•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Marko Grba Singh: "Rampart je film o prostorima u kojima sam odrastao"

U utorak, 30. novembra u Kombank dvorani održana je konferencija za medije povodom srpske premijere dokumentarnog filma “Rampart” reditelja Marka Grbe Singha, zakazane za isto veče u 19:30 u Domu omladine, u okviru selekcije “Hrabri Balkan”na 27. Festivalu autorskog filma.

Marko Grba Singh, reditelj filma, govorio je o svojoj inicijalnoj ideji: “To je film o prostorima u kojima sam odrastao. Živeo sam na Banjici 25 godina u tom stanu, sa roditeljima. Pošto sam se odselio oni su rešili da ga prodaju, jer je moja soba postala višak. Pred samu prodaju stan je bio prazan nekoliko meseci i onda sam tamo dolazio sa direktorom fotografije Ivanom Markovićem. Film je zapravo nastajao u tom stanu. To je mešavina prostora i sećanja iz detinjstva, uglavnom zabeleženih u VHS arhivama. To je kombinacija prošlosti i sadašnjosti”.

O značenju reči po kojoj film nosi ime, Marko Grba Singh je rekao: “Rampart je engleska reč koja može da se koristi i kao imenica i kao glagol. Kao imenica ima značenje bedema, utvrđenja, zaštite oko tvrđave ili oko grada, a kao glagol znači fortifikovati se, utvrditi se. Taj stan je sam po sebi kao bedem koji ne dozvoljava sećanjima da napuste taj prostor. S druge strane, naša porodica se u tim arhivskim snimcima dosta trudila da nas zaštiti od spoljašnje sredine, tako da su i oni neka vrsta bedema. Postoji i treće značenje reći koje će razumeti samo gejmeri koji su u to vreme igrali igrice, krajem devedesetih i početkom dvehiljaditih”.

Montažerka Mina Petrović je opisala svoje iskustvo rada na filmu: “Došli smo na ideju da svaka soba evocira neko od sećanja iz detinjstva, i onda smo se igrali tim putovanjima u prošlost i nazad. Bilo je vrlo izazovno i dugo je trajalo, godinu-dve sa većim pauzama između. Kada radite ovakav film važno je da se prave i pauze, jer se neke stvari slegnu i bude vam posle jasnije šta ste uradili. Mislim da je ovo najizazovniji film koji sam do sad montirala i jako sam ponosna na njega”.

U svom izrazito intimnom i snažnom filmu Grba Singh sukobljava prizore iz praznog roditeljskog stana sa porodičnim VHS snimcima NATO bombardovanja 1999. godine uspostavljajući dijalog između sadašnjosti i prošlosti. Ideja za nastanak ovakvog filma javila se kada su autorovi roditelji rešili da prodaju stan u Beogradu, a Grba Singh je želeo da poveže svaku od praznih prostorija sa nekim sećanjem. Godinu dana je trajalo pretraživanje i biranje materijala Markovog pokojnog dede, čiji pečat nose snimci iz prošlosti.

Marko Grba Singh jedan je od najprodornijih savremenih mladih stvaralaca sa prostora bivše Jugoslavije, čiji su kratkometražni filmovi prikazivani i nagrađivani širom sveta. Grba Singh je reditelj naslova „Abdul i Hamza“, dokumentarnog ostvarenja koje je 2015. godine odnelo specijalno priznanje na festivalu FID Marsej.

Foto: Tanja Drobnjak, FAF

Podeli:



Preporucujemo