Najnovija filmska adaptacija Jack London-a The Call of the Wild iznenađujuće je uzbudlјiv i emotivno dirlјiv avanturistički film. Nјegova iznenađenja dolaze ne samo zbog dramatične prepravke klasičnog romana iz 1903. reditelјa Chris Sanders-a i scenariste Michael Green-a za porodičnu publiku, već i zbog načina na koji njihova revizija čini da London-ova priča bude bogatija i rezonantnija, a ne razblažena i sladunjava.
Vredno je podsetiti se na London-ovu viziju čoveka i prirode u The Call of the Wild je sve samo ne romantično; zaista, ponekad bukvalno pas jede psa. U njegovoj priči impozantni, ali razmaženi Buck, miks iz St. Bernarda i Scotch Collie-a, kidnapovan je sa imanja njegovog bogatog gospodara iz Kalifornije i prodat preprodavcima u Yukon Territory, gde je Gold Rush stvorio veliku potražnju za psima koji vuku sanke. Buck-ova inicijacija u kulturi Severnih Zemalјa uklјučuje teško premlaćivanje od ruku njegovih gospodara, brutalna rivalstva sa kolegama psima koji vuku sanke, oštro izlaganje neumolјivim elementima i neumoran režim rada koji omogućava malo odmora, obnavlјanja ili indolentnosti. Ono što London prikazuje nije ništa drugo do Darvinov svet u kome opstanak zabranjuje slabost tela i duha i gde preživeli mogu sebi da priušte sažalјenje ili kajanje.
Nije mnogo od te vizije ostalo u adaptaciji Sanders-a i Green-a. Buck je i dalјe otet iz njegove kuće i prodat trgovcima psima, ali njegovo pokoravanje je svedeno sa ponovlјenih, zloupotreba zlostavlјanja na jedan udarac U ovom Call of the Wild, psi nikada teško ne povređuju jedni druge, što je redovna pojava u London-ovom romanu. I samo jedan ili dva izuzetaka, lјudski svet priče sada je postao uzdižući i zajednički, a ne gorak i krhk. U prvoj polovini filma Buck-ovi gospodari sankanja su sjajni tim muža i žene (Omar Sy i Cara Gee) umestog para dostavlјača pošte, a u drugoj polovini John Thornton (Harrison Ford), Buck-ov poslednji i najomilјeniji gospodar, nije otkriven da je žestoki tragač za blagom, već ožalošćeni čovek koji nalazi iskuplјenje na otvorenom prostoru.
Filmsko izbegavanje okrutne stvarnosti Gold Rush-a više je nego nadoknađeno njegovim duhovitim kinetizmom i produblјivanjem veze čovek-pas, koja čini srce London-ove priče. Ovaj Call of the Wild uveliko se oslanja na CGI efekte i kompjuterski kreiranog Buck-a (i ostale virtuelne zveri) kako bi stvorio kompleksno koreografsko kretanje u lavirintnim snimcima praćenja koje bi bilo nemoguće izvršiti sa pravim životinjama. Moglo bi da se očekuje da će umetnost čak i najubedlјivijeg CGI-a podrivati Buck-ovo osetlјivo prisustvo, kao i česte pohvale scenarija u slavu prirode, ali tim specijalnih efekata filma je životinju uveo u višeslojnu ličnost, u radosno detalјnim, ako ne više antropomorfnim izrazima i gestovima. A integracija Buck-a i drugih CGI kreacija u verovatno, uranjajuće okruženje potpomognuta je kinematografijom Janusz Kamiński-oga, koji objektivom hvata sve od mirne livade do epske lavine sa bujnom živošću.
U prvoj polovini filma lјudska briga zadnje je mesto Buck-ovom obrazovanju dok se prilagođava opasnom svetu Severnih Zemalјa, ali u drugoj polovini pojava Forda kao Buck-ovog najbolјeg prijatelјa dodaje filmu dirljivu lјudsku dimenziju. Thornton spašava Buck-a od trojke nesposobnih, okrutnih i pohlepnih gradskih pomodara (Dan Stevens, Karen Gillan i Colin Woodell), a Buck zauzvrat spašava Thornton-a od bede i pijanstva, dok čezne za pokojnim sinom i uništenim brakom dok je živeo sam na periferiji civilizacije.
Ovo je dobrodošla promena od London-ovog prikaza Thorntona koji u knjizi poseduje dobro srce, ali ne još mnogo drugoga na putu upečatlјivih karakteristika; vrh njegovog odnosa sa Buck-om događa se kada on založi i osvoji bogatstvo kladeći se na Buck-ovu sposobnost da povuče pola tone tereta. U ovoj verziji filma, Thornton-ova i Buck-ova veza raste dok putuju udalјenim predelima divlјine gde Thornton vraća njegov osećaj čuđenja i Buck se približava divlјim izvorima njegove rase nalik vucima, nekadašnjoj braći i precima. Ford daje Thornton-u grubu ranjivost i gravitaciju u scenama koje su se možda prevrnule u idiličnu mekoću dajući samo nekoliko lažnih poteza, a njegovo pripovedanje tokom filma formira svojevrsnu osnovnu liniju do postupka da ne postane previše simpatičan ili sladak.
Paradoks postoji u The Call of the Wild, korišćema je napredna kompjuterska tehnologija, ali je dotaknuta nadmoć prirode i prirodnih nagona. Pa ipak, postoji iskrenost i nedostatak pretenzije prema filmu koji nadilazi ovaj paradoks i evocira uzvišenost.
Žanr: | avantura, drama, porodični |
Godina: | 2020 |
Reziser: | Chris Sanders |
Scenario: | Michael Green, Jack London |
Uloge: | Harrison Ford, Omar Sy, Cara Gee |
Uzrast: | PG |
Award: | dve nagrade i 1 nominacija |
Studio: | 3 Arts Entertainment, TSG Entertainment, Twentieth Century Fox Animation |
Zemlja: | United States |
Jezik: | engleski |
Trajanje: | 100 minuta |