•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Soul je započeo sa Great Beyond, a zatim evoluirao u Pixar-ov film o životu crnaca

Pixar-ov novi film, Soul, gura studio kreativno iznad svega što je pokušano ranije. Pretpostavka - u kojoj nastavnik benda iz srednje škole, koji sanja da bude džez muzičar, umire nekoliko trenutaka nakon velike pauze sa muzičkom legendom i odlazi u egzistencijalnu avanturu s predlјudskom dušom - dovolјno je napeta. Ali naš heroj, Joe Gardner (Jamie Foxx), je Crnac, prvi takav glavni čovek u Pixar filmu.

Sa studijskim istrajnim Pete Docter-om (Inside Out, Up) na čelu, Soul je jedna od vizuelno najsmelijih priča koje je Pixar ikada ispričao. Takođe predstavlјa put napred za studio u pričanju raznovrsnijih priča.

Znam da Pixar filmovima treba toliko dugo od trenutka kada ideja izađe na videlo - u mislima Pete Docter-a u ovom slučaju - do trenutka kada je film konačno završen. Koliko je velika promena bila od te početne ideje do filma koji lјudi mogu da vide za nekoliko nedelјa?

Dana Murray: Dakle, svi Pete-ovi filmovi koje je radio u prošlosti bili su petogodišnji projekti. Uradili smo (Soul) za četiri godine. U početku smo trebali da izađemo u leto 2021. I bili smo gurnuti napred i morali smo da se koprcamo. Retrospektivno, čini se da je to bio blagoslov jer vas primorava na donošenje odluka. Pete je tip filmaša koji zaista voli da otkriva i vijuga različitim putevima, što je sjajno. I mislim da zato snima tako divne filmove. Dakle, svi su nekako rekli: „Da li će moći da radi u ovom vremenskom ograničenju?“ I jeste. Zaista se iskazao i mogao je da odlučuje.

Znam da je u WALL-E, slučajno odabran Pixar film, u jednom trenutku, budući lјudi bili toliko izopačeni od čovečanstva da nisu mogli da govore. I to se očigledno promenilo. Postoje li primeri iz rane faze Soul-a kada je jedna ideja, koja je zvučala čvrsto, bačena na pod?

Da, mislim da se (u) prvom, prvom nacrtu čitav film odvijao u svetu duša. Nije uopšte došao na Zemlјu. Takođe, ne mislim da je tada bila imenovan 22, ali 22 (glas Tina Fey) je bila glavni lik. I dalјe je bila taj lik koji nije želeo da ima bilo kakve veze sa Zemlјom. „Zemlјa je gruba i smrdlјiva. Zašto bih ikada išao do te stene? “ Ali nije bilo baš zanimlјivo, jer nismo mogli zaista da dokažemo da Zemlјa i život vrede, osim ako nismo sišli tamo i zapravo joj pokazali. Dakle, tu je Joe ušao u igru.

Znam da je pisac Kemp Powers doveden u Soul sredinom produkcije. Koliko je širenje Joe-a i njegovog identiteta bilo povezano sa Kemp-ovim učešćem? Da li je to bio veliki deo njegovog prisustva u produkciji?

Ne. Dakle, kada smo odlučili da idemo na Zemlјu, smislili smo ovog Joe lika. Igrali smo se pitajući se: „Šta je Joe-ova strast?“ Isprobali smo različite stvari poput animacije, ali to se osećalo totalno smrknuto. I pomislili smo, „Nikoga to ne zanima“. Kada smo probali muzičare, to se osećalo dobro, ali prvo smo probali rok zvezdu. Ali se nije osećao plemenito za njega što je pokušao da se obogati i proslavi. Tako smo se spustili u džez i Pete je odrastao voleći jazz. Nekako sam kasno cvetao što se tiče ljubavi prema džezu.

Ali kada smo se odlučili za džez muzičara, to se osećalo plemenito. Jer to ne radiš da bi se obogatio, zar ne? To radite zbog njegove strasti i stvarno ga volite. Tada smo, tačno kada smo to pronašli, pronašli masterclass Herbie Hancock-a gde govori o džezu i priča celu ovu priču o sviranju sa Miles Davis-om. I osećao se kao savršena metafora za film koji smo pokušavali da snimimo. A kad smo se odlučili za jazz, znali smo da Joe mora da bude Crnac. Jednom kada uopšte počnete da istražujete džez, to je osnovna muzika crnaca. U tom trenutku smo bili kao, „Pa, treba nam pomoć.“ Pa smo pronašli Kemp-a i tada je on ušao.

Nemoguće je razgovarati o Soul-u bez rasprave o rasnom identitetu, jer Joe je prvi vodeći lik, a da je crnac, bilo kog Pixar filma. Pre Coco-a, nije bilo baš mnogo ne belih vodećih likova Pixar-a. Da li je Kemp preoblikovao lik za Joe-a? Znamo da je govorio o podsticanju berberske scene u Soul-u kao specifičnoj za crnačko iskustvo. Da li je bilo takvih elemenata koje je Kemp forsirao za Joe-a kao lik?

Apsolutno jeste. Joe, kao lik, znali smo njegove osnove kad je Kemp ušao, ali osećao se pomalo šuplјe. Jedan od razloga zbog kojih se Kemp odmah povezao sa filmom je taj što je, kad smo se sreli s njim, imao 45 godina. Dakle, srednjih godina. Odrastao je u Bruklinu. Takođe je bio na putu ovog umetnika. Kasno u životu promenio je karijeru. On se baš poistovetio sa (Joe-om) kao likom. On je samo video toliko prilika u ispunjavanju Joe-a i ko je on bio.

A Kemp-u je bilo zaista važno da se pobrine da se oseća kao da odlazi u crne prostore i ima autentične crnačke odnose koje će njegov fond da prepozna i identifikuje. Bio je ogroman u svemu tome. Ali takođe smo se pobrinuli da imamo mnogo dodirnih tačaka unutar zajednice crnaca. Zato smo morali da se uverimo da je bilo puno glasova koji su govorili o autentičnosti filma i likova.

Unutar Pixar-a smo sastavili fond za unutrašnju kulturu, što je bio jedan broj zaposlenih u crnoj koji je postao, poput našeg fonda za filmsku kulturu. A imamo i puno spolјnih konsultanata. Muzičari poput Herbie Hancock-a i Quincy Jones-a, ali i muzičari koji su radili u klubovima noću u New York-u. I nastavnici benda u srednjoj školi. Takođe je bilo veoma važno navesti ženske vođe da predstavlјaju Dorotea-u (Williams, lik u Soul-u). U džez zajednici nema mnogo ženskih vođa, da joj se obraća kao liku.

Savetnici za kulturu, takođe, poput Dr. Johnnetta Cole. Nekako je postala naša mama konsultanata. Ona je zaista bila deo postupka odobravanja kako bi se uverila da u dizajnu likova, pa čak ni u postavlјenim delovima i trejlerima nema ničeg uvredlјivog. Sve te stvari prolazile su kroz nju.

Sigurni smo da je bilo puno različitih prilika za učenje u okviru tih razgovora sa konsultantima i kulturnim fondovima. Postoji li konkretan primer nečega na šta su oni ukazali, a na šta možda niste pomislili?

Naš dizajn likova. Pete je želeo zaista stilizovan izgled u Nјujorku, posebno sa našim likovima. On voli (engleskog umetnika) Ronald Searle-a. Pa smo puno gledali u njegove crteže. Mislim da je nešto od toga bilo ranije... Joe je lik koji je uklјučio dosta (dizajna) jer su postojale pogurane osobine. Neke od njih su jednostavno osećale da idu predaleko. Ljudi u našem kulturnom fondu smatrali su da je zaista važno da izgleda kao crnac. Ali nismo želeli da bilo šta ikada bude uvredlјivo. Dakle, oni su bili veliki deo usavršavanja dizajna i povlačenja karakteristika lica na različite načine.

Takođe, samo na neke od rečenica u filmu. Na primer, Kemp je rekao, „Zaista je važno kada Joe izlazi ispod tuša da kaže da treba da stavi losion“. To je vrlo specifična stvar. Ili pozivanje taksija u Nјujorku, imajući tamo mali komentar. To su bili mali detalјi koji su bili važni svima koji su radili na filmu.

Spomenuli ste stilizaciju u Nјujorku, ali mislimo da je podjednako tačno da je izgradnja sveta Great Before i The Great Beyond prilično jako stilizovana. I nije vezana za određenu viziju onoga što može da leži izvan lјudskog postojanja. Kako je tim došao do tog vizuelnog koncepta?

Da, to je bilo teško. Prvo smo krenuli u produkciju na svim njujorškim scenama, jer je trebalo dosta vremena da stignemo tamo, kako ćemo da vizualizujemo duševni svet. Ne postoji istraživačko putovanje na koje treba da pođete. Tako da su se naši umetnici trudili i isprobavali razne stvari. A Pete jednostavno za dugo vremena nije osećao ništa. Pogledali smo puno referenci na stare rimske ili grčke stvari ili fakultetske kampuse. Ali svaka pojedinačna duša dolazi iz ovog duševnog sveta. Tako da nismo želeli da se to oseća specifično ni za jednu kulturu.

Tako smo na kraju pogledali stare knjige Svetskog sajma. Bilo je samo nešto u nekim izgledima koji su se osećali zaista cool i drugačije. A bilo je puno švedske skulptorske umetnosti koju smo gledali. Tu smo dobili puno oblika pavilјona ličnosti. Ali bilo je teško stići tamo gde smo konačno stigli na You Seminar-u.

Razmišlјamo o sceni na početku filma u kojoj se Joe provlači kroz nevidlјivu barijeru i pada do Great Before. To je zaista vrlo upečatlјivo i vizuelni pomak za Pixar. Kako ste se odlučili za vizuelizaciju u toj sceni?

Jedan od priča naših umetnika, Trevor Jimenez, neverovatno je talentovan. Zapravo je pitao Pit-a, „Hej, možeš li mi dozvoliš da preskočim ovo prilikom ulaska u ovo, kako bi to izgledalo?“ I (skice) koje je prvi put predstavio izgledaju uveliko poput onoga kako ta scena izgleda sada. Pa smo ga zamolili da se uklapa sa stvarima. On je režirao tu mini scenu. Tako vizuelno, to je bilo zaista drugačije i zabavno. Podseća me pomalo na to kako smo se ponašali sa apstraktnom mišlјu iznutra. To je pomalo poput ove jednokratne scene sa kojom bismo mogli da postanemo nekako čudni i da radimo vizuelno divlјe stvari.

Tokom poslednjih nekoliko godina, sa kratkim filmovima poput Sanjay’s Super Team i Bao-a, bilo je više napora da različiti glasovi kreiraju u Pixar-u. Šta je još urađeno na tome da se ti ne beli glasovi budu povećani za buduće naslove i kratke filmove?

Mislim, za studio je trenutno veliki prioritet da diverzifikuje glasove koji pričaju ove priče. Jer to je nešto što Pixar shvata ozbilјno. Oni se prvo klade na lјude i traže od njih da smisle ideje, a ne samo da kupe scenario. Tako da te priče uvek dolaze sa zaista ličnog mesta. Predugo je trajalo, ali sada razvijamo više žena i više kulture, što je zaista uzbudlјivo da se vidi. Predugo je trajalo, ali to se definitivno sada događa.

Podeli:



Preporucujemo