•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Režiseri filma ParaNorman objašnjavaju zašto je kombinacija stop-motion filma i kompjuterski generisanih likova sjajna stvar

Stop-motion filmovi su posebni po tome što zahtevaju puno vremena i truda kako bi se napravili, ali činiti to ručno ima neka svoja ograničenja. Dok su mnogi režiseri i lutkari uspeli da izmisle i uvedu nove tehnike kako bi uspeli sa malo složenijom kinematografijom, to ide do onde dokle vas dovedu praktični efekti. Da bi bilo pravog napretka, mora se ostvariti kombinacija stop-motion filma i kompjuterski generisanih slika. Ali režiseri Chris Butler i Sam Fell nisu smatrali da je korišćenje kompjuterski generisanih likova nešto sramno, već su tokom pravljenja filma ParaNorman, videli ovu tehniku kao sredstvo pomoću koga će napraviti nešto mnogo veće i impresivnije.

Znam da si ti , Chrise, radio na ovom scenariju skoro celu deceniju, pa me zanima koliko se razlikuje konačna verzija filma od onoga što si ti u početku zamislio?

CB: Pa, očigledno se razlikuje dosta. On je rastao i razvijao se. Stalno sam radio na tome da ga učinim boljim, to je jedan dug proces. Ali mislim da ono što može biti neobično kod ovog filma je, ako zanemarimo tih desetak godina koliko sam ga pisao, to što smo tačno znali šta radimo kada smo počeli snimanje, i tačno smo znali šta nam je cilj.

SF: Da, osnovna priča. Priča i likovi i sve ostalo je bilo tu. Chris je malo prerađivao tokom snimanja, i to je to.

CB: Ali mislim da nije priča ponovo smišljena. To je ono što ne valja kod mnogih animacija, što moraju da se ponovo smišljaju dok radite na njima. A ponestaje vam vremena i vi ste saterani u ćošak. Misli da smo imali dosta prostora, i deo toga je bilo i to što smo imali priliku da... ( smeh ). Priliku? Pošto sam dugo godina sam radio na ovom filmu, tačno sam znao šta želim da postignem, a pošto je Sam to video i svidelo mu se, brzo smo stvorili priliku da zajedno radimo na tome.

SF: Video sam kako se sve razvijalo i znam da se dosta svodi na istraživanja, ali sam video da je Chis sve to odradio. Imao sam neka pitanja, ali nisu bila od fundamentalnog značaja. Prava stvar je bila shvatiti viziju koju ima režiser, kako bi svi aspekti stvaranja priče bili u skladu sa njom i lepo se uklopili.

CB: Tako film i treba da se pravi.

SF: Pravi akcioni filmovi, zapravo. Sredite scenario i krenete.

Na ovaj način vi skoro da zavšite ceo film, pre nego što ga u stvari i napravite. Toliko toga se odvija u procesu pripreme i sve je precizno određeno ilustracijama. Da li to onemogućuje promene u poslednjem trenutku?

SF: Morate uvek da ostavite malo prostora za talentovane ljude koji se priključe. Mi u stvari stvaramo svoj tim. Dizajner produkcije će nešto uneti u film, samo treba odrediti parametre kako bi oni znali kad i gde oni nastupaju.

CB: Kada svi znaju šta pokušavaš da uradiš... Za sve nas ovo je bio jednostavan zadatak, zbog raznih uticaja, jer smo svi mi odrasli gledajuću istu vrstu filmova i sve nam je bilo jasno.

SF: Dizajn i izgled su potekli od par ključnih ljudi. To su crteži likova Heidi Smith, koji su svaku ilustraciju oživeli, i okruženje i svet koje je nacrtao Ross Stewart i to na sličan način i sličnog kvaliteta. Nelson Lowry, zadužen za produkcijski dizajn, je sve povezao i napravio koherentni estetki proizvod. Ima puno karakterističnih stvari koje smo provukli kroz sve aspekte dizajna.

Stop-motion fimovi imaju razna ograničenja. Da li je bilo stvari koje ste hteli da uradite ali niste mogli?

SF: Ne, više nema takvih ograničenja, da budem iskren. Bilo ih je...

CB: ( govoreći u ime Fella ) '' I zato sam ja prestao time da se bavim. '' ( smeh )

SF: Danas možete da uradite sve šta želite. Imamo pripremljene kompjuterke obrade, kamera sada može da se kreće, pa možete sve da napravite. Nije kao ranije, samo kamera i mat pozadina.

CB: Mislim da je ključna stvar da budete dovoljno hrabri da isprobate stvari koje ranije nisu isprobavane. Jer tehnologija je tu da vam pronađe rešenje. I ima puno novina u ovome čime se bavimo, ali vam i dalje treba neko ko će vas ohrabriti da isprobate sve. Ako odaberemo određeni dizajn lutke i skoro svi prisutni kažu da tako nešto ranije nisu videli, i da deluje nemoguće, ali ipak vam kažu da isprobate to. To je ključna stvar, mislim, da ceo studio stvarno želi da pomeri granice postojećeg.

Imam utisak da, pošto Laika ima taj ogroman prostor u Oregonu gde sve možete da kontrolišete, sve mora da je savršeno.

CB: Ogroman prostor, ali ima i hrabar pogled na svet.

SF: Oni su sjajna kombinacija stare i nove tehnologije. Stare stvari za snimanje, ali tu su i nove, sa odsekom za scenske efekte, i svim ostalim stvarima koje sačinjavaju savršenu kombinaciju ova dva stila.

Da li ipak pokušavate da praktično odradite koliko god možete i da upotrebu kompjutera svedete na minimum?

CB: Pa nismo totalni protivnici toga. Moglo bi se reći da, ako već možemo nešto da uradimo praktično, zašto ga ne bi smo uradili na taj način. Mi tačno znamo kakvu sliku želimo da napravimo i onda koristimo najbolji metod za to. Naša početna ideja je da sve radimo praktično, ručno, jer to radi naš studio. Ali nikada nećemo odbiti nešto ukoliko ne možemo nešto da realizujemo praktično. Ako će nam kompjuter pomoći da završimo nešto, zašto ne.

SF: Ako nam treba gužva, iskoristimo kompjuterski napravljene likove u toj sceni. Ali te likove je napravio naš odsek za lutke.

CB: A kada smo pravili vizuelne efekte za oblake na nebu, to je odradio odsek za umetnički dizajn. Oni su bukvalno pravili modele za ovu oluju. Tako da je sve potpuno integrisano i sve je napravljeno od istog vizuelnog koda.

Kada su u pitanju stop-motion filmovi, vi želite do nekog određenog nivoa da film izgleda ručno napravljen. Da li se to odnosi i na upotrebu kompjutera?

SF: Da, da. Moraju nešto da zabrljaju.

CB: To je možda jedna od stvari koja ih najviše nervira ( smeh ). Jer oni sve odrade dobro, a onda im kažu da treba nešto da urade malo pogrešno.

SF: Ali to je dobra količina pogrešnog. ( smeh )

Podeli:



Preporucujemo

Black Friday akcija u bioskopu Vilin Grad 28.11. i 29.11.
Michael B. Jordan je najseksipilniji muškarac ove godine...
Devet srpskih premijera igranih filmova na Merlinka...
Michael J. Fox najavio kraj glumačke karijere, povlači se...
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 28. do 29. novembra
50.000 GLEDALCA ŠIROM SRBIJE I REGIONA POGLEDALO FILM...
Međunarodni filmski festival „this human world“ u...
Prve strip rezidentkinje iz Francuske i Srbije na Nova...
Olivia Wilde i Jason Sudeikis prekinuli veridbu nakon sedam...
„Festival na rubu nervnog sloma“ – Merlinka od 3. do...
Repertoar bioskopa Vilin Grad za 28. i 29. novembar
Predstavljen program 26. Festivala autorskog filma
Digitalni novembar predstavlja Emanuela Kornoa i radionicu...
5 razloga za gledanje ruskog naučno-fantastičnog filma...
Srpski umetnici inspirisani Francuskom na jutjub kanalu...
12 REČI – nova serija o advokaturi u mreži...
Kusturica snimio kratki film "Junaci našeg vremena"
Suviše sam lepa da bih glumila običnu devojku
6. Dead Lake Festival horora i vina od 20. do 22. novembra...
ARENA SPORT KANALI DOSTUPNI BAŠ SVIMA!
Jezivi britanski psihološki triler Sestra (The Sister)
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 19.11. do 25.11.
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 19. do 24. novembra
Operski gala koncert 20. novembra u Kolarčevoj zadužbini
PRVI TREJLER DOMAĆEG FILMA „POVRATAK KUĆI – MARINA...
"Povratak kući-Marina Abramović i njena deca" reditelja...
Preminuo Mustafa Nadarević
Ženi se Kijanu Rivs
Strip projekti šestoro finalista sa konkursa Ukrštenih...
ZVANIČNO SAOPŠTENJE FESTIVALA AUTORSKOG FILMA POVODOM...