•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Tehnika praćenja oštrinom

Pošto se kamera kreće u vožnji, švenkuje ili snima sa krana, ili se akteri kreću prema kameri ili od nje, ili prolaze u različitim udaljenostima, centri pažnje menjaju položaj. Zbog toga je potrebno da se održava oštrina objekta u toku snimanja. To se obavlja na dva načina: ručno ili automatski. U prvom slučaju šarfer stoji pored kamere i namešta oštrinu na prstenu objektiva. Prsten oštrine objektiva može da se podešava pomoću mehaničke ili rimout kontrole.

Ovde navodim četiri osnovne situacije koje zahtevaju upotrebu izoštravanja.

1 Kamera se kreće oko objekta snimanja bilo da je on statičan ili se kreće. Kamera može da se kreće u vožnji unapred lli unazad, ili može da se kreće bočno, kadrirajući objekat u pokretu iz fiksne razdaljine.

2 Kamera ostaje nepokretna dok se osoba kreće prema, ili od kamere.

3 Kamera ostaje nepokretna, all švenkuje po horizontalnoj lli vertikalnoj ravni, ili oboje istovremeno, prelazeći s jednog na drugog aktera u različitim rastojanjima.

4 Nepokretna kamera snima više statičnih aktera, menjajući oštrinu od jednog do drugog. Vidljivl znaci su postavljeni na tlu objekta u kojem se snima kadar, pomažuća šarferu da postavi pravilnu metražu na objektivu, početnu, krajnju, kao i središne razdaljine. Ovi znaci su ili linije obeležene kredom, ili trake od obojenog tejpa, na podu. Ako postoje teškoće u održavanju oštrine rastojanja prema jednom ili više aktera, dok se kamera kreće u vožnji unazad, drveni predmet u obliku slova T može se upotrebiti ispred kamere. To je potrebno samo za aktere koje treba držati na pravilnom rastojanju i u oštrini. U nekim kadrovima oštrina može da se namerno promeni prema pozadini i možda ponovo vrati na prednji plan. Na ovaj način mnogi dramski efekti mogu da se postignu izborom oštrine.

Podeli:



Preporucujemo