•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

The Stepford Wives (2004)

‘The Stepford Wives’ je duhovita satira, nastala na osnovu originalne istoimene verzije iz 1975. godine. Delo Irae Levina ima nekoliko bizarnih preokreta. Oba stvaralaštva ukazuju na napredak feminizma u poslednjih trideset godina i poslednji “moto” borbe polova u datom trenutku.

Od 1975. razvoj i stagnacija ženskog pokreta daju i standard po kome se živi. Danas mlade žene mnoge teško dobijene bitke za ravnopravnost i samostalno izražavanje prihvataju bez vrednovanja. Ovaj film, naravno, govori o pretpostavljenom napredku žena u odnosu na muškarce do scene koja daje neočikavano sagledavanje zvanično odobrene ravnopravnosti i onda kompletno menja tok filma. To je kombinacija dosetljivosti i satirične duhovitosti koja objašnjava strahote, slično kao u predhodnom izdanju ‘Rosemary’ iz 1975. godine. Mnoge scene su iritantne i odvraćaju od pažnje apelu žena. Uopšteno, film upućuje na to da je tema sakrivena i jedino je dotačemo provocirani dubioznijim pitanjima o feminizmu. Ukoliko su ovo nedostaci, film je izvrstan zbog glume, divnog načina oblačenja Ann Roth, kompetentne kinematografije Rob Hahn-a, valcera David Arnold-a koji prati film u pozadini uz režiju Frank Oz-a. Režiser nudi film sa puno radnje dok je fokusiran, ironičan i kritičan.

Osnova je slična predhodniku, ali prikaz Joanna-e Eberhart od strane Nicole Kidman je daleko od Katherine Ross, inteligentne domaćice koju interesuje fotografija. Nova Joanna je najmlađi predsednik EBS televizijske mreže, impozantno obučena, podređena karijeri, ali i plačljiva kad treba. Njeno doslovno padanje sa trona je logično uslovilo nervni slom i kasnije je upućena na terapiju elektro šokovima. Kidman je u ovoj ulozi sjajna. Daje lik koji je po kvalitetu uporediv sa glumom u filmovima ’To Die For’ i ’Dead Calm’. Joanna izaziva svojom iskrenošću i odana je svom mužu. Njen muž Walter (Matthew Broderick) je podržava. Oni se sele u Connecticut, grad gde su i bašte kao sa slike, zaštićen i miran grad.

U filmu je žena u prvom planu. Žena koja se smeje glasno i isprazno, sa elegantnim šeširem, originalno neprikosnoveno obučena, na visokim štiklama... kao sa reklama bele tehnike na TV-u iz 50-tih i 60-tih. Muškarac je aljkav, ćelav, debeo a dobar i uopšte lošeg izgleda. Izuzetak u Stepford-u je Mike Wellington, kog glumi Christopher Walken pomalo zlobno i ravnodušno. On je dobar par svojoj kraljici, vernoj kopiji Claire Wellington, koju predstavlja Glenn Close. Moderni detalj iz 2004. je „pametna kuća“ u kojoj svi pričaju sa wc šoljama, frižiderima i ostaju potpuno sigurni, zloslutno zaključani u tim kućama. Walter je prihvaćen, možda i zbog svog izgleda. On postaje član muškog Udruženja ’Stepford’. To je provokativan osvrt na dešavanja u životu likova u filmu. Ipak, neke od najboljih scena daju baš oni koji se izdvajaju u gradu. Joanna i još dvoje pridošlih, Bobbie Markowitz (Bette Midler) i arhitekta Roger Bannister (Roger Bart). Čak i njih troje povezuje cinizam, dok se jevrein Bobbie Markowitz dodatno još i stalno žali. Interesantna je scena prazničnog piknika 4.jula uz nedostatak indijanaca i crnaca. Film dotiče i dublje sagledavanje ljudskih odnosa, iskre genijalnosti i kreativnosti u odnosu na nesigurnost i kontrolu.

‘The Stepford Wives’ sagledava i crnu stranu feminizma, bez emotivnosti. Film nudi prespektivu tenološkog napredka koje ukazuje na društveni razvoj i ženskih likova koji su dobri predstavnici prihvatanja ravnopravnosti polova. Prikazuje refleksiju ratova između polova na savremen način.

Žanr:Komedija, Sci - Fi, Triler
Godina:2004
Reziser:Frank Oz
Scenario:Ira Levin, Paul Rudnick
Uloge:Nicole Kidman, Bette Midler i Matthew Broderick
Award:3 nagrade
Box office:102,001,626 USD
Studio:Paramount Pictures
Zemlja:United States
Jezik:English
Trajanje:93 min
Podeli:



Preporucujemo

Pesničko veče u Narodnoj biblioteci „Stevan Sremac”
FESTIVAL ALTERNATIVE FILM/VIDEO 2022
Tom Hanks u ekranizaciji svetskog bestselera "Čovek zvani...
Četvrtak Dan automobila u CineStaru - izlozba fotografija,...
Muzička porodica Ude 10. decembra na Kolarcu
Uspesi Filmskog centra Srbije i srpskog filma u Talinu
ELEKTRONIKA SA OKUSOM MEDITERANA: SOLO ALBUM NENADA...
„Da li ste videli ovu ženu?“ od 1. decembra u...
EKSKLUZIVNO na FAF-u: Autorski maraton - Mini serija Larsa...
Dodeljena Nagrade publike Mreže festivala Jadranske regije
Don't Worry Darling (2022) (2022)
Lokalne fondacije - ključ za unapređenje života u...
Kijanu Rivs dolazi u Srbiju
Revija ruskih filmova humanitarnog karaktera u Bijeljini
Završen FAF: „Da li ste videli ovu ženu?“ najbolji na...
Dodeljene AFIFS i nagrada „Marko Glušac“ na 28....
Održana premijera dva dokumentarna filma Mile Turajlić na...
Detalji pedofilskog lanca 2: Netflix objavio film o...
PREDSTAVA „TRNOVA RUŽICA“ OTVARA PEDESET TREĆE...
Glumica Ksenija Marinković otvorila 28. Festival autorskog...
Pete Davidson i Emily Ratajkowski više ne sakrivaju da su...
Otvaranje izložbe Sadka Hadžihasanovića ,,Don’t Play...
80 godina Kazablanke: "Gledam te u oči, mala"
Top Gun je postao još bolji Tom Kruz dobio urnebesnog...
Predstavljanje knjige DORSI – Pet opakih godina muzike za...
11. GoetheFEST u Beogradu, Novom Sadu i Nišu
MREŽA FESTIVALA JADRANSKE REGIJE PREDSTAVLJA: Zimsko...
Novogodišnja čarolija 27. decembra na Kolarcu
Repertoar bioskopa Cine Grand Delta Planet od 01. do 07....
Miki Manojlović: Danas mladost dobija šansu sve kasnije i...