•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

The Stepford Wives (2004)

‘The Stepford Wives’ je duhovita satira, nastala na osnovu originalne istoimene verzije iz 1975. godine. Delo Irae Levina ima nekoliko bizarnih preokreta. Oba stvaralaštva ukazuju na napredak feminizma u poslednjih trideset godina i poslednji “moto” borbe polova u datom trenutku.

Od 1975. razvoj i stagnacija ženskog pokreta daju i standard po kome se živi. Danas mlade žene mnoge teško dobijene bitke za ravnopravnost i samostalno izražavanje prihvataju bez vrednovanja. Ovaj film, naravno, govori o pretpostavljenom napredku žena u odnosu na muškarce do scene koja daje neočikavano sagledavanje zvanično odobrene ravnopravnosti i onda kompletno menja tok filma. To je kombinacija dosetljivosti i satirične duhovitosti koja objašnjava strahote, slično kao u predhodnom izdanju ‘Rosemary’ iz 1975. godine. Mnoge scene su iritantne i odvraćaju od pažnje apelu žena. Uopšteno, film upućuje na to da je tema sakrivena i jedino je dotačemo provocirani dubioznijim pitanjima o feminizmu. Ukoliko su ovo nedostaci, film je izvrstan zbog glume, divnog načina oblačenja Ann Roth, kompetentne kinematografije Rob Hahn-a, valcera David Arnold-a koji prati film u pozadini uz režiju Frank Oz-a. Režiser nudi film sa puno radnje dok je fokusiran, ironičan i kritičan.

Osnova je slična predhodniku, ali prikaz Joanna-e Eberhart od strane Nicole Kidman je daleko od Katherine Ross, inteligentne domaćice koju interesuje fotografija. Nova Joanna je najmlađi predsednik EBS televizijske mreže, impozantno obučena, podređena karijeri, ali i plačljiva kad treba. Njeno doslovno padanje sa trona je logično uslovilo nervni slom i kasnije je upućena na terapiju elektro šokovima. Kidman je u ovoj ulozi sjajna. Daje lik koji je po kvalitetu uporediv sa glumom u filmovima ’To Die For’ i ’Dead Calm’. Joanna izaziva svojom iskrenošću i odana je svom mužu. Njen muž Walter (Matthew Broderick) je podržava. Oni se sele u Connecticut, grad gde su i bašte kao sa slike, zaštićen i miran grad.

U filmu je žena u prvom planu. Žena koja se smeje glasno i isprazno, sa elegantnim šeširem, originalno neprikosnoveno obučena, na visokim štiklama... kao sa reklama bele tehnike na TV-u iz 50-tih i 60-tih. Muškarac je aljkav, ćelav, debeo a dobar i uopšte lošeg izgleda. Izuzetak u Stepford-u je Mike Wellington, kog glumi Christopher Walken pomalo zlobno i ravnodušno. On je dobar par svojoj kraljici, vernoj kopiji Claire Wellington, koju predstavlja Glenn Close. Moderni detalj iz 2004. je „pametna kuća“ u kojoj svi pričaju sa wc šoljama, frižiderima i ostaju potpuno sigurni, zloslutno zaključani u tim kućama. Walter je prihvaćen, možda i zbog svog izgleda. On postaje član muškog Udruženja ’Stepford’. To je provokativan osvrt na dešavanja u životu likova u filmu. Ipak, neke od najboljih scena daju baš oni koji se izdvajaju u gradu. Joanna i još dvoje pridošlih, Bobbie Markowitz (Bette Midler) i arhitekta Roger Bannister (Roger Bart). Čak i njih troje povezuje cinizam, dok se jevrein Bobbie Markowitz dodatno još i stalno žali. Interesantna je scena prazničnog piknika 4.jula uz nedostatak indijanaca i crnaca. Film dotiče i dublje sagledavanje ljudskih odnosa, iskre genijalnosti i kreativnosti u odnosu na nesigurnost i kontrolu.

‘The Stepford Wives’ sagledava i crnu stranu feminizma, bez emotivnosti. Film nudi prespektivu tenološkog napredka koje ukazuje na društveni razvoj i ženskih likova koji su dobri predstavnici prihvatanja ravnopravnosti polova. Prikazuje refleksiju ratova između polova na savremen način.

Žanr:Komedija, Sci - Fi, Triler
Godina:2004
Reziser:Frank Oz
Scenario:Ira Levin, Paul Rudnick
Uloge:Nicole Kidman, Bette Midler i Matthew Broderick
Award:3 nagrade
Box office:102,001,626 USD
Studio:Paramount Pictures
Zemlja:United States
Jezik:English
Trajanje:93 min
Podeli:



Preporucujemo

Sveta Petka - Krst u pustinji (2022) (2022)
Filmovi na "Kustendorfu" govore o ljubavi, poslu i smrti
Sadie Elizabeth Sink
Repertoar bioskopa Vilin Grad od 26. januara do 01....
"Kikoriki: Već viđeno“ na Porodičnom vikendu 28. i 29....
Ema Tompson
The Whale (2022) (2022)
Glumac iz kultne serije "Dosjei X" vodi zanimljiv život
Vin Diesel
Edukativni program za mlade kritičare u okviru Mreže...
Ticket to Paradise (2022) (2022)
„Pazi, vazduh!” - premijera filma o zagađenju vazduha...
Druga sezona serije MAYOR OF KINGSTOWN dostupna od 30....
Tom Henks u trci za tri Zlatne maline
Milan Marić
Miloš Biković
A Man Called Otto (2022) - uskoro
Predstavljamo filmove iz Enter Dok takmičarske selekcije...
Ašton Kučer i Riz Viterspun u novom filmu
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023) - uskoro
Objavljen trailer za šesti nastavak filma Vrisak
Repertoar Pozorišta lutaka Niš za februar
Film „Da li ste videli ovu ženu?“ osvojio nagradu...
"South Park" se vraća
Uzrok smrti Preslijeve kćerke još nije utvrđen
Secret Headquarters (2022) (2022)
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 26. januara do 1....
Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 2. februara do 8....
Penn Badgley
Purple Hearts (2022) (2022)