•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Star Wars: Episode IX - The Rise of Skywalker (2019)

Jedna od najuticajnijih franšiza u istoriji kinematografije je epizodom IX, završila treću trilogiju, ispričavši tako priču o Skajvokerima i balansu u Sili koje oni, po predanju treba da donesu.

Dizni je 2012. preuzeo Lukas film i uvrstio ih u svoju rastuću imperiju. Najzvučnija objava koja je usledila nakon tog, već samog po sebi, bombastičnog pripajanja je da će milioni obožavalaca širom sveta dobiti nove Star Wars filmove. Projektima se nisu ograničili samo na filmska platna, već i na animirane serije, igrane serije i stripove koji izlaze pod logoom Marvela, još jedne kompanije potčinjene Dizniju.

Tri godine kasnije u bioskope stiže prvi film. Već sama najava za Epizodu VII "Buđenje sile" je izazvalo tektonske potrese koji su se ipak smirili nakon prikazivanja i upoznavanja sa novim junacima. Rej, Fin i Po su preživeli recikliranu avanturu, dobro našminkanu, natrpanu steroidima i odličnim efektima.

U epizodi VIII – "Poslednji Džedaj" (2017), nastavljena je loša karakterizacija kako novih, tako i likova iz originalne trilogije. Ponovo su se kreatori, preterano i potpuno nepotrebno, oslanjali na narativni tok iz prvih filmova. Međutim vizuelno, Poslednji Džedaj je bio pravo remek delo.

Ove zime, došlo je vreme da se priča o Rej konačno završi. Da saznamo priču o njenom poreklu. Da ona i Kajlo Ren reše interne i eksterne konflikte i da se glavni antagonista trilogije konačno pokaže.

Već u uvodnim scenama "Uspona Skajvokera" jasno je da je to ponovo jedan jako lep film za oko i uvo. Besprekorno lepi prizori svemira, različitih svetova, svemirskih brodova, scene borbi, balansirana upotreba CGI efekata sa lutkarstvom u prikazu rasa, a lista se nastavlja u nedogled. Muzička podloga sve vreme doprinosi dinamici koje ne manjka, a same note su savršeno usklađene sa stilom ove najčuvenije svemirske Opere.

Dakle, gledajući tehničke i sekundarne stvari, ovaj film opravdava ogroman novac koji je Dizni uložio u njega. Ono što je problem je naravno priča. Tvorci scenarija su u sva tri filma uspeli da sa većine starih likova otkinu sve karakteristike koje su ih činile onim što jesu. Sam svet Ratova zvezda u koji su nas uveli ne odaje utisak nastavka kontinuiteta koji je Lukas gradio već je na početku jako zbunjujuć, a kasnije i potpuno nelogičan.

Uspon Skajvokera je otišao i korak dalje naprasno menjajući emocionalnu strukturu likova koji su nas vodili kroz tri filma. Neki likovi gube na značaju i ostavljaju gledaoca da se pita zašto je toliki deo priče bio posvećen njima, a objektivan odgovor se krije u holivudskoj maniji potenciranja rasnih i seksualnih razlikosti. Tako se uloga nekih likova koji su obećavali doprinos glavnoj radnji uz izgradnju sopstvenog sporednog narativa, svela na to da viknu ime osobe koja je u opasnosti i da izgledaju uplašeno kada je to potrebno.

Alati kojima je građen narativ su nedopustivo amaterski i čini se da je mnogo stvari uneto samo da bi se popunile rupe u osnovnoj zamisli. Jako je zgodno davati likovima sposobnosti koji se kose sa mogućnostima koje su ustanovljene gradnjom sveta na koju se vaša priča nadovezuje. Predmeti magično izranjaju tamo gde je najzgodnije za protagoniste, a većina situacija koja treba da ih vodi do kulminacije cele priče ne odaje nikakav utisak dramatičnosti već koreografisanog plesa koji izvode čirlidesice u poluvremenu košarkaških utakmica.

Eliminacijom potencijalnog glavnog negativca u prošlom filmu i svođenje sa pozicije vrhovne moći na prostu lutku čije konce vuče zlikovac iz senke uništen je potencijal da se priči da nešto novo, nešto originalno. Ta prilika iz senke uvedena je kao potvrda da ova trilogija treba da bude rimejk, a ne nastvak i potvrđuje napade nostalgijom na obožavaoce koji vuku korene sa početka trilogije. I kada se završi scena konačnog obračuna dobra protiv zla, svetle i mračne strane sile, može se u glavi stupiti u prebrojavanje scena u sva tri filma koje su estetikom i položajem likova pandan kultnim scenama iz epizoda IV-VI.

Gluma je velikim delom trajanja filma na vrhunskom nivou, ali sav trud koji su uložili glumci nije mogao da da smisao scenariju. Neki glumci nisu uspeli da pobede nebitnost svojih likova koji samo popunjavaju vreme i prostor, pa su nivo upotrebe svog talenta prilagodili značaju onoga što tumače.

Krug je kompletan. Samo što je na svom početku delovao savršeno, pravilno i precizno. Kada se promenila ruka koja opisuje kružnicu, postao je samo krug po imenu, a linija se isprekidala i polomila.

Autor: Nikola Tasković (Helly Cherry)

Žanr:akcija, avantura, fantazija
Godina:2019
Reziser:J.J. Abrams
Scenario:Chris Terrio, J.J. Abrams
Uloge:Carrie Fisher, Mark Hamill, Adam Driver
Uzrast:PG-13
Studio:Walt Disney Pictures, Lucasfilm, Bad Robot
Zemlja:United States
Website:www.starwars.com/films/star-wars-episode-ix-the-rise-of-skywalker
Jezik:engleski
Trajanje:144 minuta
Podeli:



Preporucujemo