•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

King Kong (1933)

Ovako.

Film koji je godinama smatran pripadnikom više kategorija, stravi i užasu, naučnoj fantastici, fantastici, akcionom filmu, u osnovi je film o čudovištu (sa modelom čudovišne visine za 1933. godinu, od 25 metara), žanru kojem pripada i sam „Jaws“, Stevena Spielberga. Razlozi zašto je film svrstan u kategoriju staromodne avanturističke priče su očigledni. Film sadrži klasičnu holivudksu formulu, momak spašava devojku. Tu su i potere, bekstva, linčovanje, ljuti domorodci, još malo detalja i sve je moglo i da se smesti u vestern milje.

Čak i za to vreme, priča je bila sačinjena od klišea, ali je ostavila publiku opčinjenu rezultatima specijalnih efekata. Od trenutka kada se majmunoliki stvor pojavio, uspešno je zadržao pažnju publike do same odjavne špice... i tokom nje. Prednost filma su bili komični trenuci u kojima glavni protagonosti nikada nisu otišli do kraja i upravo takvim komičnim koloritom podigli su dinamiku priče. Do danas takvo lirsko vrištane Fay Wray niko nije nadmašio. Verovatno sa razlogom.

Danas više niko da ne razmatra ljudski faktor priče u Kongu, jer se većina analiza svodi na Willis H. O'Brien-ovu tehniku efekata stop-pokreta (na žalost danas je upotreba tih efekata odavno deo filmske prošlosti, osim u filmovima češkog autora Jan Švankmajera i britanskim animacijama) koji su bili čuveni svojevremeno, a neke od scena ni danas nisu izgubile na čaroliji. Trideset treće, O'Brienu je pošlo za rukom ono što Peter Jacksonu nije 2005., a to je ličnost koju je veliki majmun dobio, izrazima iznenađenja, bola, besa, na trenutke čak i simpatičnog blesavljenja, što je filmu dalo posebnu notu, čineći od krute figure, pre svega, simpatičnu, a onda i tragičnu, pružajući liku dimenziju očaja. Ovde nije slučaj da je „staro“ bolje od „novog“ u svetu filma, već je jednostavno tako. Kong 2005. je drčna verzija nečega što je 1933.

Bombastična muzika Maxa Steinera držala je atmosferu od prve do poslednje scene, često i nadomeštajući nedostatke same priče i vidljive mane stop-animacije.

Verzija iz 1976., danas neverovatno zastarela, ostaje poznata samo po skromnoj desnoj dojci Jessice Lang, nastavak iz 1987. ćemo sada pomenuti i nikada više, a o rimejku iz 2005. biće govora u nekom drugom prikazu.

Tako.

Oly
Godina:1933
Reziser:Merian C. Cooper i Ernest B. Schoedsack
Producent:Merian C. Cooper, Ernest B. Schoedsack, David O. Selznick
Scenario:James Ashmore Creelman, Ruth Rose
Uloge:Fay Wray, Bruce Cabot, Robert Armstrong
Uzrast:PG
Studio:RKO Radio Pictures (danas Warner Bros)
Jezik:Engleski
Trajanje:123 min
Podeli:



Preporucujemo

Spektakl koji se ne propušta: Niš će 12. oktobra biti...