•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Saša Radojević: Danas imamo apsolutno fascinantne tekstove o filmu na internetu

Četvrtog festivalskog dana, u utorak 15. septembra, u Glavnom takmičarskom programu Festivala evropskog filma Palić prikazani su filmovi „Nada” norveške rediteljke Marie Sødahl i poljsko-švedski film „Znoj” Magnusa Von Horna. U selekciji Paralele i sudari, na repertoaru su bili filmovi „Zaboravljeni” ukrajinske rediteljke Darje Oniščenko i „FREM” slovačke rediteljke Vjere Čakaniove.

Na festivalu je organizovana i Radionica Filmske kritike, uz podršku Filmskog centra Srbije, namenjena mladim filmskim kritičarima koji periodično objavljuju svoje kritike u lokalnim i međunarodnim časopisima. Jedan od mentora radionice je reditelj i scenarista Saša Radojević, koji je o ovogodišnjim učesnicima rekao: „Polaznici radionice dolaze iz Novog Sada, Beograda i Mostara. Reč je o mladim ljudima koji su na neposredan način vezani za film, neki su već završili svoje filmske škole, a ima i onih koji nisu neposredno vezani za njih. Ovo je prilika da se različita saznanja ukrste i da mi ukažemo na moguće pristupe i analize filma, a sa druge strane da čujemo od novih generacija ono što je bitno za njihovo viđenje filmskog stvaralaštva, u ovom trenutku”.

O stanju filmske kritike u današnjim medijima i na internetu, Radojević je primetio: „Prisustvujemo paradoksu kada je reč o filmskoj kritici. Činjenica je da je ona izgubila svoje mesto i prostor u okviru ključnih medija – velikih dnevnih novina ili televizijskih stanica. Ali sa druge strane, na pojedinim platformama i u pojedinim analizama koje se pišu u različitim institucijama ili fakultetima, imate apsolutno fascinantne tekstove o filmu. Nikada bolje analize filmova niste mogli da pročitate, nego u ovom trenutku na internetu. To je neka vrta satisfakcije i supstituta za ono što je vezano za percepciju filma u javnom mnjenju”, zaključio je Radojević.

Snježana Mitrović, predstavnica udruženja Terra’s i Otvorenog univerziteta Subotica, na konferenciji je govorila o panel diskusiji „Žensko preduzetništvo i Kovid 19“ organizovanoj u okviru pratećeg programa festivala: „Otvoreni univerzitet je, i uvođenjem Eco Doxa u festivalski program i osnivanjem regionalnog Arhus centra, odlučio da debatni program bude upravo sa aspekta zaštite životne sredine. Ova panel diskusija je mene oduševila zato što smo je završili vrlo optimistično”. Opisujući sadržaj panela, Mitrović je istakla: „Akcenat je bio na dve preduzetnice, od kojih se jedna bavi organskom proizvodnjom. Ona je rekla da je njeno najveće bogatstvo to što je sačuvala porodicu, što su bliski. Druga preduzetnica je istakla da ćerke preuzimaju posao i da imovina ne ostaje više samo muškarcima. Obe su naglasile porodicu, i da je ova kriza svima njima probudila zajedništvo”.

Šestog festivalskog dana, u četvrtak 17. septembra u bioskopu EuroCinema, u Glavnom takmičarskom programu u 20h će biti prikazan film „Pinokio” italijanskog reditelja Matea Garonea, a u 22h film “18% sive” bugarskog reditelja Viktora Čučkova. U selekciji Paralele i sudari, u 19:30 u bioskopu Abazija će ne repertoaru biti film „Partenon” litvanskog reditelja Mantasa Kvedaravičiusa, dok je na istom mestu u 21:30, na programu ostvarenje „Sutra je još uvek juli” koje je režirao Dejan Vlaisavljević Nikt.

Foto: Igor Irge, uz dozvolu autora za korišćenje.

Podeli:



Preporucujemo