•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Suspiria (2018)

Reditelj Luka Gvadanjino nije toliko zainteresovan za „rimejk“ Suspirije, jednog od najvažnijih filmova u opusu Darija Arđenta koji је na neki način i definisaо njegov stil, već za reimaginaciju, jedan sasvim drugačiji i pomalo neočekivani prepev koji od originala pozajmljuje samo osnovni koncept. Gvadanjino ne želi da kopira Arđenta, čime bi samo upao u bespotrebni šablon nepotrebnog rimejka, već pokušava da uspostavi sopstvene stilske koordinate koje će ovu Suspiriju učiniti samosvojnim i drugačijim filmskim iskustvom.

I reklo bi se da u tome delimično i uspeva. Osim što time ne dobija baš zahvalan film, niti „ubitačan“ žanrovski film. Za razliku od Arđenta, priča o naizgled naivnoj i nevinoj američkoj devojci koja 70-ih godina završava na prestižnoj berlinskoj plesnoj akademiji koja će se ispostaviti paravanom veštičijeg kulta, koji pokušava da reinkarnira staro veštičje božanstvo, obiluje sumornim tonovima koji gotovo savršeno predočavaju epohu i ambijent, a i sam kvalitet slike, scenografije i kostima naprosto „vrišti“ sedamdesete i taj hladnorativsko-paranoični vajb podeljnog Berlina. Gvadanjinija kao da ne interesuje toliko horor Susprije koliko stil, potreba da film bude kao neko polukošmarno vrelo ispunjeno bizarnim slikama i snovitom tenzijom kroz koju se promaljaju vizije, flešbekovi, jedna gotovo pretenciozna „arti“ potreba da se odmakne od „niskog“ Arđentovog senzacionalizma i da ga se zameni prizemnijim, da ne kažemo umetničkijim postupcima.

Međutim, kada pokušavate od đalo horora da napravite festivalski film, bivate u opasnosti da izgubite ono što je original načinilo voljenim klasikom među poklonicima horora. Otud nova Suspirija pati od predugačkih i besmislenih scena, usporenog i dosadnog ritma koji se tek na momente preseče nekom neočekivanom bizarnošću dok poslednja deonica ne uvede u apsolutni festival ludosti koja je toliko sumanuta da izaziva kompletnu nevericu. Manje-više dosta toga u ovoj Suspriji ostaje na tragu nečeg novog i autentičnog, ali sve dobro guši se pod brutalnim vremenom trajanja, usporenim ritnom, odugovlačenjem i petljanjem oko neke trilerske istrage koja samo odvlači i pažnju i živce od onoga što je trebalo da bude suština. Provlačenje bespotrebnog političkog konteksta, previše „in your face“ feministička dogma i drugi nedostaci čine ovaj film ipak inferironijim u odnosu na original.


Autor: Slobodan Novokmet (Helly Cherry)

Žanr:fantazija, horor, misterija
Godina:2018
Reziser:Luca Guadagnino
Scenario:Dario Argento, Daria Nicolodi
Uloge:Chloë Grace Moretz, Tilda Swinton, Doris Hick
Uzrast:R
Award:25 nagrada i 67 nominacija
Studio:Frenesy Film Company, Videa, First Sun
Zemlja:Italija
Jezik:engleski
Trajanje:152 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Filmski sporazum o koprodukciji izmedju Italije i Srbije -...
PETI FESTIVAL META FILMA - Od 22. do 24. oktobra u Art...
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 15. do 21. oktobra
Film 'Vikend sa ćaletom' od 29. oktobra u bioskopima -...
Premijera filma Živ čovek Olega Novkovića na 30....
Austrijski kulturni forum - Oda Betovenu kroz svetlosne 3D...
Festival italijansko-srpskog filma od 17. do 25.10 -...
Saradnja festivala Kondenz sa Institutom Servantes i...
Razvratnik (Rake) – australijska dramedija je nova serija...
Počelo snimanje američkog filma „Ivica“ u Srbiji
Jurassic World: Dominion je odložen za 2022.
GoetheFEST od 29. oktobra do 4. novembra
Cineplexx ne odustaje od investiranja u Srbiju i dovodi...
Džonatan Mejdžors kao Kang
Vladimiru Gvojiću uručena nagrada Car Konstantin
Seks, droga i PR (Flack) - sjajna britanska serija stigla...
Šest predstava i bogat prateći program na festivalu...
Dokumentarni film Faith and Branko i animirani Veliki robot...
Boljšoj i Met na bis na velikom platnu Cineplexx Niš...
Ivan Ikić nagrađen na festivalu u Kini
"Fast and Furious" saga će biti završena nakon 11. filma
Streltsov (2020) - uskoro
Filmovi Koste Ristića, Barbare Vekarić i Miloša...
Kultni klasici domaće kinematografije u novom Cineplexx...
Ponovo radi Sala srpskog filma u beogradskoj Kombank dvorani
Sedam nominacija za film Stevana Filipovića na...
The Doorman (2020) - uskoro
Berlinski pobednik 'Zlo ne postoji' premijerno na 26....
Počeo međunarodni umetnički projekat Oni žive -...
Sutra počinje Festival BALKANIMA 2020 u Domu kulture...