbit (2019)

Da se razumemo - svaka kritika nacizma u bilo kojoj formi ili obliku je dobra i poželjna, bilo da dolazi kao ozbiljna drama ili blago apsurdna satira, samo što u ovoj drugoj inkarnaciji preti da bude pogrešno protumačena ili makar nedovoljno shvaćena kao kritika.

A "Jojo Rabbit" nije ništa drugo nego to, kritika jedne zatucane kvaziideologije koja je opravdanje za svoju hegemonijalnost pronalazila u rasnim i socijalnim degradacijama i segregacijama i, začudo, našla u tome mnogo onih autohtonih pobornika koji nisu bili tu samo zbog straha, odanosti ili zato što su "slušali narađenja". Imajući želju da taj sistem potuno detronizuje, obesmisli i otvoreno mu se podsmehuje, Taika Vaititi, koji se polako pretvara u neku soft verziju Terija Gilijama, donosi jednu dobru i jednu problematičnu odluku.

Dobra odluka je da sam glumi Hitlera kao izmišljenog prijatelja dečaku koji silno želi da bude deo Hitlerjugenda i koji iskreno svoj sistem vrednosti, u odsustvu figure oca, temelji na nacističkoj ideologiji i mitologiji. Vaititi na taj način može direktno i otvoreno da se sprda sa Adolfom prikazujući ga kao jednu vodviljsku figuru koja je duboko nesigurna u sistem koji je izgradila i to nije ništa novo, u poslednjih desetak godina nije ništa neobično da čak i iz Nemačke dolaze različite parodije na lik i delo Adolfovo, što je valjda jedan od poslednjih stadijuma ispiranja savesti u "venišu" pop-kulture i istorije. Iako zabavno, čak ni Vaititijevo posprdanje sa nacističkim ikonografskim ritualima nije ništa originalno ako se setimo da je "Alo, alo" radio nešto slično tome još pre 30 godina.

Loša odluka, iako je film baziran na romanu pa tu i nije bilo pomoći, jeste da se kritika nacističke ideologije sporovodi kroz iskustva i oči jednog deteta, koje i nema izgrađen sistem vrednosti osim onog koji mu nameće dominantna politika u tom trenutku. S obzirom na to da nema mehanizme da se racionalno obračuna sa nacizmom i njegovom propagandom, dete apriori usvaja njegove mantre, koje se graniče sa bajkama o Jevrejima kao mitskim čudovištima, te njegovo distanciranje od te ideologije ne deluje kao da je došlo iz intelekta, već iz emocije. Na taj način, sazrevanje malog Džodžoa kroz odnos sa Jevrejkom koju kriju u kući, dolazi pomalo antiklimaktično i očekivano, za razliku od njega mali Zoran iz "Tito i ja" koristi ideologiju samo kao sredstvo da se približi devojci, čime dosta verodostojnije slika dečački život nego ovaj film.

I pored toga, Vaititi je snimio film u kome humor uglavnom dolazi iz sjajne hemije njegovih mladih glumaca i svoje parodične izvedbe Hitlera koja ne pogađa uvek metu, ali je iskrena u svojoj kritici. Satirizovanje tog trenutka u istoriji koji je napojen neizmernom ljudskom patnjom i zlom, jeste klizav teren i zahtevao je brižljiv um, ali makar je namera ovog filma časna u pokušaju da prikaže kako se jedna ideologija cepa iznutra kroz viziju jedne duše vredne spasenja.


Autor: Slobodan Novokmet (Helly Cherry)

Žanr:komedija, drama, ratni
Godina:2019
Reziser:Taika Waititi
Scenario:Taika Waititi, Christine Leunens
Uloge:Roman Griffin Davis, Thomasin McKenzie, Scarlett Johansson
Uzrast:PG-13
Award:1 Oscar, 30 nagrada i 142 nominacija
Studio:TSG Entertainment, Piki Films, Defender Films
Zemlja:New Zeland
Jezik:engleski
Trajanje:108 minuta
Podeli:



Preporucujemo

U Ljetnom kinu Coca-Cola podignuto najveće filmsko platno...
28. Sarajevo Film Festival: Predstavljamo Open Air program,...
Filmovi u konkurenciji i žiri za Specijalnu nagradu za...
Predstavljamo filmove programa U fokusu 28. Sarajevo Film...
Ovacije za Malkoviča na Feliks Romulijani
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa za period od 11. avgusta...
Džejms Franko je Fidel Kastro u novom filmu o vanbračnoj...
Filmski centar Srbije na snimanju filma “Heroji...
Šesto izdanje programa Pretpremijere Serije sa šest...
Veče akcije uz projekciju filma "Brzina metka"
Najave Striporame na Nisvillu
Spiderhead (2022) (2022)
Sarajevo Film Festival - Šesto izdanje programa...
Predstavljamo Kinoscope program 28. Sarajevo Film Festivala
Međunarodna premijera filma “Usekovanje” na Moskovskom...
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 4. avgusta do 10....
Svjetska premijera filma PRAZNIK RADA Pjera Žalice zatvara...
28. Sarajevo Film Festival: Suočavanje s prošlošću
SINOĆ U TEATRIJUMU PREMIJERNO IZVEDENA PREDSTAVA BANOVIĆ...
Prey (2022) (2022)
Dodeljene nagrade najboljim filmovima festivala “Otvoreni...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 04. do 10. avgusta
O filmu „SVE(T)na leđima žene“
Mingusova autobiografija, rock biseri, knjige za bubnjare, ...
Film “Leto kada sam naučila da letim” osvojio nagradu...
BINA - Otvoren međunarodni konkurs za arhitektonske...
Saopštenje produkcijske kuće Art & Pocorn povodom termina...
Predstavljamo program Summer Screen 28. Sarajevo Film...
’Net Zero by 30th Sarajevo Film Festival’’: U misiji...
Mads Mikkelsen dolazi na 28. Sarajevo Film Festival