•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Kolarac i kustoskinja Biljana Ćirić - Dva predavanja u okviru edukativnog programa “Šta bi kustosiranje trebalo / moglo da bude“ na Kolarc

Edukativni program “Šta bi kustosiranje trebalo / moglo da bude”, koji organizuje kustoskinja Biljana Ćirić u partnerstvu s Kolarcem, do kraja godine prirediće dva javna predavanja u okviru svog godišnjeg serijala predavanja za 2022. godinu. Masimilijano Molona će 5. decembra u 18 časova održati predavanje “Umetnički način proizvodnje. Umetnost i zajedničko u doba antropocena“, a Amelie Aranguren će svoje predavanje o projektu “Kampo adentro” održati 13. decembra u isto vreme. Oba programa će biti održana u Maloj Sali Kolarca, a ulaz na predavanja je besplatan.

Predavanje Masimilijana Molone će, polazeći od nedavno objavljene knjige Umetnost/Zajedničko (Art/Commons), koja daje osvrt na zajedničko iz perspektiva savremene istorije umetnosti i antropologije, fokusirajući se na tekuće napetosti između umetnosti i kapitalizma, trasirati vezu između umetnosti i zajedničkog kroz praksu Instituta za radikalnu imaginaciju (Institute of Radical Imagination), u kojem je Molona angažovan.

Predavanje se temelji na analizi savremenih umetničkih i kustoskih praksi, koje autor opisuje kao prakse uspostavljanja zajedništva, zasnovane na koprodukciji, participaciji, uzajamnosti i vrednovanju reproduktivnog rada. Molona predlaže nov teorijski pristup tekućim debatama o zajedničkom i pokazuje da umetnost može da obezbedi i jezik antikapitalističke i postkolonijalne kritike, kao i distinktivni skup veština i praksi uspostavljanja zajedničkog.

Masimilijano (Mao) Molona je pisac, režiser i antropolog. Vanredni je profesor Odseka umetnosti Univerziteta u Bolonji. Njegovo obrazovanje je multidisciplinarno i obuhvata ekonomiju, antropologiju i vizuelnu umetnost, dok se njegov rad rad fokusira na odnos između umetnosti i političke ekonomije iz specifičnog ugla rada, klase i postkapitalističke politike. U terenskom radu kombinuje pedagogiju, umetničku prefiguraciju i aktivizam. Jedan je od osnivača i član kolektiva freethought (slobodnamisao), Instituta za radikalnu imaginaciju (Institute of Radical Imagination; IRI) i Laboratorije za urbano zajedničko (Laboratory for the Urban Commons; LUC).

Amelie Aranguren će govoriti o projektu “Kampo adentro”, koji je pokrenut 2010. kao inicijativa vezana za potrebu da se razmisli o ruralnoj sredini kao mestu za umetničko stvaralaštvo i o tome kako je tokom godina osetila potrebu da se suoči s realnošću i teškoćama življenja daleko od zemlje.

“Na taj način smo došli do sopstvene agroekološke proizvodnje sa stadom ovaca i do obnove planinskog sela koje treba da bude pokušaj kolektivne agrarne i umetničke proizvodnje. Međutim, posvećenost gradu je osnovna, te otuda CAR, Centro de Acercamiento a lo Rural (Centar za pristup ruralnom), naš prostor u Madridu. Ovaj prozor ka ruralnom je i nastao s namerom da se u grad prenese iskustvo samodovoljnosti i održivosti agrarne tradicije. Izazov Kampa adentro jeste stvaranje svesti o svemu što poljoprivredni rad i život u ruralnim oblastima mogu da ponude, što je obogaćivanje ruralnih i urbanih oblasti istovremeno”, objašnjava Amelie Aranguren.

Amelie Aranguren rukovodi umetničkim programom Centra za pristup ruralnom (CAR) pri umetničkom kolektivu INLAND („Unutrašnjost“) u Madridu, čiji je član od 2010. Bila je koordinatorka izložbi u Jeu de Paume (Ž d Pom) u Parizu; vodila je Espacio Uno (Espasio Uno), prostor pri Muzeju Reina u Sofiji namenjen određenim projektima umetnika koji se tek pojavljuju; bila je programska direktorka u Fondaciji „Federiko Garsija Lorka”, privatnoj zadužbini posvećenoj očuvanju i diseminaciji pesnikovog nasleđa, kao i umetnička direktorka galerije Max Estrella (Maks Estrela).

Predavanje Masimiliana Molone je podržao Italijanski institut za kulturu u Beogradu, a predavanje Amelie Aranguren je podržano od strane Ambasade Španije u Beogradu.

Podeli:



Preporucujemo