Biti prosečan, hladan i atoničan nije dobro čak ni u svetu filma, jer publika žudi za projektima koji su inovativni i specifični, makar u lošem smislu. Manhattan Night je upravo sinonim za gore navedene epitete, jer predstavlja jedan klasičan krimić sa elementima neo-noir (pod)žanra. Iako vrlo zabavan, ovaj film ne uspeva ostaviti naročito jak utisak na mene, jer pod palicom ustaljenog crime režima vrlo lako pada u zaborav, gde će praviti društvo mnogim „palim junacima“. Radnja filma nije komplikovana, ali je vrlo „alergična“ na spojlovanje, pa ću ja na najkraći i najbezbolniji način pokušati da vam je dočaram. Uspešni reporter Porter Wren (Adrien Brody) biva uvučen u aferu gradskih zverki, gde u ulozi miša mora zadovoljiti obe strane, jer u suprotnom njegova porodica može snositi posledice.
Zvuči poznato? Ma sigurno ste gledali neki sličan krimić čija se radnja odvija po ulicama nekog američkog velegrada. Ako ste čitali tekst od početka, mogli ste steći utisak da mi se Manhattan Night nije dopao, međutim, to nije tako. Jest' da i ja volim pogledati film koji iskače iz standardnog šablona, ali ni ovaj film nije za bacanje, štaviše, on je odličan “krem” za “filovanje” slobodnog vremena.
Počeću od odličnog kastinga. Adrien Brody je u ulozi lucidnog, inteligentnog i vrsnog reportera Wrena briljirao, jer je čovek rođen za uloge sposobnih protagonista. Njegova koleginica Yvonn Strahovski, igrala je rafiniranu i glamuroznu opasnicu Caroline Crowley, koja jeste spletkaroš, ali ne i antagonista, jer u određenim monetima ispoljava emocije srodne samo ljupkim i neiskvarenim bićima. Pored dvoje pomenutih, imamo još dva bitna karaktera, jedan je Simon Crowley, suprug pomenute Caroline, koji je isključivo lik iz flashback scena, dakle čovek koji ne dolazi u direktan kontakt sa glavnim junakom. Četvrta osoba vrlo bitna za aferu kojom se bavi film, jeste tajkun Hobbs, koji je jedan vrlo ogavan i fuj tip. Njega je odlično doneo iskusni Steven Berkoff, čiji je glavni zadatak bio da natera gledaoce da mrze njegovog lika. Sve u svemu, gluma je ovde na visokoj lestvici.
Misterija koja vlada velikim delom filma, zapravo predstavlja glavni izvor zabave, jer mi ovde nažalost nemamo trilerske atmosfere, odnosno napetosti. S pravom kritikujem tu stavku, pošto se ovaj film zvanično vodi kao triler – krimi – misterija, što u prenesenom značenju govori da posao nije odrađen do kraja. Pored nedostatka napetosti, film vapi i za boljim završetkom, koji nije upitan, apsurdan ili opskuran, ali definitivno ne ostavlja konkretan utisak.
Vizuelni doživljaj je zadovoljavajući, a pravi užitak će predstavljati za ljubitelje urbanističkih građevina, oblakodera i šljaštećeg šarenila koje krasi panoramu Manhattan-a. Međutim, pitanje je da l' ovo svrstati u dobre k-ke filma, jer ljudi, 2016. je godina! tehničke bravure moraju biti ovake, u suprotnom film se smatra neuspešnim.
y
Autor: Milan Tica (Helly Cherry)
Žanr: | krimi, drama, misterija |
Godina: | 2016 |
Reziser: | Brian DeCubellis |
Scenario: | Brian DeCubellis, Colin Harrison |
Uloge: | Adrien Brody, Yvonne Strahovski, Campbell Scott |
Uzrast: | R |
Studio: | DeCubellis Films, Untravelled Worlds, Fable House |
Zemlja: | United States |
Jezik: | engleski |
Trajanje: | 113 minuta |