Volite ih ili mrzite, ali nova era za filmove Resident Evil je stigla. Ovog puta scenarista i reditelј Johannes Roberts donosi adaptaciju poznatih igara koja preciznije odražava pucačko preživljavajuću igru koja već dugi niz godina privlači pažnju lјubitelјa video igara. Resident Evil: Welcome To Raccoon City je zabavna i verna adaptacija igara na kojima je zasnovana, ali joj nedostaje sadržaj karaktera.
Resident Evil: Welcome To Raccoon City prati malu grupu lјudi koju čine policajci Raccoon City-a i članovi tima za specijalne operacije i spasilačke službe dok ostaju zaroblјeni u malom gradu na srednjem zapadu tokom izbijanja zombi zaraze izazvane od strane Umbrella Corporation, super mračne farmaceutske kompanije. Sa vrlo malo opcija, tim čini sve što može da se izvuče iz Raccoon City-a. Taman na vreme u haos stiže i Claire Redfield (Kaya Scodelario), koja se vratila u ovaj pokvareni grad da upozori njenog brata Chris-a (Robbie Amell) da Umbrella ne namerava da uradi ništa. Welcome To Raccoon City ponovo uvodi i fokusira se na nekoliko primarnih i ponavlјajućih likova iz video igara. Naime, sestra-brat duo Claire i Chris Redfield, policajac početnik Leon S. Kennedy (Avan Jogia), agenti STARS-a Jill Valentine (Hannah John-Kamen) i Albert Wesker (Tom Hopper), i vođa Umbrella William Birkin (Neal McDonough). Potpisana na listi glumaca, ali nije i viđena, je misteriozna Ada Wong (Lily Gao), koja je, nažalost, možda izbačena iz filma.
Za razliku od filmske franšize Resident Evil od strane Paul W. S. Anderson-a, ova adaptacija postavlјa ispred i u centar primarne likove iz igara koje mogu da se igraju i blisko je usklađena sa njenim narativom. Dok je Anderson odbacio ideju o adaptaciji koja je bila vezana za igre, Roberts nudi alternativni pristup, biti što veran izvornom materijalu bez prekoračenja granica novog medija. Rezultat? To funkcioniše. Jedna stvar koju će lјubitelјi igara i horora odmah primetiti je da se Resident Evil: Welcome To Raccoon City vraća na osnove. Prva igra u franšizi Resident Evil nazvana je survival horror; tada bi se pripisala kao prva u novom podžanru igara. Roberts crpi iz toga i stvara film koji je upravo ono što podžanr sugeriše - horor preživlјavanja sa priličnom količinom snimanja naših likova. Radnja filma smeštena je u 1998. godinu, a film odaje počast prvim dvema igrama u seriji (izašle su 1996. i 1998. godine), pozajmlјujući likove, narative, postavke i ton.
Takođe je inspirisan klasičnim hororima i trilerima Johna Carpentera iz 70-ih i 80-ih. Najznačajniji uticaji su Halloween, Assault on Precinct 13 i The Fog. Ovi uticaji su skoro odmah prepoznatlјivi lјubitelјima Carpentera zbog pažlјivih pokreta kamere, pametne upotrebe bljesaka i muzike u stilu Carpentera. Kinematografija Maxime Alexandre-a daje filmu onu posebnu estetiku Resident Evil, sa nijansama crvene koje pokrivaju film i beskrajnom kišom koja liči na krv. Postoji nameran napor da se ova adaptacija video igrice utemelјi sa filmskim žanrovima koji se lepo slažu sa naracijom. Nije iznenađenje da su Roberts-ovi prethodni filmovi bili pretežno horori, jer njegova adaptacija Resident Evil-a naglašava ovaj aspekt. Welcome To Raccoon City ne koristi previše zombije. Umesto toga, stvara napetost i uzbuđenje polako privlačeći sve više i više zombija dok se likovi utrkuju sa vremenom. Roberts nas uvlači u napetost, umesto da upada na scenu akcijom od zida do zida.
Ali dok filmu ne nedostaje zombi akcije, nedostaje mu narativni pogon. Osim što protagonisti moraju da pređu sa jedne od tri lokacije na bezbedniju da bi izbegli izbijanje zombija, film igra na sigurno sa njegovom izgradnjom sveta. Ona suptilno crta portret korumpirane farmaceutske kompanije koja eksperimentiše sa opasnim toksinima i biološki opasnim materijalima koji proizvode zombije, ali ne uspeva da u potpunosti integriše likove u širu sliku na ubedlјiv način. Osim njihovih imena i Claire-ine veze sa Umbrella preko Raccoon City Orphanage, postoji vrlo malo razloga ili razloga da brinete o ovim likovima. Priča takođe ima prilično iznenadni kraj koji ne zaklјučuje ovo poglavlјe niti ostavlјa nezaboravan trajni utisak od naših preživelih. Postoji nekoliko sjajnih glumaca razbacanih po čitavom ansamblu, ali glumačka postava pruža prosečnu glumu u, inače, veoma prijatnom i dobro napravlјenom filmu. Jogia-ina harizma nosi ga kroz film, ali ne nudi ništa više. Hopper i Amell su smešno blagi. Scodelario ne čini mnogo da uzdigne Claire iznad tipičnog stoičkog arhetipa „jake žene“. John-Kamen-in Jill Valentine je jedinakoja ima iole malo ličnosti i harizme u ansamblu.
Dok Roberts radi sjajan posao prevodeći suštinu igre i njenu suštinu narativa na ekranu, filmu su potrebni ubedlјivi likovi kako bi publika bila angažovana. To što svi stalno koriste reč na ’j’ ne čini likove zanimlјivim. Da bi se problem pogoršao, likovi često izgledaju kao budale, posebno kada su suočeni sa očigledno lošom situacijom, ali se suočavaju s njom sa praznim pogledom zbunjenosti. (Ako se zastrašujuća žena pojavi na nečijem prozoru koristeći krv da na njemu nanese jezivu poruku, ne pitajte je da li joj treba pomoć. Bežite!) Štaviše, veze koje Claire ima sa Umbrella nisu dovolјno razvučene, a prisustvo ostalih sila koje su u igri ostavlјeno je za nastavak da se proširi. Bez snažnog narativa, gotovo je nemoguće prevideti uglađenost likova.
Resident Evil: Welcome To Raccoon City je zabavan u njegovoj prezentaciji, ali mu nedostaje sadržaj. Možda je zabavan i veran igricama, ali blјutavi likovi i napola izgradnja sveta prigušuju uticaj onoga što je moglo da bude fantastična adaptacija. Ako postoji nastavak, onda je Welcome To Raccoon City odličan početak za uzbudlјivu, vernu adaptaciju igara. Ako ovo treba da postane kao toliki želјni početnici franšize i ne uspe da dobije toliko potreban nastavak, onda je film dobar trenutak (iako ne za pamćenje). Nadamo se da Screen Gems veruje u Roberts-a da će napredovati sa nastavkom, ali po mogućnosti sa koscenaristom koji može da pobolјša ličnosti likova.
Žanr: | akcija, horor, sf |
Godina: | 2021 |
Reziser: | Johannes Roberts |
Scenario: | Johannes Roberts |
Uloge: | Kaya Scodelario, Robbie Amell, Hannah John-Kamen |
Uzrast: | NC-17 |
Box office: | 31.8M USD |
Studio: | Constantin Film, Davis Films |
Zemlja: | Canada |
Jezik: | engleski |
Trajanje: | 107 minuta |