Pošto se kamera kreće u vožnji, švenkuje ili snima sa krana, ili se akteri kreću prema kameri ili od nje, ili prolaze u različitim udaljenostima, centri pažnje menjaju položaj. Zbog toga je potrebno da se održava oštrina objekta u toku snimanja. To se obavlja na dva načina: ručno ili automatski. U prvom slučaju šarfer stoji pored kamere i namešta oštrinu na prstenu objektiva. Prsten oštrine objektiva može da se podešava pomoću mehaničke ili rimout kontrole.
Ovde navodim četiri osnovne situacije koje zahtevaju upotrebu izoštravanja.
1 Kamera se kreće oko objekta snimanja bilo da je on statičan ili se kreće. Kamera može da se kreće u vožnji unapred lli unazad, ili može da se kreće bočno, kadrirajući objekat u pokretu iz fiksne razdaljine.
2 Kamera ostaje nepokretna dok se osoba kreće prema, ili od kamere.
3 Kamera ostaje nepokretna, all švenkuje po horizontalnoj lli vertikalnoj ravni, ili oboje istovremeno, prelazeći s jednog na drugog aktera u različitim rastojanjima.
4 Nepokretna kamera snima više statičnih aktera, menjajući oštrinu od jednog do drugog. Vidljivl znaci su postavljeni na tlu objekta u kojem se snima kadar, pomažuća šarferu da postavi pravilnu metražu na objektivu, početnu, krajnju, kao i središne razdaljine. Ovi znaci su ili linije obeležene kredom, ili trake od obojenog tejpa, na podu. Ako postoje teškoće u održavanju oštrine rastojanja prema jednom ili više aktera, dok se kamera kreće u vožnji unazad, drveni predmet u obliku slova T može se upotrebiti ispred kamere. To je potrebno samo za aktere koje treba držati na pravilnom rastojanju i u oštrini. U nekim kadrovima oštrina može da se namerno promeni prema pozadini i možda ponovo vrati na prednji plan. Na ovaj način mnogi dramski efekti mogu da se postignu izborom oštrine.