•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Plesna predstava 'SCAPE' u programu BITEF polifonije

U petak, 29. septembra sa početkom u 17 časova u Bitef Teatru, u okviru programa 51. BITEF festivala – Bitef Polifonija, biće prikazana plesna predstava “Scrape” autora Jovane Rakić i Marka Pejovića, rađene u produkciji Stanice – Servisa za savremeni ples.

Autori ovog projekta, Jovana Rakić, koreograf i antropolog i Marko Pejović, psiholog, teoretičar umetnosti i pozorišni praktičar su krenuli od istraživanja sopstvenih slika tela, a onda i toga kako se sve može koncipirati ljudsko telo i kako se produkuju tela koja u društvenom kontekstu imaju određenu funkciju. Takođe su promišljali o tome na koji način koncipiramo drugog i kakvo je njegovo značenje u psihološkom, kulturološkom i društvenom kontekstu. Ovo istraživanje je na vizuelnom planu rezultiralo i stalnim poigravanjem sa svetlom, sa onim što se može ili ne može videti i saznati o drugom, odnosno o svim onim rubnim mestima našeg ličnog i zajedničkog iskustva.

Jovana Rakić, koautorka projekta, rekla je povodom prikazivanja predstave na Bitef Polifoniji: “Mislim da je plesna predstava„Scrape“ prepoznata kao deo ovog umetničkog prostora jer se bavi trenutkom iščekivanja preokreta koji se u stvari možda nikad neće desiti, što je svakako u vezi sa osnovnim konceptom ovogodišnje Polifonije. „Scrape“ je inspirisan situacijama u kojima se ljudsko telo kontinuirano naseljava raznim kulturološkim referencama, socijalnim odnosima i potrebama. U procesu rada promišljali smo o tome kako koncipiramo drugog i kakvo je njegovo značenje u psihološkom, kulturološkom i društvenom kontekstu; zatim, šta znači prekinuti kontinuirano kreteanje, koliko je moguće biti subverzivan u odnosu na stalni pritisak ka progresu i razvoju. Na predstavi smo (plesačice: Jana Milenković, Milica Pisić, Natascha Schmalz, dramaturg Marko Pejović i Bojan Palikuća koji se bavio dizajnom zvuka) radili mesec i po dana, i drago mi je što i ove godine učestvujem na Bitef Polifoniji, kao retkom programu koji daje prostor mladima u oblasti savremenih izvođačkih umetnosti.”

Autori predstave su bili podstaknuti da promišljaju o tome šta znači prekinuti kontinuirano kretanje i koliko je moguće biti subverzivan u odnosu na stalni pritisak ka progresu i razvoju. U procesu nastanka predstave korišćeni su principi analize plesnog dela Marka Pejovića, koje je izložio u svojoj knjizi “Četiri diskurzivne tačke plesne prakse”.

Projekat se oslanja na praksu stvaranja plesnog izraza kroz lične izbore i odluke plesača, ispitivanje pozicije u širem društvenom kontekstu, kao i odražavanje interesovanja i vrednosti u odnosu na kontekst u kojem žive i rade umetnici okupljeni na ovom projektu.

Predstava je nastala u ko-produkciji Stanice Servisa za savremeni ples, čiji je osnovni cilj negovanje i podsticanje projekata i umetnika u oblasti savremenog plesa, uz podršku mreže Departures and Arrivals (DNA) kroz program Kreativna Evropa, Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije, Bitef teatra, Magacina u Kraljevića Marka 4 i Doma kulture Studentski grad.

Podeli:



Preporucujemo

Spektakl koji se ne propušta: Niš će 12. oktobra biti...