•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Najbolji Disney-evi rimejkovi

Disney se uglavnom površno bavio rimejkingom animiranih klasika, ali tek je u poslednjoj deceniji ili tome približno shvatio da je doba CG efekata novi rudnik zlata. Nakon što je Tim Burton-ova Alice in Wonderland zaradila milijardu dolara, kompanija je započela rad na svim njenim rimejkovima.

Sada, nakon devet godina te strategije, dobili smo tri akciona rimejka u 2019. godini, sa četvrtim na putu, i oni su već zaradili dve milijarde dolara na blagajnama bioskopa. Kad Disney nešto napravi, to ne ide na pola puta, tako da u doglednoj budućnosti dobijamo najmanje tri još akcija uživo rimejka godišnje. Ali pre nego što budemo izgaženi gromoglasnim stampedima CG-om ispunjenim generalkama, osoblјe kompanije Polygon je odlučilo da se osvrne na sve akcija uživo rimejkove koje je Disney napravio, u potrazi za pronalaženjem konačnog rangiranja.

Kao i kod bilo kog dobrog rangiranja, postoji nekoliko pravila kojih se treba držati oko toga koje smo filmove uklјučili a koje nismo. Filmovi su morali da budu rimejkovi ili reimaginacije potpuno animiranih Disney-evih filmova; Maleficentmožda ne sledi tačan zaplet Sleeping Beauty, ali odabran je iz istog izvornog materijala. S druge strane, fenomenalni Pete’s Dragon nije na spisku jer je original već bio delimično akcija uživo.

(P.S. imajte na umu da ovaj post sadrži spojlere za sve Disney-eve rimejkove i animirane filmove na kojima se zasnivaju.)

13. The Lion King (2019)

Iako se “live-action” tehnički ne odnosi na ovaj rimejk, režiser Jon Favreau želi besprekornu CG animaciju kako bi zavarao mozak publike da veruje u ono što gleda kao da je stvarno. I dobro. Nakon što je zacementirao Pride Land fotorealističnom florom i faunom, The Lion Kingse oslanja isklјučivo na nostalgiju za originalnim filmom, postavlјajući nezgodne brojeve pesama i plesova sa smeđom paletom i zemalјskom fizikom, i skidajući čovečanstvo iz izvođenja svake životinje. Film donosi sve pogrešne odluke, uklјučujući dodavanje 20 minuta vremena trajanju, tako da bi buba Balegar mogla da gura kuglu balege po afričkim ravnicama, i na kraju je to bez radosti - čak i za Disney-eve fanatike. Čak ni Beyonce ne može da prožme ovaj glas preveliko redukovan sa životom.

12. Alice Through the Looking Glass (2016)

Zbog svih svojih problema (a ima ih toliko), 2010. Alice in Wonderlandimala je viziju iza sebe. Tim Burton-ova ferzija o zemlјi čudesa bila je agresivno šarena i čudna, samo zbog da bi bila čudna, ali takođe je imala koristi od toga da je bila istraživana. Čitav film je bio o tome da nas vodi u obilazak jednog sveta i da vidimo po malo čudnosti dok je Alice nailazila na njih. U drugom svetu je moguće da bi nastavak, sa novim režiserom, mogao da učini nešto slično sa nečijom vizijom kojom upravlјaju boje Čudesne zemlјe. Ali prva je zaradila milijardu dolara, tako da to nije svet koji imamo.

Alice Through the Looking Glass je opterećena dramatičnim zaokretima stvarnog zapleta i teretom pokušaja da se nadvisi prethodnik istovremeno vraćajući sve što je pomoglo da prvi film zaradi toliko novca. Kao rezultat, u filmu se sve oseća kao Tim Burton karaoke. To je šuplјa imitacija stvari koje odjekuju vrlo specifičnoj publici šest godina ranije kada je original objavlјen.

11. The Jungle Book (1994)

Ovaj film nema ništa zajedničko sa animiranim klasikom iz 1967. osim imena. Životinje ne pričaju, jer gotovo sve one su igrale prave životinje, niti igraju po džungli i odgajaju malog lјudskog dečaka - opet stvarne životinje - ali, dečije ime je i dalјe Mowgli. Ova Jungle Bookviše je radnja-avantura-romansa o kolonijalizmu. Nakon spoticanja svojim putem kroz gotovo identičan zaplet Tarzan-a, ovaj Jungle Bookzavršava u trećem aktu postavljajući komad, pravo iz Temple of Doom. Tu je skriveni drevni hram pun blaga, sa zamkama, svodom koji se puni peskom (koji zakopava živog lika) i najvećom zmijom koju ste ikad videli - koja se završava dok jede negativca u sceni previše užasnoj za PG ocenu ovog filma.

Da je ova verzija The Jungle Book bila kolonijalistička drama o indijanskom dečaku koji se zalјubio u britansku devojku koja uči da poštuje svetost prirode, ili udaranje Indiana Jones-a sa nekom impresivnom životinjom, to bi bilo uzbudlјivo. Umesto toga, pada pravo između njih dve i nikada ne uspeva da bilo koji zaplet učini zanimlјivim.

10. 102 Dalmatians (2000)

102 Dalmatians imaju isti problem koji mnogi nastavci sa dobrim antagonistima imaju: zalјubio se u svog negativca. Lako je shvatiti zašto. Glen Close je fenomenalna kao Cruella de Vil i čini se kao da ima vreme svog života. Ona je sofisticirana osoba visoke mode s manijakalnom lјubavlјu prema krznenim kaputima i planom ubistva šteneta kako bi napravila savršen kaput. Nјeno ime je u osnovi okrutno i zlo, na njenom registarskoj tablici piše Devil (Đavo) na prvi pogled, a Close zna da ovaj zlikovac nikada ne treba da bude suptilniji od toga.

Ali Cruella funkcioniše u originalu jer film zaista nije o njoj. Pojavlјuje se kad god filmu treba komični deo, ili zastrašujući trenutak, ali se i dalјe radi o herojskim psima. Nastavak nije. Psa još ima, ali film više brine o Cruella-i. Čak i kad je nakratko izlečena od lјubavi prema krznu - da, od strane Dr. Pavlov-a, imena ovde nisu suptilna - teško je ne setiti se da je njen izvorni i budući plan bio ubistvo 100 pasa da bi se napravio kaput. Ona je zlobnica s razlogom, a ovaj film nam upravo daje previše vremena za Cruella-u da bi bila što više zabavna. Šta je ovo? Disney pravi Cruella prequel...

9. Beauty and the Beast (2017)

Jedna stvar koja me je zaista pogodila u vezi sa Beauty and the Beast bila je ta što se umesto da završi na snimku bilo kojeg od njena dva vodeća lika, ili čak i dvorca zveri, završio je na snimku sada već lјudskog klavisena, glumio ga je Stanley Tucci, kako se ceri kroz usta lažnih zuba nakon što je izgubio sve svoje prave dok je bio u formi klavisena. To je slika nabijena jezivom energijom, a zatim se direktno prelazi u sekvencu odjavne špice koja deluje više kao in memoriamkruženju nego bilo šta drugo.

Verovatno je najzanimlјivija stvar filma, osim sjajnog preokreta Luke Evansa u ulozi Gastona. Emma Watson i Dan Stevens gube se u CGI supi koja samo zamućuje ono što se dešava na ekranu, a ne pojačava ili pojašnjava. "Budi naš gost" pretvara se u poslednju borbu u filmu o superherojima, a ne u šarenoj kulinarskoj bonanzi, a nove pesme su, nažalost, dosadne.

8. Alice in Wonderland (2010)

Dozvolite mi da kažem da su moje pohvale za Alice in Wonderlanddovele sve do ove nenormalno visoke pozicije. Šta mogu da kažem? Tim Burton-ov Alice in Wonderlandfilm je za 14-godišnje devojke koje su nosile Hot Topic i slušale pop punk bendove i ponavlјale Disney-eve editove na Tumblr-u. A kad je Alice in Wonderland izašla, ja sam bila ta 14-godišnja devojčica. Postoje sigurno loše stvari koje možete da kažete o Alice in Wonderland: divan dizajn proizvodnje i preteran CGI, s jedne strane, da ne spominjemo nesrećne implikacije da bi Alice mogla da ima veliku ulogu u kineskim ratovima sa opijumom na kraju filma. Ali to se svesrdno prepušta fantazijama tinejdžerki - Alice nosi gomilu lepih halјina, ali takođe ima i sjajan oklop! Ima magični mač! Jaše džinovsko leopardsko biće! Ona je spasitelј carstva! Ona je samo COOL! - dajući mu toplo mesto u mom srcu, hejteri budite prokleti.

7. The Jungle Book (2017)

Rimejk Jon Favreau-a za Disney-ev animirani film iz 1967. godine bio je dovolјno dobar da garantuje The Lion King-a. Ljudski element ide svim putem: Dok Mowgli, novajlija Neel Sethi odlično glumi instinkte dečaka koga su odgajali vukovi, opuštenost lebdenja okolo kroz život sa velikim medvedom, teror Shere Khan-ove konfrontacije i egzistencijalna vrtoglavica shvatanja da ne pripadate u džungli. Favreau nadopunjuje performans pretvarajući Jungle Book u akciono-avanturistički film - samo nekoliko snimaka su slični direktno originalnom filmu. Ali poput Lion King-a, početno uzbuđenje sa viđenjem Baloo-a i Bagheera ostvarenih fotorealnom animacijom se smanjuje, a spektakl bez muzičkog elementa ostavlјa nešto što želite. Dobro je!

6. Aladdin (2019)

Zbog sve velike buke i meteža oko plavog Will Smith-a, Aladdinrimejk je poprilično u redu. Najgori zločin blockbustera je neinspirativna koreografija - umesto da se utrkuje kroz Agrabah posle krađe vekne hleba, na primer, Aladdin ležerno vijuga ulicama bez većeg alarma. Novi likovi i zaplet održavaju film dovolјno svežim da bi bio privlačan; to nije samo prašnjava ponovna prerada originala, već donosi nešto u priču što se čini opravdanijim od nekih drugih rimejkova. Princess Jasmine, umesto da se bavi nekim slučajnim hobijem zbog „feminizma“, na kraju filma osniva sopstvenu agenciju. Will Smith i Mena Massoud je potrebno malo da nađu svoju hemiju, koja sjaji najbolјe kada ne pokušavaju da kopiraju original i umesto toga, postanu njegova sopstvena dinamika. Sve u svemu, najsjajnija stvar o ovome je činjenica da je moglo da bude i mnogo gore.

5. Christopher Robin (2018)

Filmovi koji prikazuju odrasle osobe koji su u kontaktu sa svojim unutrašnjim detetom obično se bave samo apsolutima. To obično uklјučuje ostavlјanje posla koji sisa dušu kako bi nastavili da ganjaju ispunjenu i kreativniju liniju posla ili se u potpunosti fokusirali na porodicu. Christopher Robinje redak film koji shvata da je kompromis potreban u stvarnom životu, i uspeva da ga povuče bez potpunog pada.

Ipak, Christopher Robinće vas verovatno rasplakati. To je iznenađujuće zamišlјena meditacija o odrastanju, pomalo izjednačavanje napuštanja vaših prijatelјa iz detinjstva da počine ubistvo i jasan stav da je ravnoteža neophodna kada dođe do toga da ste srećni kada odrastete. Film je još jači zbog načina na koji su Pooh i kompanija prikazani u manirima originalnih ilustracija, a ne zbog njihovih lako prepoznatlјivih današnjih kolega, što ih čini nekako tužnijima i melanholičnijima. Što se tiče lјudskog kontingenta filma, Ewan McGregor glumi odraslog Christopher Robin-a, obračunavajući sa odlaskom iz Hundred Acre Wood kao i pokušavanjem da bude dobar muž, otac i zaposleni.

4. Dumbo (2019)

Većina nedavnog rada Tim Burton-a ne izaziva veliko poverenje, ali uprkos svemu njegov Dumboleprša. Delom je to što je upotrebio svoju kartu u Mouse House da napravi film o mukama korporativne pohlepe i tome kako utapa umetnost u tanko zavejanoj referenci na spajanju Disney-Fox-a. Priča o malom slonu koji uči da leti poprima sve veće razmere dok Burton gradi lјudsku glumačku ulogu oko sebe, vraćajući svoje bivše zvezde Batman Returns-a, Michael Keaton-a i Danny DeVito-a, da igraju bogatog impresaria i malog rukovodioca koji pada pod njegovu čaroliju kako Dumbo postaje sve poznatiji.

Blagosloveno, mali slon u Tim Burton-ovom Dambo-unije fotorealističan. Ili barem, iako mu je koža možda kožna, a njegovo sićušno telo može da nosi sav sloj pravog slona, oči i dalјe ostaju crtano velike i sjajne, sposobne da prenesu sve emocije koje ne mogu da se prenesu kroz govor. Ponekad, on izgleda čudno, ali tako to ide i sa svim Burton-ovim radom. Klјučno je to što on ne pokušava potpuno da obnovi ono što je bilo ranije, i da on putuje u više ličnu (a samim tim i veći uticaj) teritoriju.

3. Maleficent (2014)

Za Johnny Depp-a ili Will Smitha, gluma u Disneyevom akcija uživo rimejku, bio je način da izvuču čari mega brenda. Za Angelina Jolie je obrnuto. Disney-jeva reimaginacija priče o Sleeping Beautyinvestira u vatru i sjaj A-listera, koji upravlјa komandom dok lebdi oko sveta fantazije s par tamnih vilinskih krila. Elle Fanning, još jedan glavni talenat svoje generacije, ko-glumi i oživlјava ono što bi mogao da bude još jedan mutni marš preko pozadine CG u priču o ženskoj osveti. Da, naš antiheroj se i dalјe pretvara u zmaja, čekirajući okvir velikog spektakla originalnog filma, ali film iskače kada je Jolie na ekranu, žvaćući scenografiju.

2. 101 Dalmatians (1996)

Jedan od problema Disney-evih akcija uživo rimejka je što zlikovci retko dopiru do animiranih originala. Renesansni negativci su veliki, blesavi, teatralni, puni smešnih melodrama i ipak zastrašujući za mlade umove. Nјihove istančane ličnosti bile su savršene za tu prelepu animaciju, ali zla alhemija zbog koje su ovi likovi funkcionisali je nešto što je izmaklo većini Disney-evih akcija uživo rimejkovima u poslednjih nekoliko godina. Ovi novi zlikovci nemaju ništa od šarma, harizme ili zabave svojih koleblјivijih animiranih kolega. Jedini pravi izuzetak od toga bio je 1996. kada je Disney angažovao glumicu Glen Close kao Cruella de Vil.

101 Dalmatinac je sigurno priča o junačkim psima i njihovom porazu zlog ubice štenadi, ali film čini Close-ova kao Cruella. Cruella je jedini akcija uživo zlikovac uživo, do sada, koji se pridružio panteonu Disney-evih velikih zlih likova i baš poput renesansnih filmova od kojih potiču oni zlikovci, Cruella-in savršen - i nikad preterano iskorišćeno - prisustvo pomaže da se ovo podigne barem u blizini nekih Disney-evih klasika.

1. Cinderella (2015)

Animirana Cinderella je bezvremenska i lepa, ali sama priča je jednostavna. Možda više od ostalih filmova na ovoj listi, bajka o Cinderelli imala je na desetine i desetine adaptacija, a jednostavnost njene priče znači da su reimaginacije dobrodošle. 2015. Cinderelladaje dubinu Disney-evoj priči; naša junakinja je uvek bila srdačna i otporna, ali ova verzija joj daje više pozadinske priče i ličnosti, zajedno sa vezom sa princem koja prevazilazi njihov sudbonosni susret na balu.

Glumačka postava sjaji: Lili James je bez napora Cinderella; Richard Madden donosi šarmu generičkom princu; Cate Blanchett je sjajna i gotovo simpatična maćeha; i Helena Bonham Carter, savršena čudotvorna kuma. Kostimi su prekrasni: Cinderellina balska halјina izgleda kao slika akvarela; Prince Kit-ova prolećno zelena vezena jakna za jahanje ubija; Gotovo anahrono svakodnevna odeća Lady Tremaine suspenduje film u nejasnoj tački vremena mašte. Ipak, iznad svega, je poruka “Odvažite se i budite lјubazni”, mekani podsetnik koji se neprimetno uklapa u bajku i ostaje sa vama nakon toga.

Podeli:



Preporucujemo

Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...