•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Proglašeni pobednici 27. Festivala evropskog filma Palić

Pobednici 27. Festivala evropskog filma Palić proglašeni su danas (u petak) 18. septembra na konferenciji za medije održanoj u bašti bioskopa „Abazija” na Paliću u 12 sati.

Međunarodni žiri 27. Festivala evropskog filma Palić 2020, koji je održan u Paliću i Subotici od 12. do 18. septembra 2020. godine, radio je u sastavu: filmska selektorka Mišel Keri (Nemačka), predsednica, reditelj i scenarista Igor Ivanov (Severna Makedonija) i reditelj i scenarista Goran Radovanović (Srbija), članovi. Pošto je odgledao dvanaest filmova u Glavnom programu, žiri je na onlajn sednici doneo sledeće odluke:

Zlatni toranj za najbolji film dodeljuje se norveško-švedskom filmu Nada”, u režiji Marije Sedal. „Ovaj film nas je na iznenađujući način dirnuo sirovošću kojom je pristupio svojoj temi, a pritom nikada nije bio jeziv. Takođe, očarao nas je svojim toplim prikazom šire porodice i njihovim odgovorom na najrazornije vesti koje jedna porodica može primiti”, stoji u obrazloženju žirija.

Palićki toranj za najbolju režiju dodeljuje se Agnješki Holand, za režiju filma Šarlatan”, realizovanom u češko-irsko-poljsko-slovačkoj koprodukciji. „U svojoj petoj deceniji filmskog stvaranja, Agnješka Holand, neumorno posvećena, nastavlja da secira evropsku istoriju 20. veka. Ona se nenametljivo bavi mnogim temama: misterioznim ubistvom, istorijskim dramama, kultom ličnosti u vidu prirodnog iscelitelja – i time preseca nekoliko vremenskih razdoblja i političkih doba, od kapitalizma preko fašizma do totalitarizma u Čehoslovačkoj. Sve to upućuje na velikog filmskog stvaraoca”, glasi obrazloženje žirija za ovu nagradu.

Žiri dodeljuje Specijalno priznanje nemačko-ukrajinsko-britanskoj koprodukciji DAU.Nataša” u režiji Ilje Kržanovskog i Jekaterine Oertel zbog „neobuzdanog prikaza odnosa žrtve i tlačitelja, vlasti i pojedinca i mašinerije totalitarne države. To je deo šireg DAU projekta koji je potpuno bez presedana u istoriji kinematografije”.

Žiri je ovogodišnji Glavni program ocenio kao odličnu selekciju.

Žiri kritike takmičarskog programa Paralele i sudari 27. Festivala evropskog filma Palić 2020. radio je u sastavu: filmska kritičarka Jelena Đurović (Srbija), predsednica, filmski kritičar Greg De Kjur džunior (SAD) i filmski kritičar Zoran Janković (Srbija), članovi. Pošto je odgledao 10 filmova iz selekcije Paralele i sudari, žiri kritike je na onlajn sednici doneo jednoglasnu odluku:

Nagrada za najbolji film programa Paralele i sudari dodeljuje se poljskom filmu Ubij, pa napusti grad” u režiji Marijuša Vilčinskog, uz obrazloženje: „Pobednički film ima smelosti, ne samo u načinu na koji umetnik koristi tehnike ʻlow fiʼ animacije već i zbog rešenosti da napusti racionalnu linearnost. Poput riba i ljudskih tela koji su u filmu odabrani, isečeni i priređeni ili za masovno konzumiranje ili za večito zatočeništvo, reditelj nam tako nudi svoje telo i dušu kao umetnički materijal. Marijuš Vilčinski bi možda mogao pripadati toj uzvišenoj tradiciji grada Lođa čiji su predstavnici i Andžej Vajda i Roman Polanski. Ovim debitantskim dugometražnim ostvarenjem Vilčinski je trijumfalno položio test pred publikom, a od njega u budućnosti možemo očekivati jedinstvene kinematografske dragocenosti”.

Tokom 27. Festivala evropskog filma Palić 2020, FIPRESCI žiri radio je u sastavu: beloruski filmski kritičar Anton Sidorenko, turska filmska kritičarka Esin Kučuktepepinar i španski filmski kritičar Viktor Paz Morandeira, predsednik žirija. Pošto je pogledao dvanaest filmova u Glavnom programu, žiri je na onlajn sednici doneo odluku:

FIPRESCI nagrada za najbolji film glavnog programa dodeljuje se poljsko-švedskom filmu Znoj” u režiji Magnusa von Horna, uz obrazloženje: „Svojom suptilnom opservacijom mlade influenserke i ljudi oko nje na društvenim mrežama, film pažljivo prikazuje, kako realno tako i virtuelno, vrednosti našeg vremena tokom krize. Težeći intimnosti, kamera ne otkriva gledaocima istinu već konstantno prati junakinju naglašavajući egzistencijalni pad, suptilno i bez osude.”

Ovogodišnje, dvadeset sedmo izdanje Festivala evropskog filma Palić, održano je od 12. do 18. septembra u organizaciji Otvorenog univerziteta Subotica, u bioskopu „EuroCinema” i „Art bioskopu Lifka” u Subotici, kao i bioskopu „Abazija” na Paliću. U okviru festivalskog programa, publici je predstavljeno više od 100 filmova iz svih krajeva Evrope, u 15 različitih selekcija i programskih celina, uz poštovanje svih mera Vlade Republike Srbije i Kriznog štaba za suzbijanje zarazne bolesti Covid-19.

Festival evropskog filma Palić podržali su Evropska unija kroz program Kreativna evropa MEDIA, Ministarstvo kulture Republike Srbije, Pokrajinski sekretarijat za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama Vojvodine, Grad Subotica, i mnogobrojni partneri i medijski partneri.

Foto: Igor Irge, uz dozvolu autora za korišćenje.

Podeli:



Preporucujemo