•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

The Da Vinci Code (2006)

Profesor univerziteta Harvard (Hanks) dolazi u Pariz da održi predavanje. Igrom slučaja upada u komplikovanu viševekovnu zaveru, kad tajna katolička organizacija Opus Dei pokuša da ga okrivi za ubistvo kustosa muzeja Luvr. Udružiće se sa francuskim policajcem i stručnjakom za šifre Sophie Neveau (Audrey Tautou) u pokušaju da dokaže nevinost, ali i da reši najveću zagonetku u istoriji. Za petama su mu tvrdoglavi policajac Bezu Fache (Jean Reno) i tajanstveni kaluđer Silas (Paul Bettany) ubica organizacije Opus Dei...

Kad je u pitanju adaptacija uspešnih bestselera, u Hollywoodu postoje strogo određena pravila. Ron Howard je svojim ugledom i karijerom zaslužio priliku da režira "sigurni hit". Da li je, dakle, The Da Vinci Code jedno sračunato ostvarenje, "igra na sigurno" i da li uopšte može biti iznenadenja i "tajni" kad je u pitanju film u potpunosti zasnovan na romanu koji je odavno u slobodnoj prodaji? Ovakva i slična pitanja se nameću kada dolazi do fenomena "adaptacije komercijalnog dela". Naravno, većina kritičara upravo zbog "predumišljaja", koji je osnovni koncept ovakvih filmova, često zauzima neprijateljski stav.

Roman Dana Browna je po objavljivanju izazvao velike kontroverze, temom Isusovog navodnog venčanja sa Marijom Magdalenom, ali i brojnim "alternativnim" pogledima na istoriju hrišćanstva. Namerno kažemo na istoriju hrišćanstva, jer čitava priča o protestima crkve i Vatikana u stvari predstavlja marketinšku kampanju. Baš briga Vatikan za raznorazne bogohulnike (uostalom Vatikan ima viševekovno iskustvo sa raznim "jereticima"), jer to što će neki pisac, ili to što će neki film snimljen prema njegovom "bogohulnom" romanu dopreti do velikog broja ljudi, pa i hrišćanskih vernika, nije naročita opasnost. Crkvu obično brine ono dogmatsko, a Brown, Howard, Hanks i društvo, nemaju dodirnih tačaka s tim pravim temama. Jednostavno rečeno, Da Vinčijev kod po rečima jednog od glumaca, Paula Bettanyja, predstavlja fiktivno, dakle zabavno viđenje nekih hrišćanskih mitova. Sve to je zasnovano na raznoraznim teorijama koje nisu od juče. I sami evanđelisti su različito opisivali dogadaje koji su se desili za njihovog života i u koje je bio uključen Isus.

Slično tome, posle 2000 godina, naravno da postoje različite pretpostavke o Isusu, početku hrišćanstva, ali i dogadajima koji su nam navodno "ostali nepoznati". Te i slične teme, predstavljaju sjajan materijal za Hollywood, i Howardu i ekipi ostalo je samo, da doslovno ispoštuju zakonitosti pomenute na početku teksta. U odsustvu Indiana Jonesa, koji je do sada bio neformalni stručnjak za "biblijske tajne", Howard uspeva da od Brownovih junaka napravi veoma uzbudljivu mešavinu detektiva, istoričara, arheologa... jednom rečju, vratili smo se žanru misterije. Ipak, Howard film nije postavio kao misteriju, iako je primetna njegova naklonost rešenjima koja potiču iz žanra trilera.

Pseudoreligijsko i pseudonaučno je veoma vešto upakovano u uzbudljivu akciju u jednom furioznom ritmu. Upravo je ritam ono što oduševljava u filmu Da Vinčijev kod. Howard je uspeo da snimi svoj najbolji "veliki film" upravo zbog toga što nije eksperimentisao. Za kritičare će biti zanimljiv njegov nostalgični odnos prema filmovima klasičnog Hollywooda, što nameće zanimljivo pitanje, zbog čega je odlučio da za ulogu glavnog junaka izabere Toma Hanksa, prema tvrdnjama dokonih kritičara, "modernog Jamesa Stewarta" kada mu je bio potreban glumac u stilu Cary Granta?

Hanks je odličan u nekim ulogama (transformacija u Spasavanju redova Rajana je zaista u stilu Jamesa Stewarta), ali njegov stil, ili bolje njegov fizički izgled ga ne kvalifikuje kao junaka "brzog trilera sa religijskim motivima." Howardova odluka je čudna, ali, ukupno uzevši, uspeva jer je Hanks dovoljno diskretan i bez namere da zaseni Indiana Jonesa. Njegov Robert Langdon možda nije najzanimljiviji ni najzanosniji junak, ali uspeva da iznese ono što je bitno, a to je priča. Ljubiteljima zagonetki, velikih misterija i zavera, možda će čitav zaplet izgledati tragikomično, ali prosečnoj publici će sve prilično podići apetit za razotkrivanjem tajni.

Navodno se u svima nama krije mali detektiv, tako da se mora priznati da Howardov film i više nego zadovoljava zahteve kao što su uzbudenje ili napetost, što su osnovni elementi dobrog trilera. Prateća ekipa, sastavljena od vrhunskih profesionalaca koji bi mogli da odigraju sve što im se zada, nije imala problema da savlada Howardove zahteve. Oni zaista nose film na svojim leđima i pakosne opaske o tome kako od francuskih glumaca Howard jedino zna za Renoa i Audrey Tautou, zaista nisu na mestu.

Što se tiče dežurnog čiče, Sira lana McKellena, on je uspeo da uprkos određenom autoironičnom tonu sasvim dobro odradi svoju epizodu. Sve u svemu, studio i Howard se nisu kockali, igrali su na sigurno i rezultati nisu izostali. Najskeptičniji među nama će morati da priznaju da se radio o veoma kvalitetnom ostvarenju koje ispunjava sve potrebne zahteve da bi postalo veliki hit. Zaboravimo na trenutak na promotivnu kampanju filma, pogledajmo njegove kvalitete: dobra priča, solidna gluma, uzbudljiv zaplet i, naravno, predvidivi kraj. Hollywood u svom pravom i najboljem izdanju.

Žanr:misterija, triler
Godina:2006
Reziser:Ron Howard
Producent:John Calley, Brian Grazer, Ron Howard
Scenario:Akiva Goldsman, Dan Brown
Uloge:Tom Hanks, Audrey Tautou, Jean Reno
Uzrast:PG-13
Award:1 nagrada i 16 nominacija
Box office:217.5M USD
Studio: Columbia Pictures, Imagine Entertainment, Skylark Productions
Zemlja:United States
Website:www.koddavinci.ru
Jezik:Engleski
Trajanje:149 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Komplet za Nišville 2022 po ceni pojedinačne ulaznice!
Ko je sve bio agent 007
FCS - Selekcija “Nasleđe” od 25. novembra do 9....
Otvorena izložba EVROVIZION.CROSSING STORIES AND SPACES u...
Jedanaest filmova autora iz Srbije na 13. Merlinka Festivalu
Iduća godina donosi premijere sjajnih filmova
Omiljeni lik iz "La Case de Papel" dobija vlastitu seriju
BOŽIĆ ZA PAMĆENJE NA PICKBOX TV-u!
Branko Đurić i Izudin Bajrović o premijeri komedije...
Opera “Služavka Gospodarica” na velikoj sceni Kolarca...
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa za period od 25. novemba...
Najnovija Diznijeva avantura u Cineplexx bioskopima
"Francuska depeša" stiže u bioskope
Nova izdanja Filmskog centra Srbije na 27. Festivalu...
MSUV - Izveštaj sa konferencije za medije povodom izložbe...
Filmski centar Srbije - Dani domaćeg filma u više od 40...
Marko Grba Singh: "Rampart je film o prostorima u kojima...
Direktor Nisvila najavljuje 200.000 posetilaca
Gojković: U nastavku "Bese" fokus je na mlađoj generaciji
Doživite uživo Kraljevsku operu iz Londona!
Beogradska premijera monodrame o Nadeždi Petrović...
Film "Nije loše biti čovek" - Dušan Kovačević:...
Ovacije na ekskluzivnoj projekciji komedije “Deset u...
"Spider-Man: No Way Home" nije poslednji, stižu još tri...
Rasprodata premijera filma “Nije loše biti čovek”...
Potpisan novi sporazum o saradnji na polju stripa između...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 25. novembra do 1.decembra
Ovacije i gromoglasan aplauz na premijeri komedije “Deset...
Frano Lasić o filmu Elegija lovora: “Zaintrigirala me je...
Festival Alternative film/video u znaku Nesvrstanih