Paradigmičan primer filmova o čudovištima, koji predstavljaju glavnu osobenost pedesetih godina, odnosno zaštitni znak takozvane "holivudske SF ere".
Reditelj Džek Arnold, koji se proslavio upravo ovakvim ostvarenjima, spojio je ovde dva popularna motiva u uspeli amalgam koji će u potonjim godinama postati standard za srodnu vrstu filmova.
Prvi motiv odnosi se na naučnika koji prelazi onu delikatnu granicu preko koje svaki eksperiment postaje svojevrsni bumerang što ga Priroda vraća nemilice ukoliko se poremeti njen temeljni poredak stvari.
Drugi motiv je hipertrofirano stvorenje iz mikrosveta - u ovom slučaju džinovski pauk tarantula - za koje se ispostavilo da predstavlja glavnu garanciju uspeha kod publike.
Naučnik je pronašao naročito vrstu hrane koja ubrzava rast, ali nije predvideo da će ona imati i neželjene efekte - mutacije.
Zaplet filma nastaje onda kada ne samo što sam naučnik postaje žrtva vlastitog izuma nego njime biva inficiran i jedan pauk koji se uskoro pretvara u nezasito čudovište.
Potom je sve kliše (filmovi iz pedesetih godina tek su mu retko izmicali), ali sam svršetak je zanimljiv utoliko što jedan od junaka nalazi reči opravdanja za džinovsku tarantulu, znatno starijeg žitelja Zemlje od čoveka, čiji smo iskonski spokoj mi uljezi poremetili...
Žanr: | horor, sf |
Godina: | 1955 |
Reziser: | Jack Arnold |
Scenario: | Robert M. Fresco, Martin Berkeley |
Uloge: | John Agar, Mara Corday, Leo G. Carroll |
Studio: | Universal International Pictures (UI) |
Zemlja: | United States |
Jezik: | engleski |
Trajanje: | 80 minuta |