Sledeća pravila, ukratko onisana, već duže vremena imaju veliki uspeh u kadriranju akcionih scena. Dijalog ometa akciju. Gledaocima se mora pokazati, a ne reći šta se dešava. Izuzetak su kratke i sažete replike koje su izrekli protivnici.
Dijalog se može upotrebiti kao pauza u akciji da bi se gledaoci odmorili. Kontinuirana akcija brzo zasićuje emociju, i ona se mora obnoviti pomoću pauza u kojima su upotrebljena verbalna objašnjenja, da bi se objasnio smi sao priče.
Pauza u toku akcije može biti fizička. Ona protivnicima daje vremena za predah pre završenog obračuna. Posle perioda bitke protivnici obnavljaju snagu i odmeravaju jedan drugog. Iznenada opet navaljuju jedan na drugog i brzo izmenjuju udarce, nastavljajući borbu. Scene borbe mogu da se grade lagano a završe brzo. Uverljivost ne sme da bude izneverena osim u komičnim situacijama.
Posledica potere gledaocima ne sme da bude unapred jasna Različite teškoće u koje zapadaju progonitelj i begunac, moraju da stvaraju neizvestan ishod.
Dvostruka potera je nova varijanta. Lovac progoni svoju žrtvu, a oboje progoni neko ko se interesuje za jednog od njih. Ako prva dva člana ootere ignorišu prisustvo trećeg člana, rasplet potere zavisi od ponašanja ovog poslednjeg.
Ako dve grupe progone glavnog junaka, opasnost se udvostručuje. Komplikovane gradjevine pružaju najbolje mogućnosti za ovu varijantu. Otvoren prostor je umanjuje. Naročito oružje sakriveno na neobičnom mestu ponavlja se
viša puta u špijunskim filmovima.
Akcione scene se ne mogu razvijati suviše dugo. Komična scena se može upotrebiti za opuštanje.