•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

National Bird (2016)

Ovo je uznemirujuć dokumentarac koji, kroz svedočenja tri hrabra doušnika, rasvetljuje tajni program bespilotnih letelica (dronova) američke vojske. Sonia Kennenbeck je reditelj ovog dokumentarca, a izvršni producent je Wim Wenders. „National Bird“ je film o isprepletanim pričama vazduhoplovnih veterana Lisae, Daniela i Heather, koji su svi radili na programu bespilotnih letelica, sakupljajući obaveštajne podatke i prateći mete koje treba ubiti.

„National Bird“ se zatim seli u Avganistan, gde priču nastavljaju preživeli koji su osakaćeni tokom napada bespilotnim letelicama na nenaoružane civile u februaru 2010. godine – koji se pokazao kao greška, opisujući šta se desilo kada su napadnuti. Suprotstavljenost užasnog gung-ho stava od strane onih koji su upravljali ovim bespilotnim letelicama, koja je rekreirana na osnovu transkripta koji postoji o ovom događaju, i sirovih snimaka mrtvih tela (od kojih su neka i dečija) koja se predaju njihovim preplašenim porodicama i prijateljima, zaista je srceparajuća i izaziva salve besa.

Kennebeck suprotstavlja Obamine govore o bespilotnim letelicama – u kojima on tvrdi da one mogu da smaknu pobunjenike bez povređivanja onih koji se nađu njihovoj blizini – sa svedočenjima onih koji znaju da to nije istina. Očigledno je da ove letelice izazivaju razaranje širokog opsega, a činjenica da moderno ratovanje sve više uključuje proučavanje tačaka na ekranu i odlučivanje na koju od njih treba baciti bombu ima zastrašujuće etičke posledice. „National Bird“ demonstrira činjenicu da je priroda ratovanja koje uključuje upotrebu bespilotnih letelica dovela do toga da su neki od ljudi koji upravljaju njima na daljinu postali laki na obaraču, dok su drugi, kao Heather, koja je analizirala podatke o ratnim zonama i pisala o svojim iskustvima za poznati časopis i portal Guardian, završili kao dehumanizovana ljudska bića koja pate od posledica posttraumatskog stresa (engl. PTSD).

Ovo je dokumentarac koji više pokazuje nego što kazuje, upravo zbog zloslutnih snimaka praćenja običnih američkih ulica iz bespilotnih letelica što pokazuje način na koji se tehnologija može iskoristiti protiv bilo kog društva tj. zajednice. Film počinje da dobija na intenzitetu kada analitičar informacionih signala Daniel, koji je radio za NSA-u u Fort Maedeu, odluči da otkrije informacije o ovom programu, što za posledicu ima obrušavanje celokupne vladine mašinerije na njega, uključujući i desetine FBI agenata koji su mu upadali u kuću i pretraživali je, kao i pretnje zatvorom u trajanju od više desetina godina zbog izdaje. Njegov advokat Jesselyn Radack, koja je predstavljala i druge doušnike i koja je isto uradila i za Edwarda Snowdena, pojašnjava da onog trenutka kada prvi put uđete u vojno-industrijski kompleks, vaš život postaje ekstremno težak. Na kraju filma, Danielovo mesto boravka se vrlo jezivo opisuje kao nepoznato.

Prema US 1917 špijunskom aktu, film i doušnici su ozbiljno ograničeni u pogledu toga šta mogu (ili, konkretno u slučaju doušnika, šta bi želeli) da kažu, ali se određene čvrste činjenice ipak probijaju kroz tu mračnu zabranu. Lisa pokazuje pismo preporuke koje je dobila zahvaljujući tome što je pomogla da se identifikuje 12.000 pobunjeničkih meta u periodu od dve godine – kako ona ističe, od kada je SAD u ratu sa Avganistanom od 2001. godine, obim žrtava mora da je ogroman. Niko to neće da kaže, ali je takođe prilično jasno da SAD koristi bespilotne letelice u zemljama sa kojima nije zvanično u ratu. Potajno i elegantno, Kennebeck iznosi ove alarmantne istine na videlo.

Žanr:dokumentarni
Godina:2016
Reziser:Sonia Kennebeck
Uloge:Jesselyn Radack
Studio:Ten Forward Films
Zemlja:United States
Jezik:engleski
Trajanje:92 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Najave Striporame na Nisvillu
Predstavljamo filmove programa U fokusu 28. Sarajevo Film...
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet Niš od 11. do...
Filmski centar Srbije na snimanju filma “Heroji...
Počelo snimanje filma “Pored nas” u režiji Stevana...
Preminula glumica Olivija Njutn-Džon
Dodeljene nagrade najboljim filmovima festivala “Otvoreni...
O filmu „SVE(T)na leđima žene“
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 4. avgusta do 10....
Jesse Eisenberg dobitnik Počasnog Srca Sarajeva 28....
U Ljetnom kinu Coca-Cola podignuto najveće filmsko platno...
Međunarodna premijera filma “Usekovanje” na Moskovskom...
Sutra počinje 28. Sarajevo Film Festival
The Black Phone (2021) (2021)
Sarajevo Film Festival - Šesto izdanje programa...
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa za period od 11. avgusta...
Predstavljamo Kinoscope program 28. Sarajevo Film Festivala
Predstavljamo filmove programa U fokusu 28. Sarajevo Film...
Slovenačko-srpski film “Iskupljenje” podržan u Italiji
28. Sarajevo Film Festival: Suočavanje s prošlošću
’Net Zero by 30th Sarajevo Film Festival’’: U misiji...
Saopštenje produkcijske kuće Art & Pocorn povodom termina...
Predstavljamo Open Air program, danas pocinje online...
ŽIRI NIŠVILLE MOVIE SUMMIT 2022. PROGLASIO NAJBOljE...
Program Masterclassa 28. Sarajevo Film Festivala
Otvoren konkurs za vizuelne umetnike/ce i strip autore/ke...
Džejms Franko je Fidel Kastro u novom filmu o vanbračnoj...
ZA NOVI FILM REDITELJA MARTINA MAKDONE - „DUHOVI...
Pet srpskih filmova podržano u Severnoj Makedoniji
The Northman (2022) (2022)