•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Suspiria (2018)

Reditelj Luka Gvadanjino nije toliko zainteresovan za „rimejk“ Suspirije, jednog od najvažnijih filmova u opusu Darija Arđenta koji је na neki način i definisaо njegov stil, već za reimaginaciju, jedan sasvim drugačiji i pomalo neočekivani prepev koji od originala pozajmljuje samo osnovni koncept. Gvadanjino ne želi da kopira Arđenta, čime bi samo upao u bespotrebni šablon nepotrebnog rimejka, već pokušava da uspostavi sopstvene stilske koordinate koje će ovu Suspiriju učiniti samosvojnim i drugačijim filmskim iskustvom.

I reklo bi se da u tome delimično i uspeva. Osim što time ne dobija baš zahvalan film, niti „ubitačan“ žanrovski film. Za razliku od Arđenta, priča o naizgled naivnoj i nevinoj američkoj devojci koja 70-ih godina završava na prestižnoj berlinskoj plesnoj akademiji koja će se ispostaviti paravanom veštičijeg kulta, koji pokušava da reinkarnira staro veštičje božanstvo, obiluje sumornim tonovima koji gotovo savršeno predočavaju epohu i ambijent, a i sam kvalitet slike, scenografije i kostima naprosto „vrišti“ sedamdesete i taj hladnorativsko-paranoični vajb podeljnog Berlina. Gvadanjinija kao da ne interesuje toliko horor Susprije koliko stil, potreba da film bude kao neko polukošmarno vrelo ispunjeno bizarnim slikama i snovitom tenzijom kroz koju se promaljaju vizije, flešbekovi, jedna gotovo pretenciozna „arti“ potreba da se odmakne od „niskog“ Arđentovog senzacionalizma i da ga se zameni prizemnijim, da ne kažemo umetničkijim postupcima.

Međutim, kada pokušavate od đalo horora da napravite festivalski film, bivate u opasnosti da izgubite ono što je original načinilo voljenim klasikom među poklonicima horora. Otud nova Suspirija pati od predugačkih i besmislenih scena, usporenog i dosadnog ritma koji se tek na momente preseče nekom neočekivanom bizarnošću dok poslednja deonica ne uvede u apsolutni festival ludosti koja je toliko sumanuta da izaziva kompletnu nevericu. Manje-više dosta toga u ovoj Suspriji ostaje na tragu nečeg novog i autentičnog, ali sve dobro guši se pod brutalnim vremenom trajanja, usporenim ritnom, odugovlačenjem i petljanjem oko neke trilerske istrage koja samo odvlači i pažnju i živce od onoga što je trebalo da bude suština. Provlačenje bespotrebnog političkog konteksta, previše „in your face“ feministička dogma i drugi nedostaci čine ovaj film ipak inferironijim u odnosu na original.


Autor: Slobodan Novokmet (Helly Cherry)

Žanr:fantazija, horor, misterija
Godina:2018
Reziser:Luca Guadagnino
Scenario:Dario Argento, Daria Nicolodi
Uloge:Chloë Grace Moretz, Tilda Swinton, Doris Hick
Uzrast:R
Award:25 nagrada i 67 nominacija
Studio:Frenesy Film Company, Videa, First Sun
Zemlja:Italija
Jezik:engleski
Trajanje:152 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Sadie Elizabeth Sink
The Roundup (Beomjoidosi 2) (2022) (2022)
The Menu (2022) (2022)
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 2. februara do 8....
Porodični vikend 28. i 29. januara
Cocaine Bear (2023) - uskoro
Sava Stojanović
M3GAN (2022) (2022)
Koja imena se nisu našla na listi nominovanih za Oscara...
Film „Da li ste videli ovu ženu?“ osvojio nagradu...
Dokumentarni film o Ukrajini Šona Pena premijerno na...
Vira Farmiga
"Kikoriki: Već viđeno“ na Porodičnom vikendu 28. i 29....
The Whale (2022) (2022)
Tom Henks u trci za tri Zlatne maline
Penn Badgley
Veče svinga i latino džeza 28.2. na Kolarcu
Mili Bobi Braun
REPERTOAR POZORIŠTA LUTAKA
Jonathan Pryce
Michael B. Jordan
Angela Evelin Bassett
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 26. januara do 1....
Objavljene nominacije za Oskara
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 26. januara do 01....
Rami Malek
Hugo Wallace Weaving
Premijerom filma „Мој prijatelj Tomi“ počeo DOK 5...
Marija Bergam
Ticket to Paradise (2022) (2022)