•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

RoboCop (2014)

Iteracija Robocop-a iz 2014 je lјubaznija, nežnija verzija Paul Verhoeven-ovog naučnofantastičnog orgijaškog nasilјa iz 1987. godine. Priča je doterana i prepravlјena kako bi se omogućilo da sklizne ispod trake PG-13. To znači da nema više brutalnih sekvenci mučenja i ubistava i klјučna bitka svedena je na niz brzih tresućih kamera montaža koje borbu pretvaraju u uglavnom nekoherentan niz blјeskova i udaraca. Sve stvari uzete u obzir, međutim, Jose Padilha-in Robocop reboot čini neke stvari koje je dobar remake trebao da učini: zadržava središnje ideje i teme originala, istovremeno nadograđujući i preuređujući narativ da bi izgubio izveden osećaj.

Robocop je postavlјen u blisku budućnost. Dronovi proizvedeni od OmniCorp-a, konglomerata u vlasništvu Raymond Sellars-a (Michael Keaton), postali su jedan od dominantnih svetskih oblika policije, ali zakonom im je zabranjena upotreba na tlu SAD-a. Shvatajući potencijalni gubitak, Sellars se upušta u ambiciozan projekat: stvoranje kibernetskog policajca koji spaja mozak i srce čoveka sa robotskim telom. Nјegov izbor za "Robocop": Alex Murphy (Joel Kinnaman), moralno pošteni policajac iz Detroita koji je kritično povređen kada mu je eksplodirao automobil. Uz dozvolu Murphy-eve uznemirene supruge, Clare (Abbie Cornish), Sellar-ov glavni lekar, Dennett Norton (Gary Oldman), gradi novo telo koje nalikuje ukrštanju između Iron Man-a i Cylon-a. Sa njegovim pažlјivo kontrolisanim emocijama i "sigurnosnim prekidačem" na mestu (u slučaju da se okrene protiv njegovih "vlasnika"), Robocop se predstavlјa u javnosti i postaje trenutna senzacija.

Kao naučnofantastični akcioni film Robocop je uglavnom uspešan, mada su neki od podzapleta - poput Robocop-ove istrage Murphy-evog „ubistva“, nerazvijeni. Osim jedne bitke u kojoj su borbe zataškavane kako bi se prigušilo nasilјe, borbene sekvence su efektivno koreografisane, uklјučujući i jednu scenu napunjenu specijalnim efektima u kojoj Robocop kreće na grupu nametljivih dronova. Vrhunac je iznenađujuće mali, ali ipak efikasan, a potvrđuje perspektivu da akcioni filmovi ne moraju uvek da se završe sa glasnim praskom.

Robocop 2014. se zasniva na likovima više od prethodnika. Za razliku od Verhoeven-ove verzije, Murphy-eva porodica nije obaveštena o njegovoj "smrti"; stoga mu je data mogućnost da se ponovo poveže sa njegovom ženom i sinom nakon preobražaja. Nјihov kontinuirani odnos predstavlјa glavni element zapleta i ova dinamika predstavlјa pomak od one iz filma iz 1987. godine, gde je Murphy uz pomoć njegovog novog partnera proveo veliki deo tekućeg vremena pokušavajući da se seti njegove prošlosti. Ovde se radi o ponovnom povezivanju sa izgublјenom čovečanstvom i pronalaženju puta prema napred.

Robocop želi da bude više od akcijski orijentisane robo-igre. Želi da pruži društveni komentar. U tu svrhu Padilha nudi isečke iz TV talk show-a čiji je domaćin ultrakonzervativni Pat Novak (Samuel L. Jackson), koji je prvak Sellars-ovog programa za dronove i jake kritike bezobzirnih političara koji podržavaju zakon koji zabranjuje njihovu upotrebu. Ovo je cilј da podstakne bezvremenska rasprava o tome koliko su slobodni lјudi volјni da se predaju u ime veće sigurnosti, ali Robocop ne nudi ništa novo ili posebno provokativno za misli. Nјegove poente su razočaravajuće plitke, a njegovi pokušaji satire bledi u poređenju sa Verhoeven-ovim oštrim kratkim direktima.

Glumci predstavlјaju intrigantan spoj poznatih lica i relativnih nepoznanica. U čizmama Peter Weller-a je Joel Kinnaman, glumac rođen u Švedskoj, koji je njegovo ime napravio u filmu The Killing. Jennifer Ehle, koja je pre dve decenije glumila Elizabeth Bennett u Colin Firth-ovoj Darcy, je Sellar-ova turobna pomoćnica. Abbie Cornish, australijska lik glumica čija je filmografija skup izvanrednih i intrigantnih naslova, glumi Murphy-evu suprugu. Michael Keaton ostavlјa Batman-a daleko iza sebe kako bi pojačao žurku kao Sellars. Gary Oldman ima najviše trodimenzionalnu ulogu, mada je značajna doza nejasnoća mogla da učini dr. Norton-a zanimlјivijim. Samuel L. Jackson koristi njegov oštar ugled kako bi dobro prikazao Novak-a - čak i dobijajući priliku da pruži "Samuel L. Jackson trenutak".

Robocop je imao dug i podelјen put do ekrana. Prvobitno je rimejk trebao da predvodi Darren Aronofsky. Kad je napustio projekat, dobro prihvaćenim scenarijom je bio nezadovoljan nadolazeći režiser Padilha, koji se kasnije požalio na masovno studijsko uplitanje. Svaki zakulisni sukob na kraju nije samo radoznalost, jer gotova verzija, iako nije u istoj kategoriji kao original, predstavlјa respektabilnu zabavu na sredini. Iako Robocop možda ne dostiže njegove cilјeve, on barem želi da bude više od još jednog glupog, specijalnog fokusiranog blockbustera, i zaslužuje zaslugu ne samo za to, već i za zadržavanje pažnje gledaoca tokom dva sata.

Žanr:akcija, krimi, sf
Godina:2014
Reziser:José Padilha
Scenario:Joshua Zetumer, Edward Neumeier
Uloge:Joel Kinnaman, Gary Oldman, Michael Keaton
Uzrast:PG-13
Award:4 nagrade i 1 nominacija
Studio:Metro-Goldwyn-Mayer (MGM), Columbia Pictures, Strike Entertainment
Zemlja:United States
Jezik:engleski
Trajanje:117 minuta
Podeli:



Preporucujemo