•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

The Protégé (2021)

Skoro svi koje sretnemo u “The Protégé” su na ivici penzije, svi osim jednog ili dvojice nasilno su gurnuti u tom pravcu od strane naslovnog lika Maggie Q. Anna se specijalizovala za pronalaženje stvari „koje ne žele da budu nađene“ (ona vodi retku knjižaru), ali čini se da njen pravi dar leži u tome da ih ukloni nakon što ih nađe, što Q zgodno pokazuje u operaciji koja otvara film, onoj koja se završava tako što je teško dostupan ruski šef zločina plutao licem nadole u njegovom privatnom bazenu.

Anna je nemilosrdno efikasna, ali i najbolјe radi kao tim, u paru sa mentorom Moody-em (Samuel L. Jackson) u kombinaciji koju žele dobri lјudi iz Millennium-a (koji snimaju filmove sa grimasnim likovima poput Silvester Stallone-a, Gerald Butler-a i Jason Statham-a) na šta su mislili mnogo ranije. Ovde je premisu predložio pisac “The Equalizer”-a Richard Wenk, i iako je njegov scenario čista celuloza, izvođenje pretpostavlјa da je verodostojan u rukama režisera „Casino Royale“-a Martin Campbell-a. Ovo je jedan od onih filmova u kojima su ubice toliko iskusni da mogu da prepoznaju koji model pištolјa je uperen u njih po prepoznatlјivom zvuku koji proizvodi kada se nategne. Takođe mogu da citiraju opskurnu poeziju.

Film želi da verujemo da je Anna takve veštine stekla od Moody-a, čija je višemilionska kuća (i podjednako impresivna umetnička zbirka) finansirana od gore navedenih tezgi za pronalaženje i odlaganje. Tvrdi da nikada nije ubio nekoga ko to nije zaslužio, što znači da mu je savest čista - koliko sreće za njih - dok je njihova poslednja meta druga vrsta ubice, čiji su skupi, jako zaštićeni objekti plaćeni zločinima uznemiravaju publiku. Ovo čudovište (čiji je identitet bolјe ostaviti kao iznenađenje, čak i ako se čini da je to propuštena prilika za sočnu cameo) zaštićen je od nekoliko slojeva profesionalaca, uklјučujući Michael Keaton-a kao čoveka koji bi verovatno bio idealan partner za Anna-u, da se nisu našli na suprotnim stranama strelјačke igre sa visokim ulogom.

U “The Protégé” nema mnogo dragocenog što publika do sada nije videla u ovom ili onom obliku, ali to teško da predstavlјa odgovornost, jer scenario na tako zabavan način spaja te poznate elemente, računajući na to da će Q, Jackson i Keaton oživet ove standardne likove. Iako je Q odradila njen deo akcionih uloga (od “Mission: Impossible III” do TV serije "Nikita", u kojoj je glumila), Hollywood nekako nije uspeo da iskoristi taj potencijal, pa se ovde ona podseća koliko zabavno može da bude gledati elegantnu i upečatlјivu vodeću damu kako prolazi kroz pola tuceta laskavih maski i perika različitih boja, sve u službi delјenja pravde.

Od „Alias“ do „Atomic Blonde“, to je dokazana formula kada je kasting pravi, a Q čini da sve što se od nje traži izgleda jednostavno - bilo da se radi o ronjenju radi pokrića jer poslušnici smanjuju njenu knjižaru na konfete ili skače sa trećeg sprata balkona i jahanje creva za hitne slučajeve od požara. Ima nekih kojima je teško da progutaju određene glumce kao akcione heroje (na pamet nam padaju snajperi protiv Alicie Vikander u ulozi Lare Croft), ali sa zadovolјstvom prihvataju dublere što se zalažu za nestabilnog Roger Moore-a Tyler Perry-a kao Alex Cross-a.

Ono što je najvažnije je suspenzija neverice, a Campbell je specijalizovan za stvaranje atmosfere u kojoj je publika iznenađena zaokretima radnje, a ne sposobnostima likova, dok Q može da se nosi sa fizičkim zahtevima i kameno hladnom dramatikom koja je potrebna. “The Protégé” nudi flešbekove sve do prekretnice u Anna-inom detinjstvu u Vijetnamu, počevši od trenutka kada ju je Moody otkrio, skrivajući se u ormaru, otpremivši sobu punu plaćenika. On odmah prepoznaje njenu sposobnost za ubijanje, pa se decenije provedene u učenju engleskog jezika, borilačkih veština i gađanja mogu da uklone bez sumnje.

Campbell takođe zna gde da stavi kameru kako bi dao osećaj osnovne geografije (gde su i protivnici i izlazi u odnosu na Anna-u u bilo kom trenutku) i koreografije iz borilačkih scena (skoro uvek Q radi sopstvene vratolomije). Reditelјski stil može da se oseća pomalo staromodno - kao u početnom kadru noge čoveka iz senke koji je zakoračio u lokvu kiše koja reflektuje neone - ali ne grešite: to je uteha u poređenju sa relativnom nesposobnošću mnogih novijih žanrovskih filmova. Bez izvesnog stepena artificijelnosti, filmu ne bi bilo dozvolјeno da istražuje neobičnu hemiju između njegovih likova, bilo da se radi o Moody-evoj i Anna-inoj iskrivlјenoj dinamici oca i ćerke ili o zastrašujućem flertu sličnom “Out of Sight” koji su ona i Rembrandt (Keaton) skuvati na putu do njihovog konačnog sukoba.

Što nas vraća na ideju penzionisanja. Da li bi Anna i Rembrandt realno mogli da završe zajedno? Ili je njihov život namenjen čitanju poezije i poliranju oružja u samoći? Na neki način, šteta je što “The Protégé” služi kao film „poslednjeg posla“ za većinu njegovog ansambla, budući da se naslov osnivaču franšize nudi više nego samostalno. Uz malo sreće, to će inspirisati druge da prepoznaju sposobnosti Q-ine akcione zvezde.

Žanr:akcija, triler
Godina:2021
Reziser:Martin Campbell
Scenario:Richard Wenk
Uloge:Michael Keaton, Maggie Q, Samuel L. Jackson
Uzrast:R
Box office:8.3M USD
Studio:Arthur Sarkissian Productions, Campbell Grobman Films, Fourteen Films
Zemlja:United States
Website:protege.movie
Jezik:engleski
Trajanje:109 minuta
Podeli:



Preporucujemo