•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Pojedinačni kadrovi kao pauza u naraciji

Ovde su opisani neki slučajevi gde završetak jedne scene može biti narušen iznenadnom promenom, naročito ako prvi kadar sledeće scene ima potpuno različito raspoloženje. Vizuelna pauza je potrebna kao most, bilo pomoću crnog blanka umontiranog između scena, produžavanjem poslednjeg kadra scene preko svog dramskog intenziteta, ili upotrebom međukadra. U prvom slučaju - gledaocima se stvara potpuni emocionalni zastoj. Efekat ne sme da buđe preteran, jer može iritirati gledaoce. Sledeća scena počinje sa odtamnjenjem ili na rez.

Ponekad je period potpunog mraka "praćen" muzikom koja se pojačava, a onda se utišava za vreme odtamnjenja nove scene.

Zamisao produžavanja zadnjeg kadra posle njegovog dramskog klimaksa, često je koristio John Ford radi našeg emocionalnog opuštanja i time izražavao raspoloženje melanholije. Sledeća sekvenca normalno počinje srednjim ili opštim planom. Ovakvo kadriranje razblažuje našu koncentraciju i opušta našu pažnju.

Treće rešenje koje je navedeno, javlja se najčešće u praksi - to je posebni kadar koji se postavija kao pauza između scena, bilo da taj kadar odgovara završetku scene ili je nezavistan, ima samo emocionalni efekat.

U drugim prilikama umontiran kadar kao vizuelna pauza između dve raziičite scene ne mora da ima nikakvu vezu sa scenama, i upotrebljen je jedino kao emocionalna vrednost.

Podeli:



Preporucujemo

Slovenačko-srpski film “Iskupljenje” podržan u Italiji
The Black Phone (2021) (2021)
Predstavljamo filmove programa U fokusu 28. Sarajevo Film...
Međunarodna premijera filma “Usekovanje” na Moskovskom...
ZA NOVI FILM REDITELJA MARTINA MAKDONE - „DUHOVI...
Pet srpskih filmova podržano u Severnoj Makedoniji
Najave Striporame na Nisvillu
The Gray Man (2022) (2022)
Džoni Dep sa Al Paćinom režira film o poznatom svetskom...
Sendmen: nova Netfliksova serija kultnog autora Nila Gejmana
O filmu „SVE(T)na leđima žene“
Prikazan restauriran film "Neka druga žena"
Preminula glumica Olivija Njutn-Džon
Najpovoljniji bioskopski dan u Srbiji: 16. avgust
Dodijeljena Srca Sarajeva za najbolje TV serije
Repertoar Pozorišta Teatrijum od 08. do 14. avgusta
The Northman (2022) (2022)
Jesse Eisenberg danas na Crvenom tepihu
Otvoren 28. Sarajevo Film Festival
Mads Mikkelsen danas na Crvenom tepihu, Počasno Srce...
Filmski centar Srbije na snimanju filma “Heroji...
ŽIRI NIŠVILLE MOVIE SUMMIT 2022. PROGLASIO NAJBOljE...
Ovacije za Malkoviča na Feliks Romulijani
Predstavljamo Kinoscope program 28. Sarajevo Film Festivala
Predstavljamo program Summer Screen 28. Sarajevo Film...
Jesse Eisenberg: Sarajevo mi je najdraži grad na svijetu
Treći Sonic film dobio je datum izlaska
28. Sarajevo Film Festival: Suočavanje s prošlošću
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet Niš od 11. do...
ANIMACIJA „KAŠEJ: KRADLJIVAC NEVESTI“ USKORO U...