•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Milutin Petrović i “Nečista krv – greh predaka”: Bilo je suđeno

Šestog dana Festivala evropskog filma Palić, 22. jula, na konferenciji za medije na Velikoj terasi govorili su članovi ekipe filma „Nečista krv – greh predaka” – reditelj Milutin Petrović, glumci Dragan Bjelogrlić, Katarina Radivojević, Anđela Jovanović, i producentkinja Snežana Van Hauvelingen. Učesnici konferencije bili su i predavači na radionici DokSrbija, Iva Plemić-Divjak i Miloš Jovanović, reditelj filma „Unutrašnje ostrvo” Ru Hasanov i glumac iz ovog filma Vidali Hasanov, potom Aleksandar Koberidže, reditelj filma „Šta vidimo kada pogledamo u nebo”, Gabor Herendi, reditelj ostvarenja „Toksikoma”, Sanjin Mirić i Jelena Ćirić, reditelj i producentkinja filma „Sedam hiljada duša”, filmski kritičar Nil Jang, predavač na radionici filmske kritike, i Ida Prester, predavačica MIOB radionice, kao i Snežana Trstenjak i Zlata Popov ispred Multimost Fest-a. Predstavljena je i knjiga o Nebojši Glogovcu – „Glogi” Aleksandra Đuričića.

Milutin Petrović, reditelj ostvarenja „Nečista krv – greh predaka”, osvrnuo se na scenario Vojislava Nanovića po kome je film napravljen. “Bilo je suđeno. Taj scenario je pronašao mene, a ne ja njega. Otkad smo počeli da radimo, sve do ovog trenutka, imam stalni osećaj da su tu Voja Nanović i Bora Stanković, tako da sam ja ovde egzekutor, izvođač partitura”.

Dragan Bjelogrlić, glavni glumac u filmu, govorio je o svojoj ulozi: „Svakako je ovo jedna od mojih zanimljivijih uloga. Kada sam dobio scenario da pročitam, video sam da se radi o jednoj izuzetno kompleksnoj priči i ulozi. Nisam mnogo razmišljao. U trenutku kad sam pročitao poslednju stranicu, znao sam da ću da prihvatim to da igram. Nije bilo nikakve dileme”. O liku Hadži-Trifuna, Dragan Bjelogrlić je rekao: „Bilo mi je zanimljivo da je to čovek koji sve vreme pokušava da sredi situaciju, da vuče poteze koji će učiniti dobro i njemu i ljudima oko njega, a sve radi pogrešno. To me je jako podsetilo na naš mentalitet. Shvatio sam, kao i mnogo puta do sad, da su svi naši pisci još davno ispričali priče o nama. Ovde je mentalitet i taj neki usud koji nosimo toliko jak i ukorenjen u nama. Razne Hadži-Trifunove sam imao prilike da upoznam i lično, a nažalost pamtimo ih i iz naše dalje i bliže istorije”.

Glumica Katarina Radivojević govorila je o liku Cone, koji tumači u filmu: „Ona je Hadži-Trifunova rođena sestra, i preteča je današnje moderne žene. Apsolutno je zaštićena od strane brata, i tu postoji velika bratsko-sestrinska ljubav. Ovo je definitivno jedna drugačija uloga od svih mojih do sada”.

Glumica Anđela Jovanović govorila je o svojoj ulozi u ovom ostvarenju, ali i o samom filmu: „Tašana je, kao i lik Cone i inače ženski likovi u ovom filmu, ispred svog vremena. To su jake jake žene koje ne pristaju da budu samo žrtve, već se trude da se izbore za sopstvenu egzistenciju. Tašana je vrlo neobuzdanog, ali nepokvarenog temperamenta. Ona je u jeku svoje mladosti , na neki način zatvorena i okovana društvenim normama i vrlo strogim patrijarhalnim društvom. Mislim da ćemo mi, kao nacija, jako dobro razumeti ovaj film. Mislim da je važan jer govori o važnom istorijskom periodu za našu zemlju, koji se duboko utkao u naš mentalitet i u naše kolektivno nesvesno”.

Producentkinja Snežana Van Hauvelingen govorila je o izazovima sa kojima se ekipa filma susrela tokom snimanja: „Izgradnja scenografije je trajala duže od tri meseca, uhvatilo nas je vanredno stanje i pomeranje usled epidemije, tako da je i snimanje samim tim bilo otežano. Ali uz pomoć sjajnih autora, Marinu Medenicu koja je uradila fantastične kostime, dobru scenografiju, direktora fotografije Erola Zubčevića, dobru ekipu i naravno odličan kast koji smo imali, bilo je zadovoljstvo raditi ovaj projekat. Naravno uz ogromnu odgovornost, jer kao što je Milutin rekao – upravo nama je posle toliko godina, na neki način, bilo suđeno da završimo ovaj film“.

Poslednjeg, sedmog festivalskog dana, u petak 23. jula na Letnjoj pozornici na Paliću, u Glavnom takmičarskom programu u 21h će biti prikazan film „Vojvoda” Rodžera Mičela , dok će u selekciji „Paralele i sudari”, u bioskopu Abazija na Paliću će biti prikazani filmovi „Duhovi” turske rediteljke Azre Deniz Okjaj (17h), i „Parket” ruskog reditelja Aleksandra Mindadzea (19h). Kao specijalna projekcija, na Letnjoj pozornici na Paliću će u 23h biti premijerno prikazane prve dve epizode nove srpske serije „Kljun“ u režiji Jelene Gavrilović i Uroša Tomića. Festival će, na Letnjoj pozornici, svečano biti zatvoren dodelom nagrada Zlatni toranj za najbolji film, Palićki toranj za najbolju režiju, kao i Specijalne nagrade žirija. Ovom prilikom biće proglašen i najbolji film iz selekcije Paralele i sudari.

Foto: Igor Irge
Podeli:



Preporucujemo