•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

The Invisible Man (2020)

Iskreno, od nemalog broja inkarnacija Nevidljivog čoveka na velikom platnu, omiljena mi je ona sa Čevijem Čejsom u režiji Džona Karpentera, upravo zato jer pravi blendu velikog broja žanrova (šarmantne romantične komedije, špijunskog bondovskog trilera, akcije, SF-a) u jednoj pre svega dinamičnoj i zabavnoj filmskoj predstavi sa, onda, sjajnim specijalnim efektima. „Hollow man“ iz 2000. godine Pola Verhovena takođe se dosta oslanja na odlične specijalne efekte, ali po pitanju priče ne ide dalje od tropa o „poludelom“ geniju koji, jednom kad postane nevidljiv, počinje da proganja svoje kolege, klateći se žanrovski između SF-a i trilera.

S druge strane, „Invisible man“ Lija Vanela, koji još uvek pokušava da lansira Univerzalovu horor verziju Avengersa – „Dark universe“ radi nešto potpuno drugačije i time, makar zasada, apsolutno pobeđuje, čak i finansijski, sve ostale prethodnike. Li Vanel je zaradio svoje pravo da zasedne u rediteljsku stolicu ovog filma režijom „Upgrade-a“ gde je dokazao da mikroskopskim budžetom može da snimi potentan i nasilan tehno triler sa solidnim preokretom. Sličnu formulu presađuje i u priču o nevidljivom čoveku dajući joj sasvim neočekivani preokret – umesto neke SF špijunsko-trilerske ekstravagance, Vanel daje jedan pa skoro intiman, minimalistički pristup temi nadenjujući joj formu paranoidnog horor-trilera o ženi koju proganja bivši momak psihopata.

Zapravo, skoro se uopšte ili vrlo malo oslanjajući na specijalne efekte, Vanel postiže maksimum napetosti igrajući se bazičnim elementima filmske nelagode koji su tipični za horore, koristeći duge, zebnjive kadrove, gradeći sporu tenziju od iščekivanja, zvukova i strepnje, puštajući da mimika i teror na licu odlične Elizabet Mos, umesto CGI efekata, odrade posao dinamizacije i hiperbolizacije straha i napetosti. Zapravo, dajući svom filmu žanr paranoidnog trilera o proganjanju, slično hitu Džulije Roberts „Spavati s neprijateljem“, Vanel koncept nevidljivosti koristi samo kao dodatnu, odnosno propratnu alatku za postizanje tenzije, ni u jednom trenutku ne dozvolivši da to postane noseći element njegovog filma koji se više okreće oko traumatizovane i psihološki načete glavne junakinje kroz čiji se doživljaj prelama veliki deo priče.

Naravno, to ne znači da je film savršen i da u njemu nema nekih rupa, nelogičnosti i nakaradnih motivacija, pa čak i radnja o psihotičnom momku progonitelju koji koristi nevidljivost da bi napakostio bivšoj devojci deluje pomalo previše „in your face“ u doba #MeToo pokreta. Pokušaj da se „nevidljivost“ čak i naučno objasni jeste za pohvalu u drugoj polovini filma, iako kraj ostaje pomalo antiklimaktičan. Dobra stvar je što Vanel uspeva, koliko-toliko, da održi tenziju na zavidnom nivou i sačini jednu priču koja se hrani paranojom koja može doći bilo odakle, nije li jedan od najvećih strahova 21. veka upravo onaj da nas neko posmatra i kontroliše, bilo da je to država, društvo, mediji ili neka druga zlokobna sila, a ovaj film se upravo hrani takvom paranojom.

Autor: Slobodan Novokmet (Helly Cherry)

Žanr:horor, misterija, sf
Godina:2020
Reziser:Leigh Whannell
Scenario:Leigh Whannell
Uloge:Elisabeth Moss, Oliver Jackson-Cohen, Harriet Dyer
Uzrast:R
Studio:Universal Pictures, Blumhouse Productions, Goalpost Pictures
Zemlja:United States
Jezik:engleski
Trajanje:124 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Pulski festival neće biti u tradicionalnoj formi
Godzilla Vs. Kong je upravo učinio još jedan veliki korak...
Uništen mural Nebojši Glogovcu u Užicu
"Otac" Srdana Golubovića u programu Pulskog festivala
Na prodaju vila Šona Konerija u stilu Džejmsa Bonda
Pesme koje su obeležile filmove
Svetska premijera srpskog filma "Domovine" u Marseju
Holivudski glumac Dennis Quaid oženio svoju 39 godina...
Filmski festival u Veneciji u septembru uz izvesne...
Tri srpska filma nagrađena na festivalu u Los Anđelesu
Dragged Across Concrete (2018) (2018)
Muzički duo Will Ferrell i Rachel McAdams takmiči se u...
Preminuo legendarni komičar Carl Reiner
Hrvati uvrstili "Dnevnik Diane Budisavljević" u školski...
Džoni Dep tuži britanski "San"
Pogledajte trejler za film Baby Frankenstein, a ako vam se...
Film GRUDI u konkurenciji za nagrade Pulskog festivala
MOJ OFF SA ROBERTOM PATINSONOM I ŽILIJET BINOŠ U DRAMI...
Kako je Jason Bourne završio utičući na James Bond-a
Posle dva braka glumac se verio sa 38 godina mlađom
Kaitlyn Dever u pregovorima za adaptaciju filma 'Dear Evan...
ZAŽIVEO REDOVAN REPERTOAR U DRIVE IN BIOSKOPU NA ADI
Keke Palmer će glumiti u trileru 'Alice' rađenom prema...
BIVIS i BATHED se vraćaju na male ekrane
Zvezda serije "Mitbasters" optužen za silovanje sestre
Holivudski film o Gosnovom bekstvu iz Japana
BIOSKOPI U SRBIJI IPAK ZATVORENI DO AVGUSTA
Besplatni kampovi dokumentarnog filma za mlade iz cele...
Spremaju se novi "Pirati sa Kariba": Margo Robi igraće...
Spike Lee objašnjava kako Hollywood može bolјe da...