•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Kamera u vožnji

Na projekciji kretanje ima svoj pravac, snagu, brzinu, trajanje i vreme (timing). Uopšte, veliki broj pokreta izaziva osećanje snage, užurbanosti, uzbuđjenja, ili žestine. Delimični ili potpuni nedostatak kretanja sugeriše utučenost, ravnodušnost, depresiju, ozbiljnost ili, u zavisnosti od konteksta scene, tako veliku emocionalnu napetost da je svaka aktivnost isključena.

Pokret se često podudara sa linijom dijaloga. Ako pokret nastavlja liniju dijaloga, dijalog će biti naglašen. Ako dijalog nastavlja kretanje, onda će ono biti naglašeno. Mnogi postupci, korišćeni u opisanim slučajevima, pokreta u švenku, primenjuju se i kod kamere u vožnji. Evo nekoliko sugestija:

1 Najprijatniji kadrovi u pokretu postižu se kada se kamera u vožnji kreće glatko, bez drmanja, i stalnom brzinom. Ako je potrebno da se brzina vožnje poveća ili smanji, to nikad ne sme da buđe iznenadan poklret.

2 Vožnje kojima se kadriraju ličnosti u opštem ili srednjem planu, pojačane su ako su statični objekti razmešteni izmedju putanje ličnosti i kamere. Bolje likovne kompozicije se postižu pod uslovom đa se komponuju po dubini prostora, kako bi se izbegla pojava dvodimenzionainosti.

3 Vožnje sa pauzama, gde se kamera ili ličnosti povremeno zaustavljaju, mogu da deluju kao novina, ili čak da razbiju monotoniju kontinuiranog pokreta.

4 Ako kamera i akter prave statične pauze za vreme kretanja, bolje je da se izbegne zaustavljanje tamo gde ima objekata u narednom planu, osim ako imaju specijalno značenje u priči, jer će svakako biti veoma jako naglašeni. Ako samo smetaju, bolje da se izbegnu.

Podeli:



Preporucujemo

Šesto izdanje programa Pretpremijere Serije sa šest...
Međunarodna premijera filma “Usekovanje” na Moskovskom...
Ovacije za Malkoviča na Feliks Romulijani
Preminula glumica Olivija Njutn-Džon
Predstavljamo Open Air program, danas pocinje online...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 04. do 10. avgusta
Filmski centar Srbije na snimanju filma “Heroji...
Svjetska premijera filma PRAZNIK RADA Pjera Žalice zatvara...
Repertoar Pozorišta Teatrijum od 08. do 14. avgusta
Sendmen: nova Netfliksova serija kultnog autora Nila Gejmana
Mingusova autobiografija, rock biseri, knjige za bubnjare, ...
Veče akcije uz projekciju filma "Brzina metka"
Predstavljamo filmove programa U fokusu 28. Sarajevo Film...
Najave Striporame na Nisvillu
Filmovi u konkurenciji i žiri za Specijalnu nagradu za...
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa za period od 11. avgusta...
Slovenačko-srpski film “Iskupljenje” podržan u Italiji
U Ljetnom kinu Coca-Cola podignuto najveće filmsko platno...
Filmovi u konkurenciji i žiri za Specijalnu nagradu za...
Svetska premijera hrvatsko-srpske koprodukcije...
’Net Zero by 30th Sarajevo Film Festival’’: U misiji...
The Gray Man (2022) (2022)
ZA NOVI FILM REDITELJA MARTINA MAKDONE - „DUHOVI...
Film “Leto kada sam naučila da letim” osvojio nagradu...
Predstavljamo program Summer Screen 28. Sarajevo Film...
Džejms Franko je Fidel Kastro u novom filmu o vanbračnoj...
SINOĆ U TEATRIJUMU PREMIJERNO IZVEDENA PREDSTAVA BANOVIĆ...
Sarajevo Film Festival - Šesto izdanje programa...
BINA - Otvoren međunarodni konkurs za arhitektonske...
The Black Phone (2021) (2021)