•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Parasite (Gisaengchung) (2019)

Južnokorejski sineasta Joon-ho Bong može slobodno u svoj životopis da pribeleži još jedno remek-delo (pored filmova „Sećanja na ubistvo“ i „The Host“) ovom mračnom, ciničnom crnohumornom dramom o klasnim sukobima koja je ove godine ovenčana i glavnom nagradom u Kanu. Kao i nekim prethodnim filmovima, kao što su „Snowpiercer“ i „Okja“, Bong želi da se pozabavi većom, univerzalnijom, društveno odgovornom temom, a da ne ispusti iz dizgina film kao žanrovsko, donekle čak i zabavno, ako ne uvek i poučno iskustvo.

Međutim, za razliku od dva nabrojana filma, čini se da je ovim Bong našao pravu meru između angažovanog, poučnog i socijalno bitnog i onog što je filmsko, što jednostavno provocira gledaoca kao uživaoca filmske slike, a ne samo onoga što se kroz sliku i narativ propoveda i pripoveda. Otuda nam Bong vrlo jasno i nedvosmisleno postavlja stvari na svoje mesto još u startu – njegovi junaci su društveni „paraziti“, dakle siromašna i neprivilegovana korejska porodica koja slaže kutije za pice da bi imala hleb na stolu, ali zato „mažnjava“ WI-FI od komšiluka u duhovitoj sceni u kojoj se pentraju po plafonu ne bi li uhvatili signal. Nejasno je da li je porodica takva usled objektivnih životnih okolnosti, ili postoji neka falinka u njihovom karakteru, pošto se kasnije vidi da kada se udruže oko neke ideje mogu lepo da prosperiraju. Kao takva, ta porodica, mic-po-mic, član po član, počinje, raznim prevarama, manipulacijama i marifetlucima, da se „parazitski“ integriše u drugu, bogatiju, povlašćeniju i na prvi pogled naivniju porodicu koja reprezentuje sve one skorojeviće koji su, došavši do novca i prestiža, iskoristili isti da sebi nametnu sto izmaštanih problema i muka od kojih su najveće koga uzeti za poslugu.

Međutim, tu nije kraj njihovim avanturama i ono što će dalje otkrivati u kući bogatuna postaje jedna igraonica između klasnih razreda, skoro pa bizarna priča o osveti i na momente krimi triler. Bong sjajno žonglira žanrove, pa film skoro neprimetno klizi iz komedije u socijalnu dramu, iz socijalne drame u psiho triler, pa nazad u crni humor. Sve je skladnu i zategnuto i uvezano, sa dominantnom crtom ideje o večitoj klasnoj borbi koja se sada alegorijski odigrava na poprištu jedne nekretnine i dve (i čak tri) porodice, i večitim pitanjem da li u ovom slučaju siromašni i neprivilegovani sišu krv bogatima, ili su zapravo došli u tu situaciju zato što su ih bogati prethodno iscedili eksploatišući njihov rad. Da li su „siromašni“ zapravo siromašni zbog političko-ekonomske klime, ili su samo lenji, nesnađeni, pa i sami traže prečice do životnih uspeha verujući da novac pada s neba ako se samo pravilno u životu pod njega podmetneš? Malo je reći da Bongov stalni glumac Kang-ho Sonog daje još jedan dominantan performans kao pater-familius koji je izgubio svoj autoritet i društvenu ulogu, pa pokušava da se snađe u životu stavom jednog poluzgubidana koji je čas naivan, čas prefrigan, a zapravo duboko osetljiv na svoj tragični položaj.

Kao što je „Snowpiercer“ bio akcioni SF u koji se zamaskirao esej o večitoj klasnoj borbi, tako je i „Parazit“ jedna večita alegorija o društvenim sukobima koja pokreće svetsku ekonomiju, sa patentiranim Bongovim humorom, vrlo neprimetnom simbolikom, referencama koje neće biti svima nadohvat ruke, i ono što je najvažnije nepredvidljivim i bizarnim rešenjima koja mogu da iznenade i najzahtevnijeg gledaoca.

Autor: Slobodan Novokmet (Helly Cherry)

Žanr:komedija, drama, triler
Godina:2019
Reziser:Bong Joon Ho
Scenario:Han Jin Won, Bong Joon Ho
Uloge:Kang-ho Song, Sun-kyun Lee, Yeo-jeong Jo
Uzrast:R
Award:23 nagrade i 28 nominacija
Studio:Barunson E&A, CJ E&M Film Financing & Investment Entertainment & Comics, CJ Entertainment
Zemlja:South Korea
Website:www.curzonartificialeye.com/parasite
Jezik:koreanski
Trajanje:132 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Srpski filmovi na festivalu u Roterdamu
Preminuo Teri Džouns iz kultnih "Monti Pajtonovaca"
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 23. do 29. januara
"Jadnici" su nagrađivani film o životu u pariskom...
Les Misérables (2019) - uskoro
"Naš muzej filma" najambiciozniji projekat Jugoslovenske...
Upoznajte Jareda Letoa kao novog Marvelovog antijunaka
Veče za dame uz projekciju filma Male žene
KATRIN DANEV I KJARA MASTROJANI ZAJEDNO U FILMU KLER DARLING
Birds of Prey (And the Fantabulous Emancipation of One...
Karte u prodaji za LED 2
Warner Bros počinje da koristi veštačku inteligenciju za...
Trouble (2019) - uskoro
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 23. do 29. januara
Ko je upucao Duha? Upotrebite svoju Moć i pridružite se...
21 Bridges (2019) - uskoro
ASIMETRIJA u bioskopima od 30.1.
Racetime (2018) - uskoro
DOMAĆI FILM „OTAC“ U BERLINU
Francuski režiser optužen za zlostavljanje maloletnice
Glumac Hank Azaria više neće pozajmljivati glas Indijcu...
Producenti konačno otkrili da li će novi Džejms Bond...
Biković premijerno prikazao "Hotel Beograd" na Kustendorfu
ROSSI FEST od 25. do 28. januara u Narodnom pozorištu
Azilanti (Asylum City) – nova izraelska serija na Pickbox...
Globalni box office prošle godine prešao granicu od 42...
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 16. do 22. januara
Stiven King na meti kritike posle izjave o Oskaru
Metju Mekonahi, Hju Grant i Čarli Hanam na Action night...
"Džoker" prvi favorit za "Oskara"