Slavni režiser Martin Scorsese smatra da web stranice za emitovanje filmova i serija devalviraju kinematografiju.
U tekstu za Harper's Magazine posvećenom italijanskom režiseru Federicu Felliniju izrazio zabrinutost zbog uticaja spomenutih stranica, iako je radio s nekima od njih - Netflixom i Appleom.
Ocenio je da se na ovaj način sistemski obezvređuje kinematografija, da se stavlja po strani, omalovažava i svodi na najmanji zajednički imenitelj.
Poručio je da još pre 15 godina postojala ozbiljna rasprava o kinematografiji, a da je sada sve postalo stvar kompanija tj. ljudi koji ne poznaju umetnost.
Scorsese je mišljenja da se sada svaki video jednako tretira, bez obzira da li je reč npr. o snimku o mačkama, reklami za Super Bowl ili seriji.
Ukazao je da se navedene stranice oslanjaju na algoritme kojima gledaoce upoznavaju o novim ostvarenjima, a čime se oni isključivo tretiraju kao potrošači. Za njega je to pokazatelj da je umetnost obezvređena.
Međutim, pohvalio je stranice kompanija Criterion i Mubi. Kako je napisao, ne možemo očekivati da se biznis brine o kinematografiji, kao što je to sada slučaj. Ponovio je da se prema kinematografiji treba odnositi kao prema umetnosti.
Pretprošle godine je Scorsese takođe kritikovao filmsku industriju rekavši da Marvelovi filmovi nisu kinematografija, već da više nalikuju "tematskim parkovima", prenosi list Independent.