•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

The Offering (2022)

Ovaj film Olivera Parka je iznenađujuće snažna žanrovska alternativa na jednom od najposjećenijih datuma objavljivanja u petak, 13. za ljubitelje horora poslednjih godina. Otvarajući šire od relativno malih filmova poput ovog, to je film sa odjecima religioznog horora kao što je „Omen“ i porodičnog horora kao što je „Nasledno“, ali takođe ima svoj kulturološki rezonantni glas zbog izrazito jevrejske priče koju priča . Park petlja nekoliko završetaka krajnje pretrpanog scenarija, i film funkcioniše bolje kada je dozvoljeno da bude više atmosferski nego bukvalno demonski, ali ovo vraćanje na horor stil koji je izgledao preovlađujući u kasnim '00-im i ranim '10-ima me uzbuđuje o tome šta ovaj filmski stvaralac ima, izvinite, da ponudi u budućnosti.

Uvod objašnjava kako su se od 1. veka ponavljale priče na Bliskom istoku i u Evropi o stvorenju koje se obično opisuje kao „otimač dece“. Da, to je jedan od onih filmova o "drevnim silama". Dakle, kada film nekoliko scena kasnije predstavi trudnu Kler (Em Vajzman), čini se da će „The Offering“ biti manipulativni film „očekujuća majka u opasnosti“. Iako će Kler imati veoma lošu nedelju, nije baš to

U stvari, to je isprva porodična drama dok Klerin muž Art (Nik Blud) pokušava oprezno da se pomiri sa svojim ocem Saulom (odličan glumac veteran Alan Korduner). Detalji koji stoje iza njihovog otuđenja su pomalo nejasni sve dok Art emotivno ne otkrije na utemeljen način kako tata nije bio uz njega dok mu je majka umirala, nagoveštavajući da religija nije dovoljna za tugu sina. Art se takođe vraća kući sa tajnom - potrebna mu je tatina pogrebna kuća kao zalog za dogovor. Da, skoro ceo ovaj film se odvija u pogrebnom zavodu, jednom od mojih omiljenih postavki za horor film. (Postoje čak i odjeci odlične "Autopsije Džejn Dou.")

Postavka postaje neophodna kada telo komšije doveze Saulov pomoćnik Hajmiš (veliki Pol Kej, koji radi više čačkalicom za žvakanje nego neki glumci sa monologom). Jadni komšija je zario nož u svoja grudi, koji Art uklanja neposredno pre nego što je razbio amajliju oko vrata mrtvaca, oslobađajući zlonamernu silu koju je jadnik pokušavao da uhvati svojim samoubistvom.

Pre nego što shvatite, stvari se uveliko kreću u noć i Park se igra sa perspektivom i stvarnošću u vezi sa tim gore pomenutim „otimačicom dece“, iako ta fraza počinje da dobija višestruka značenja pošto je lokalna devojka (Sofia Veldon) nestala , Kler ima jednog koji će se uskoro roditi, a čak se i sam Art podseća na svoj status otuđenog deteta. Ko će biti uzet? I šta znače svi ovi znakovi i upozorenja?

„The Offering“ najbolje funkcioniše u mraku, ali Park previše često pojačava nivo osvetljenosti na svojim potencijalno zastrašujućim scenama, posebno kada je reč o bukvalnom stvorenju koje izdaje budžet projekta u završnom činu. Ovo je film koji je često previše dobro osvetljen – u tom pogledu je skoro suprotan ovonedeljnom „Skinamarinku“ – a ipak sam bio konstantno impresioniran upotrebom prostora od strane Parka i snimatelja Lorenca Senatorea uprkos tom pogrešnom koraku. Skoro cela stvar se odvija u jednom pogrebnom zavodu i počinjemo da se osećamo zarobljeni u njemu kao i njegovi likovi.

Predstave su mešovite – izgleda da stariji glumci poput Kordunera i Kej razumeju zadatak više od mladih – ali ovaj komad više govori o raspoloženju nego o karakteru, uprkos onome što se čini kao istinska religiozna podloga. Na kraju, moj problem sa toliko religioznih horor filmova kao što je „The Offering“ je taj što su izolovani na način koji ih čini češće dosadnim nego zastrašujućim, voljnim da dopustim da klonuli tempo pokuša da postavi raspoloženje umesto stvarnog zapleta. Nikad mi nije bilo dosadno gledajući „The Offering“. Još nisam video sve ovogodišnje ponude u petak 13., ali mogu sa sigurnošću da kažem da to neće važiti za sve njih.

Autor: Jovana Kurtić (Izvor: Roger Ebert)

Žanr:horor
Godina:2022
Reziser:Oliver Park
Scenario:Hank Hoffman, Jonathan Yunger
Uloge:Nick Blood, Emily Wiseman, Paul Kaye
Uzrast:R
Studio:Millennium Media
Zemlja:United States
Jezik:engleski
Trajanje:99 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Nova knjiga na temu AI-a: „200 ideja kako zaraditi uz...