•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Režiser filma Compliance, Craig Zobel govori o tome zašto je ovaj kontroverzni film izazvao reakcije kojima se nije nadao

Ako ste čuli za film Compliance, verovatno ste čuli i da ga smatraju kontroverznim. Kada je u januaru debitovao na Sundance filmskom festivalu, naišao je na neprijateljski nastrojenu publiku, koja je zamerala to što se film bavi jednom bizarnom, ali ipak istinitom pričom, u kojoj neki šaljivdžija telefonom uverava upravnicu restorana brze hrane da zadrži i maltretira jednu od svojih radnica.

Film Compliance je učestvovao na mnogim filmskim festivalima pre nego što se pojavio u bioskopima u avgustu. Film prikazuje koliko smo spremni da slepo verujemo i slušamo nekoga ko se predstavi kao lice od vlasti i zakona. Zobel ovde takođe postavlja mnoga pitanja o trenutnom stanju u produkciji Indie fimova, i govori o tome kako režiser koji je pre pet godina napravio jedan mali film može ponovo da se predstavi publici jednim istim takvim filmom, ali i o mnogim projektima koji nisu bili ni započeti, uključuju i jedan za 20th Century Fox.

Prošlo je pet godina od izlaska filma Great World of Sound. Nisam baš mnogo upoznat sa onim što si radio u međuvremenu.

Nisam ni ja.

Taj film je baš dobro prošao.

Da, dobro je prošao. Imao sam film koji bio potpuno spreman za izlazak, ali je to propalo zbog štrajka. A onda se desila velika ekonomska kriza, a tokom naredne dve godine bilo je tu drugih likova sa Sundance festivala.

Znači ti više nisi bio u centru pažnje?

Tako je. Ali pisao sam za druge ljude, tako sam plaćao račune. Pisao sam za Jima Hensona sa jednim od tipova iz Homestar Runnersa, i to je bilo veoma zabavno. Preradio sam dva scenarija. Pokušavao sam da napravim taj film, ali sam se na kraju okrenuo novom projektu po imenu Gizmondo.

I to je ono na čemu ćeš sada raditi?

Iskrsla je prilika sada da radim na još jednom projektu, koji deluje super, i možda ću se time baviti. ( ispostavilo se da je taj projekat film Z is for Zachariach sa Tobey Maguireom )

Pošto si preživeo neuspehe svh tih projekata, ali i doživeo uspeh sa filmom Compliance, da li sada misliš drugačije o nezavisnoj produkciji?

Pokušavao sam da uradim sve te ostale filmove, i bio sam frustriran, jer sam samo želeo da napravim film. Razmišljao sam duže o toj ideji, i pitao sam prijatelja Davida Greena šta on misli o tome. I on je rekao da apsolutno treba da uradim taj film, Compliance. Ako sam već morao da radim istu stvar sa ne baš mnogo većim budžetom, hteo sam da radim nešto što će biti pravi izazov.

Da li misliš da treba da proširiš vrstu filmova po kojima si poznat?

To je čudno, jer ovaj film nisam napravio kako bih napravio strategijski korak napred u svojoj karijeri. Stvarno nisam. Znam da to zvuči pomalo otrcano. Ali bio sam stvarno uplašen što ću raditi takav film, i ili će pući i propasti na 4 ili 5 načina koje sam mogao da zamislim, ili neće. I mislio sam da treba da ga uradim, jer treba uvek gurati sebe napred i raditi super stvari. Plašiti se nekog projekta je samo razlog više da ga uradite.

Napravio si ovaj film jer si želeo da započneš jednu temu, ali rezultat toga je bio neprijateljska reakcija Q&A – a na Sundance festivalu. Posle je film učestvovao i na drugim festivalima, da li se o njemu više pričalo tada?

Apsolutno. Lagao bih kada bih rekao da nema ljudi koji negativno reaguju na film. Odluke koje smo donosili, znali smo da nekim ljudima ovakav film neće da se dopadne. Bilo je potpuno drugačije. Bilo je i nekih priznanja, kao '' Ovaj vaš film me je uznemirio, ali mislim da je stvarno fascinantan, možemo li malo da porazgovaramo o njemu.'' Onda ima i ljudi koji žele da mu daju etiketu istinite priče, i koji ga razumeju. Meni je to sve veoma interesantno, i par puta mi se desilo da mi ljudi kažu preko Facebooka ili na neki drugi način, da i nekoliko dana nakon gledanja filma i dalje razmišljaju o njemu. Sviđa mi se to što je film imao dovoljno uticaja na njih da su pokušali da me nađu.

To te stavlja u centar pažnje na način koji ti ne omogućavaju mnogi drugi filmovi. Mnogo više se razmišlja o režiseru nego kod drugih filmova.

Kao, na primer, namera režisera. Upustio sam se u mnogo toga više nego što sam očekivao.

Jesi li mnogo razmišljao o svojoj nameri dok si pravio ovaj film?

Prvo sam objašnjavao ekipi sa kojom sam radio film ono što je meni bilo interesantno, i zbog čega vredi praviti ovaj film, i složili smo se o svemu, i tada sam se osećao kao da sam ga završio.

Podseća me na film Vertigo, jer ljudi gledaju na taj film kao na metaforu o Hitchcocku i načinu na koji je on tretirao glumice u svojim filmovima. Kada angažuješ nekoga da igra ulogu koju je imala Dreama, da li imaš na umu stepen kontrole? Da li svesno gledaš da to izbegneš?

To sam čuo i ranije. '' Kao režiser, zar ne radiš to isto ... '' Ali ja to ne razumem. Zar ne znate kako oni prave filmove? Dreama je pročitala kompletan scenario, želela je da odigra tu ulogu, za razliku od drugih, zainteresovao je film... Tako se ne prave filmovi. Stvarno ne razumem pitanje. Da li mislite da sam je terao da stoji u ćošku između scena i bio zao prema njoj?

Ali ti si iza kamere, govoriš ljudima gde da stanu, šta da kažu.

Tu je scenario, ona ga je pročitala i znala je kakav je. Između kadrova je gledala. Kao i svaki put kada su nage scene u pitanju, pokazao bih joj svaki takav kadar. To nije takvo iskustvao kakvim si ga sada opisao. Tačno je da kažem '' Idi i stani tamo '', ali to ne izgleda onako kako ja doživljavam sve filmove na kojima radim, to je odnos između režisera i glumca.

Ali pomisli na Lars von Triera i način na koji on tretira glumce...

U pravu si, to je jedan od načina da se radi. Nije mi ni palo na pamet ... ali, mogao sam da budem i pravi kreten. '' Radi šta ti se kaže! Tvoj posao je da staneš tamo!''

Ne radi se o tome da si kreten, već o tome da kao režiser ti stvaraš i oblikuješ taj svet i taj stepen kontrole većina ljudi nema nad pričama. O tome treba sami ljudi da stvore paralelu, a ne o onome što si ti uradio.

Ali i dalje ne razumem. Šta je ovde kritika? Sada kada spominješ to, tu je ceo dokumentarac o tome kako Stanley Kubrick viče na Shelley Duvall. To me tera da malo ustuknem.

Ali čak i ako nisi bio loš prema svima, sama pomisao da budu na snimanju stvara ljudima nelagodnosti. Izgleda da se to ne odnosi na tebe.

To je ono što je zanimljivo kod ovog pitanja. Znam da ima ljudi koji vole da manipulišu, svakako se već i ranije dešavalo da ljudi manipulišu u ovakvim situacijama, očigledno je da znamo priče. Pretpostavljam, ne znam, stvarno sam mislio o tome, sve vreme. Pokušavao sam da budem siguran i da donesem te odluke na način koji nije bio takav. Pretpostavljam da je to zbog toga što ne poznajem u potpunosti odnos režiser – glumac, ili kako to inače funkcioniše. Ima manje šefovanja nego što to misliš. To je pre sporazum oko koga se svi složimo, barem za mene.

Znaš šta je cool kod ovog filma? Možemo da pričamo o tome još više od 20 minuta. Verovatno ima još mnogo toga da se kaže. I to je samo jedna vrsta razgovora koju je moguće voditi u vezi sa ovim filmom. Veoma je značajno to što ima toliko toga da se kaže o tom filmu.

Da li naučiš po nešto novo o filmu iz ovakvih razgovor?

Apsolutno. Osećam kao da naučim nešto novo svakog dana. Ponekad kada me ljudi kritikuju, ili ponekad kada se u potpunosti slože sa mnom, ali priznaju da nisu o tome razmišljali na takav način.

Mnogo više nego sa Great World of Sound?

Definitivno. Imao sam veoma interesantne razgovore sa glumicama kada je u pitanju obnaženost, imao sam toliko različitih, interesantnih razgovora i bio sam prisutan kada su drugi ljudi razgovarali o različitim stvarima, sa kojima ja nisam baš dobro upoznat, a veoma me interesuju, kao na primer, različite frakcije feminizma. Jedna frakcija uopšte ne voli ovaj film, a druga frakcija, ili savremenici koji sebe smatraju aktivistima u pokretu, reaguju na drugačiji način. O ovome sam razgovarao sa svojom devojkom – neki ljudi očekuju da im film pokaže svet onakvim kakvim se nadamo da će biti, i onda se iznerviraju jer ne žele da vide neke stvari onako kako su prikazane u filmu.

Kada ljudi prave filmove koji se odvijaju u središnjem delu zemlje, mnogo ljudi negoduje. Ti si sa juga- mora da osećaš to u istoj meri kao i svi ostali.

Kao White trash fetišizam, niža srednja klasa, radnička klasa, jadnici, siromasi i nešto slično.

Da. I ljudi vas verovatno optužuju zbog toga, optužuju te da misliš da su ljudi iz središnjeg dela zemlje glupi.

Znam. To mi se ni malo ne sviđa. Imam i prijatelje koji su gledali film i rekli su '' Nakon prvih par minuta filma počeo sam da brinem da će film biti o mudrim intelektualcima koji ismevaju glupe radnike i seljake, ali nije tako.'' Mislim da koreni priče u ovom filmu mogu da se pronađu ovde, gde se mi sada nalazimo.

Ti i David Gordon Green i Jeff Nichols, sve ove filmove napravili na jugu. Očigledno je da ne želite da branite radničku klasu, ali izgleda da nisi želeo da napraviš još jedan film nezavisne produkcije koji se odvija na obali. Koje je tvoje lično mišljenje ?

Ne mogu da pričam u ime drugih, ali mislim da bi svi dali isti odgovor. To je ono što je nama interesantno. Ne možemo reći '' Oh, pa nisam mogao da smestim taj film u New York''. Mada ja bih to mogao.

Imaš glas koji dolazi od negde drugde, paa zašto ga ne iskoristiš.

To je manje zbunjujuće, i zvuči mnogo realnije. To su ljudi koje ja u stvari poznajem u svetu.

Podeli:



Preporucujemo

Porodični vikend u bioskopu Cine Grand Delta Planet 8. i...
U Sarajevu počelo snimanje novog filma Danisa Tanovića
Vanquish (2021) (2021)
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 6. do 12. maja
Preminuo glumac Feđa Stojanović
Emilija Klark u Marvelovoj Tajnoj invaziji
Održana konferencija za medije 49. Međunarodnog filmskog...
Nagrada publike na 43. Moskovskom filmskom festivalu...
365 Days (365 dni) (2020) (2020)
Oskari za Zemlju nomada, Frensis Makdormand, Entoni...
Pickbox TV kanal postaje deo SBB programske šeme
Sutra počinje 49. Međunarodni filmski festival – FEST
La bonne épouse (2020) - uskoro
IZDVAJAMO SA FESTA: 5 FILMOVA SA RATNOM TEMATIKOM KOJE NE...
Nastavak Igre prestola: Procurile fotografije sa snimanja...
Glavni takmičarski program na 49. Međunarodnom filmskom...
BINA - Izložba „BETA_Enough is enough“ u Kolektivu...
Spilbergova “Priča sa zapadne strane”: Objavljen prvi...
Palić Film Festival - Dobitnik nagrade “Aleksandar...
Legendarni Šrek napunio 20. godina
Those Who Wish me Dead (2021) - uskoro
Patrik Dempsi o povratku u 'Uvod u anatomiju'
Mortal Kombat (2021) (2021)
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 29. aprila do 5. maja
Peta sezona Krune neizvesna, niko neće da glumi princa
Selekcija FEST Fokus na 49. Međunarodnom filmskom...
Od tvorca serije La Casa de Papel: Sky Rojo zaludela svet
Uskrs sa Zecom Petrom u Cineplexx bioskopima
Porodica Kremenko ponovo stiže na male ekrane
Novi Džejms Bond u bioskopima od 30. septembra