•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Off (2015)

Debitantski film Predraga Stojića pravo je osveženje za srpsku kinematografiju koja na izdisaju oscilira između istorijskih melodrama i neo crnog talasa.

Za ovaj film se može reći samo jedno-da je idealan za bioskope. Ukoliko ga budete gledali na malim ekranima propustićete sjajan vizuelni doživljaj kakav se nije pojavio u domaćem filmu još od „Čarlstona za Ognjenku.“

Doduše, ovaj film nema toliko raskošnu scenografiju, ali zanatska veština koju poseduje ovaj kamerman je zadivljujuća. Savršen osećaj za momenat, svetlo i dobar raspored kadrova. Kamera snima kadrove Beograda, “grada greha“, čineći ovaj grad jednim od likova u filmu. Ovako lepo prestonica nije slikana od „Mlad i zdrav kao ruža“ (inače obavezna lektira), s tim što u filmu Joce Jovanovića glavni junak je prikazan kao egocentričan lik i osoba koja bukvalno poseduje prestonicu, zna kako diše i uzdiže se iznad vremena i prostora kako bi poput palog anđela nagovestio kataklizmu koju najavljuje rečenicom “Ja sam vaša budućnost.“

Nasuprot tom legendarnom filmu, film „Off“ prikazuje Beograd kao metropolu u kojoj su ljudi mali, otuđeni i totalno beznačajni. Kamera slika Beograd iz vazduha želeći da nam pokaže koliko su ljudski životi minorni u tom velikom grotlu u kome je dovoljan sekund nepažnje na putu pa da zauvek napustiš ovaj svet. Na tragu serijala „Paklene ulice“ i „Beogradski fantom“ čak i za ne preterano dubokoumnu publiku ovaj film donosi uzbuđenje akcionog spektakla i trilera čija neizvesnost drži pažnju publike sve do samog kraja.

Radnja filma smeštena je u savremeni Srbiju i jednu tipičnu građansku porodicu. Čuveni hirurg Mihajlo Lubarda (Nikola Đuričko) je treća generacija lekara koji je odrastao pod snažnim uticajem svoga oca i sada prenosi to i na mlađeg brata kome je ostao još jedan ispit do diplome lekara. On pokušava da se odupre takvom životu tako što odugovlači poslednji ispit i vozi auto trke po gradu. Iznenada u njihov život ulazi Mihajlov stari prijatelj (Ljubomir Bandović) koji je postao inspektor policije i ucenjuje ga nesrećom koju je počinio pre godinu dana. Nudi mu da vozi još jednu trku za njega u zamenu za oslobođenje optužbe. On u početku odbija, ali na kraju pristaje međutim inspektor insistira da trke vozi njegov brat koji je i sam u mladosti vozio.

Gotovo ceo scenario je napisan kao unutrašnji monolog sa povremenim replikama sa strane. Ovaj film kombinuje pozorišni scenario sa estetikom američkog noir movia. Sve vreme glavni junak je u Hamletovskoj dilemi o životu ili smrti suočen sa prošlosću koje ne može da se oslobodi i nastavi život u budućnosti. Duh oca mu stoji za vratom i sve vreme opominje koliko smo mi još uvek patrijarhalno društvo. On doživljava svoj život kao žrtvu sopstvene nemoći da se odupre ocu i društvenim uticajima. Mogu slobodno da kažem da je ovo najozbiljnija uloga Nikole Đurička do sad koju je sjajno izneo unutrašnjom harizmom i gotovo nepokretnom mimikom lica.

Ljubomir Bandović je standardno dobar u ulogama negativaca koje boji snažnom ličnošću i specifičnim licem. Muzika u filmu je se kreće od violončela koji svira Lubardina devojka, pa do zvuka izduvnih gasova koji u filmu imaju funkciju soundtracka. Vrlo svedena režija koja stavlja akcenat na scenariju pre svega vrlo je riskantan potez mladog autora koji je sigurno napravio nesvakidašnji film za Srbiju.

Posle odlične glumačke podele kao i scenarija, fantastična kamera i montaža učinile su ovo pre svega ozbiljnim filmom.

Ako volite Nikolu Đurička onda nećete voleti ovaj film jer ovo je totalno suprotno od onoga na šta ste navikli u srpskim filmovima. Bez udvaranja publici, bez pubertetskog humora, bez narodskih ljudi, ovaj film se bavi filozofskom temom smisla života na pristupačan način. Bez omaža Tarkovskom ovde se vide uticaji američkih reditelja i prikazuje univerzalnu priču smeštenu u kontekst savremene Srbije i Balkana.

Nada da će domaći film krenuti u malo drugačijem smeru.

Autor: Dragica Mačkić (RemixPress)

Žanr:drama, triler
Godina:2015
Reziser:Predrag Stojić
Scenario:Marko Krstić
Uloge:Nikola Đuričko, Ljubomir Bandović, Slobodan Pavelkić, Marko Baćović, Milan Čučilović, Vuk Jovanović, Mina Manojlović Vodušek, Tanasije Uzunović, Goran Sultanović
Zemlja:Serbia
Jezik:srpski
Podeli:



Preporucujemo

Asteriks i Obeliks vikend u CineStaru - kostimirani junaci,...
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023) - uskoro
Da li je moguće zvati se Džejms Bond? - Film 'Neki drugi...
Zagrevanje za mesec ljubavi - preporučujemo vam ove 4...
The Roundup (Beomjoidosi 2) (2022) (2022)
Vin Diesel
Milan Marić
Pamela Anderson tvrdi: Sylvester Stallone mi je nudio auto...
Ticket to Paradise (2022) (2022)
Rami Malek
Premijera filma „Mavena“ Andrije Lekića na DOK #5...
Koja imena se nisu našla na listi nominovanih za Oscara...
Predstavljamo filmove iz Enter Dok takmičarske selekcije...
Tom Henks u trci za tri Zlatne maline
Sylvester Stallone
Nemir u srcu mom (Thunder in My Heart) - hvaljena švedska...
Mili Bobi Braun
Sava Stojanović
Secret Headquarters (2022) (2022)
Snimanje filma "Rust" se nastavlja
Film „Da li ste videli ovu ženu?“ osvojio nagradu...
The Banshees of Inisherin (2022) (2022)
Sveta Petka - Krst u pustinji (2022) (2022)
Eagle Eye (2008) (2008)
Sadie Elizabeth Sink
Michele Morrone
"Kikoriki: Već viđeno“ na Porodičnom vikendu 28. i 29....
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 2. februara do 8....
Jovo Maksić
Knock at the Cabin (2023) - uskoro