•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Sedam srpskih filmova u domaćem takmičarskom programu 14. Beldocsa

Četrnaesti međunarodni festival dokumentarnog filma Beldocs, koji će biti održan od 9. do 16. septembra, predstaviće u srpskom takmičarskom programu sedam najnovijih dugometražnih dokumentarnih filmova domaćih autora. Oni će se takmičiti za festivalska priznanja: za najbolji film domaćeg takmičarskog programa (u iznosu od 2.000 evra u dinarskoj protivvrednosti), za najbolju fotografiju (500 evra) i za najbolju montažu (500 evra), a pokrovitelj ovih nagrada je Filmski centar Srbije.

Nakon svetske premijere na jubilarnom 50. festivalu u Roterdamu i učešću na prestižnim festivalima dokumentarnog filma širom sveta, srpsku premijeru u domaćem takmičarskom programu Beldocsa imaće film Marte Popivode “Pejzaži otpora”. Reč je o svojevrsnom putovanju kroz sećanja antifašističke borkinje Sonje (97), jedne od prvih partizanki u Srbiji, koja je bila i među vođama pokreta otpora u Aušvicu. Sonja ispreda priču pejzažima njene revolucionarne mladosti - šumama i planinama Srbije i blatnjavim terenom Aušvica - zabeleženih onako kako izgledaju danas, kao i njenim malim stanom u centru Beogradu gde živi sa mužem i mačkom.

Odmah posle svetske premijere u takmičarskom programu “East of the West” prestižnog festivala u Karlovim Varima, na Beldocs stižu “Koreni” Tee Lukač, duboko intiman film budući da je sniman u rediteljkinom rodnom mestu Dvoru na Uni, koji je napustila sa šest godina zbog rata. Međutim, “Koreni” nisu film o ratu već o pričama koje se bore da ne budu zaboravljene. Ovaj dokumentarac čine priče koje nosi sedam različitih grupa putnika, simbolično uređene tako da prate životni ciklus, od detinjstva do starosti i finalnog odsustva. Tu su i priče o ekološkim problemima, očuvanju tradicije i gledanju unazad na život uoči njegovog kraja.

“Sent Kler Cemin, Psiha” Svetlane Cemin predstavlja intimni portret vajara postmoderniste Senta Klera Cemina i dubok odraz na stvaranje njegovog remek-dela “Psiha”. Ovaj obzervacioni dokumentarni film snimljen je u periodu od pet godina i odražava proces stvaranja “Psihe” od početne faze, u njegovom studiju u Bruklinu, preko završnih radova u Kini i posete Brazilu odakle potiče, do krajnjeg odredišta u Klivlendu u Ohaju.

U filmu “Telenovela, sivo u koloru” reditelj Filip Martinović, rođen u Beogradu a odrastao u Barseloni, postavlja sebi jedno, na prvi pogled, jednostavno pitanje - odakle sam? U potrazi za odgovorima, zajedno sa Etiopljankom Ašom, čija je prošlost još komplikovanija od njegove, odlutaće na daleka mesta na kojima im se priviđaju scene iz španskih serija.

U filmu “Ptica”, mladi srpsko-američki reditelj Oliver Ćirić prati život Martija, uličnog zabavljača u Bostonu i pita se: “Da li je klovn danas mrtav?” Autor u svom debitantskom dugometražnom dokumentarnom filmu istražuje da li svrha klovna kao izvođača odumire i bledi, i to ne samo zbog pandemije korona virusa, već kao grana umetnosti uopšte, i na tom putu stvara osećajan portret potpune predanosti jednom danas zanemarenom umeću.

U filmu “Zemlja” reditelj Marko Šipka slika Smiljku, staricu koja živi sama na rubu šume, okružena napuštenim, polurazrušenim kućama, nemim ostacima rata, koja se bori da živi od zemlje i u skladu sa okruženjem. Ovaj opservacioni dokumentarac prati Smiljkinu dnevnu rutinu, naglašavajući specifičnu, sporu prolaznost vremena, duboku povezanost s prirodom i radost i slobodu koju donosi samodovoljnost.

Iz prestižnog programa Burning Lights festivala Visions du reel u Nionu dolazi nam blagii duhoviti igrano-dokumentarni film “Dida” bračno-rediteljskog para Korine Švingruber Ilić i Nikole Ilića. Ovaj film prati Nikolu koji je napustio Srbiju da bi sledio svoje srce u Švajcarskoj, pa od tada njegov život dele dve zemlje i tri žene: njegova majka, baka i supruga. Kako njegova baka počne da se sa sve više teškoća stara o njegovoj majci, odgovornost pada na Nikolu.

Pored ovih sedam dugometražnih dokumentaraca takmičarskog programa, u drugim programskim celinama 14. Beldocsa biće prikazano još nekoliko kratkih i dugometražnih dokumentarnih filmova srpskih autora ili koprodukcija u kojima je značajno učešće srpske kinematografije. U programu “Povetarac” publiku očekuje kratki srpski dokumentarni film “Posedim i poćutim ni o čemu” Nikole Stojanovića, u programu “Naslovna strana” film “Pomirenje” Marije Zidar, realizovan u koprodukciji Slovenije, Srbije, Crne Gore i Kosova*, a u programu “Pejzaž” srpski film “Prokop” Danila Stanimirovića. U selekciji “Specijalne projekcije” biće prikazani britansko-slovenačko-hrvatsko-bosanskohercegovačko-srpsko-severnomakedonska koprodukcija “Sava” Metjua Somervila, srpsko-hrvatsko-bosanskohercegovačko-poljsko-američka koprodukcija “Veštičji kotao” Branislava Jankića i, na otvaranju Beldocsa, već najavljeni film “Fejt i Branko“ u režiji Ketrin Hart.

Tokom ovogodišnjeg Beldocsa biće prikazano 100 filmova u ustaljenim festivalskim programima: Međunarodni takmičarski program, Vatromet, Meteori, Povetarac, Naslovna strana, Udarni termin i drugim. U istim terminima biće održan i Beldocs Industry uz podršku EU kroz program Kreativna Evropa i podprogram MEDIA: Beldocs VR/AR Academy, Beldocs in Progress, Serbian Docs in Progress, Documentaries for Kids & Youth i Beldocs Market.

*Kosovo – sve reference na Kosovo, bilo da se radi o teritoriji, institucijama ili stanovništvu, u ovom tekstu se u potpunosti odnose na razumevanje u skladu sa rezolucijom 1244 Saveta bezbednosti Ujedinjenih nacija i bez uticaja na status Kosova.

Foto: Promo
Podeli:



Preporucujemo