•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

The Hunt (2020)

Puškomitralјezi i minobacači, zamke sa šilјcima i razbijanje lobanja, igranje vidlјivim crevima zbog smeha i rešavanje duela smrti preko kuhinjskog stola koji još uvek miriše na grilovani švajcarski sir. Jesmo li spomenuli simboličnu svinju? Jesmo li spomenuli sve likove koji su razgovarali o simbolici svinje? The Hunt baca satiričnu bombu u američke pantalone, nadajući se da se šrapnel širi od jednog do drugog mora. Eksplozija je neuredna, ali sigurno je da je reč o eksploziji, sa žustrim sat i po trajanjem ispunjenim nasilnim preokretima.

To je sjajan triler i razočaravajuća politička komedija. Kao kompromis, dva haotična tona filma ujedinjuju se iza jednog izvanrednog izvođača u njenom zanosnom trenutku. Betty Gilpin šeta uzdržano u opasnost od oko 20. minuta, do trenutka kada se film već rasplamsao. Ranije je bila samo jedan od mnogih nasumice kidnapovanih koji su se budili u čudnom pejzažu, sa brnjicom na ustima i smrtonosnim okolnostima. Oni su u najopasnijoj igri, staromodnom lјudskom lovu.

The Hunt je neko vreme sklapanje slika, sa mnoštvom poznatih TV lica raznesenih na velikom ekranu. A prvi čin ima pet dela, koji veselo menjaju perspektivu, uspostavlјaju pravila i krše ih. Teorije vrište od metaka. Neko citira George Orwell-a. Tada stiže Gilpin lik, bezimen za poprilično dugo vreme, njen manir tih i jezivo miran. Mora da je umorna i uplašena. Ali njen nonšalantni pogled odlazi rezignirano, čak i zabavlјeno: Oh, opet ovo, poput ubacivanja amnezije u drvenastu grmlјavinu, ne bi svrstalo u njenih pet najgorih utoraka. The Hunt daje svakom drugom liku ideologiju. Sve što Gilpin želi je cigareta. Zamislite Clint Eastwood-ovo žmirkanje i Tina Fey kolutanje očima: Ona je tako super, i tako zabavna.

Scenario dolazi od volјenog TV tvorca Damon Lindelof-a, koji je takođe producent, i od Nick Cuse-a, koji je radio na Lindelof-ovom HBO majstorskim delima The Leftovers i Watchmen. Povezali su se s reditelјem Craig Zobel-om, koji je režirao nekoliko odličnih Leftovers epizoda. Dijalog ima sjajan Lindelof pečat, dovolјno samosvestan da zna da publika očekuje samosvest. Ethan Suplee igra lajavca podcastera po imenu Gary-a, koji gunđa oko “Manorgate” zavere. „Da li pokušavate da me naučite lekciju?“ pita mučitelјe, nešto što smo uvek želeli da Saw lik kaže.

Šta oni pokušavaju da to urade? Cik cak zaplet odražava Lindelof-ovu lјubav prema narativnom lukavstvu. Mi nekako znamo šta se dešava - ili je to tako ili ne? Lik se budi u šumi okružen zbunjenim pratiocima i zloglasnim neznancima: to je već bio Lost pilot epizoda koju Lindelof ko-napisao davne 2004. godine, a The Hunt čak ima i njegove čudne stvari sa avionom. Ali priča se odvaja slobodno od tema u trendu. Prolog tekst lanac pominje „naš splav-je-glavni“. Sean Hannity uzvikuje, a takođe i Ava DuVernay. Postoji neki džez na vremenskoj liniji. Govorimo o zabavnim iznenađenjima i nekoliko dosadnih. The Hunt ima dobre trikove u rukavu; ali on takođe ima previše rukava.

Dakle, kao: Amerika. Politika. Izjavljuje: Sjedinjeni? Divizija!! I, da, polemika. Samo glupi, glupi idiot sa groznim ukusom pogrešio bi da sve je ludo glupiranje The Hunt-a za iskrenu poruku. Mi smo milјama daleko od teksturiranog kontramita Watchmen-a, gde je genetski traumatizirana tajna policija udarala siromašne rasiste jer su se bogati rasisti osećali ignorisanim od demokratije. U The Hunt-u postoje vrlo ne fini lјudi sa obe strane. Glenn Howerton igra bliznis klasa blebetalo koji je razočaran kada privatni avioni nemaju smokve na zahtev. Ike Barinholtz je burazer iz Staten Islanda koji hvali u krizi sa taocima sa sedam pušaka koje poseduje. Ubistveni liberali javno se brukaju među sobom. Konzervativci pronalaze čak i vremena da kažu jezive stvari o izbeglicama.

Ponekad je smešno, ali samo uvek SNL smešno, sa ritmovima tako očiglednim da biste mogli da pevate zajedno. Rasa i pol su izvor nekoliko pristojnih gaženja, ali osećate da su Lindelof i Cuse na oprezu tamo, dvojica belih muškaraca koji su sa poštovanjem bezobrazni. Iskreno, ne mislimo da njihov scenario ima mnogo toga da kaže o politici. Ako ništa drugo, i samo se šalimo, njihova najveća poenta je: "O politici je teško reći bilo šta."

The Hunt na čvršćem terenu kao horor-komedija, rif na bekstvo-iz-divlјina-ubistvena zona priči. Zobel nalazi lepu kombinaciju farse iz crtaća i legitimne tenzije. Srećan je što je Gilpin bila lakonski glavni junak, glamurozno redovan koji drži isečenu sačmaricu u teretnim pantalonama i Rent-A-Car jaknu. Već ste se sreli sa ovim arhetipom, neočekivano pripremlјenim predatorom. Pomislite na Sharni Vinson u You’re Next, ili Samara Weaving u Ready or Not. Ali svako ko je video divnu komediju o rvanju Netflix-a Glow zna da je za Emmi nominovana Gilpin sjajni suptilni hiperbolista, sposobna da žonglira dve suprotstavlјene emocije dok pleše unazad u zvezdastom spandeksu. Ona pronalazi svaki mogući ugao pristupa materijalu ovde, mrmlјajući kad stvari postanu melodramatične, blistavo utrostručujući slogove o „kučki“.

Veliko razočaranje sa The Hunt-om je to što se on nikada ne skreće sa ravnog puta. To je komplikovan oblik katarze 2016. godine, koji osuđuje prepoznatlјive mešavine levice i desnice. Pa ipak, u njenom prikazu postoji razigrani teror kako se lјudi hvataju zaroblјeni od glupih stvari koje kucaju. Nјihove sopstvene reči se upotrebljavaju protiv njih. Neozbilјne izjave izazivaju mrtve ozbilјne reakcije. Kontekst urušava šale u uvrede, a izbacivanje brblјanja postaje manifestna proza.

Lindelof je napustio Twitter i stvorio najbolјe delo u njegovoj karijeri. Duboko zakopana tragedija The Hunt-a je sumnja da više niko nikada ne može da napusti Twitter. Tako Gilpin-ina mrtva iscrplјenost podiže čitav film - i izražava raspoloženje koje progoni više od bilo čega drugog u zauzetom scenariju. Da li se oporavlјa od poslednjih nekoliko minuta ili poslednjih nekoliko godina?

Žanr:akcija, triler, horor
Godina:2020
Reziser:Craig Zobel
Scenario:Nick Cuse, Damon Lindelof
Uloge:Betty Gilpin, Hilary Swank, Ike Barinholtz
Uzrast:PG-13
Studio:Blumhouse Productions
Zemlja:United States
Jezik:engleski
Trajanje:90 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Repetoari Cineplexx Niš bioskopa za period od 28. marta do...
Evropska premijera filma „YU Grupa – Trenutak sna“...
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 28. marta do 3. aprila
Repetoari Cineplexx bioskopa u Beogradu za period od 28....
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 28. marta do...
Novi filmovi za kraj marta i pocetak aprila u CineStar...