•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

The Man Who Killed Don Quixote (2018)

"I sada, nakon više od 25 godina u stvaranju i nestvaranju ..." Tako se čita zadivlјujuća naslovna kartica dugo očekivanog The Man Who Killed Don Quixote Terry Gilliam-a. Do sada, mučeni usponi i padovi tog stvaranja i nestvaranja su bili dobro zabeleženi - najslikovitije u dokumentarcu Lost in La Mancha iz 2002. godine. Prepreke, kletve i različita Božja dela koja bi poslala manje tvrdoglavu dušu (ili možda čak i ludu kantu) samo su učinila Gilliam-a odlučnijim da pobedi svog ’belog kita’. Jedino se nadamo da je bivši član Monty Python-a bio u stanju da vidi komičnu apsurdnost svoje potrage.

Ništa nikada nije došlo lako kada su u pitanju prenatrpane filmske fantazije brazilskog režisera. On gotovo da nalikuje sudskoj katastrofi kao delu njegovog kreativnog procesa. Jedino pitanje je, nakon četvrt veka vanokvirne drame i uklapanja i početka, da li je na kraju sve to bilo vredno? Za Gilliam-a, odgovor mora da bude da. Na kraju krajeva, on sada može jednom i zauvek trijumfalno precrtati Don Quixote-a sa njegovog žutog popisa zadataka. Za publiku, međutim, presuda je više nalik mešovitoj torbi.

Sa Adam-om Driver-om i Jonathan-om Price-om koji su sada u ulogama koje su nekada zauzimali Johnny Depp i pokojni Jean Rochefort, Don Quixote se ispostavlјa kao prilično tipičan Gilliam-ov film: nepredvidivo luckast, mahnito prenatrpan, i umetnički sniman u okviru inča svog života. Često je transportan, ali još češće iscrplјujuć.

Driver glumi Toby-a, arogantnog režisera koji pravi televizijsku reklamu Don Quixote stila u ruralnoj Španiji za brend ruske votke. Kao i Guido, Marcello Mastroianni-a u Fellini-evom 8½, on je takođe uhvaćen u vihoru nervnog sloma, rvući se sa time da li je on prodavač ili umetnik. Njegov budžet je prevaziđen, on spava sa suprugom svog producenta (Olga Kurylenko), a on ide za idejama kao bik koji napada crveni ogrtač.

Godinama ranije, Toby je snimio crno-beli studentski film o Don Quixote-u u obližnjem selu. Pokrenuo je njegovu karijeru. A inspiracija koju je ovaj film oživela još uvek mu se ruga. Pa on odlučuje da potraži glumce iz prethodnog filma da bi dodao malo života svom novom, uklјučujući i prelepu lokalnu devojku (Joana Ribeiro) kao svoju Dulcinea-u i starijeg obućara (nestašni, razigrani Pryce) kao Quixote-a.

Problem je u tome što Pryce-ov Javier zapravo vjeruje da je on Cevantesov poznati viteški lutalica. Takođe je ubeđen da je Driver-ov Toby njegov lojalni pomoćnik, Sancho Panza. Očajni Toby igra zajedno sa šaradom dok se činjenica ne zamrsi sa fikcijom i vrati se u carstvo vremenske putujuće fantazije. To je pametna ideja nakostrešena sa meta mogućnostima. Ali Gilliam i ko-pisac Tony Grisoni (Fear and Loathing in Las Vegas) imaju previše ideja i, još gore, pokušavaju ih sve ugurati u već prošireni 132-minutni film. Dvadeset pet godina trudnoće će to uraditi.

Driver je prava spasonosna milost filma. Nјegova ohola isporuka može da okreće odbačene rečenice i oštru igru reči u bodljikave otrovne strelice. I on se kreće sa fizičkom kompilacijom filmske zvezde tihog vremena. Ali zauzeta linija priče zuji i zviždi oko njega je previše sačuvana, sa previše gegova koji ne uspevaju da budu isporučeni. Nema pomoći, ali se vežete za nekoga kao što je Gilliam i njegova davolska potraga za filmom. On je original u industriji sa previše malo njig. Ali The Man Who Killed Don Quixote je nadrealan, bescilјni hašiš - filmski ekvivalent romantičnog viteza izgublјenog u sopstvenom snu, naginjući se ka vetrenjačama.

Žanr:avantura, komedija, drama
Godina:2018
Reziser:Terry Gilliam
Scenario:Terry Gilliam, Tony Grisoni
Uloge:José Luis Ferrer, Ismael Fritschi, Juan López-Tagle
Award:3 nagrade i 6 nominacija
Studio:Alacran Pictures, Tornasol Films, Entre Chien et Loup
Zemlja:Spain
Jezik:engleski
Trajanje:132 minuta
Podeli:



Preporucujemo