•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Tracks (2013)

Tracks“ je film snimljen po istinitom događaju i prati neverovatan podvig izvesne Robin Dejvison koja je iz pomalo ezoteričnih razloga odlučila da 1975. godine sama, uz pomoć tek nekoliko kamila i vernog psa, prepešači gotovo celu Australiju, odnosno dopre do njene obale i Indijskog okeana, a jednim delom i kroz vrlo negostoljubivu pustinju. Na tom putu koji je trajao preko 200 dana i obuhvatio preko 2 i po hiljade kilometara Robin se susrela sa različitim iskušenjima, što psiho-fizičkim, što organizacionim, što duhovnim, ali je iz svega trijumfalno izašla kao pobednik učvrstivši teoriju o nepokolebljivosti ljudskog duha i istrajnosti kada se usredsredi na neki cilj, bez obzira na to koliko se besmisleno doimao drugima, i stavši tako rame uz rame sa ljudima koji su hodali po Mesecu ili Feliksom Baumgartnerom koji je skočio sa 36.000 m visine.

Film je režirao Džon Kuran, Amerikanac koji se izuzetno dobro pokazao na polju avanturističke melodrame filmom „Obojeni veo“ koji se dešava u ruralnoj Kini i prikazuje zategnuti toplo-hladni odnos muža i žene (Edvard Norton i Naomi Vots). Ispekavši zanat na pejzažima Kine, Kuran je bio spreman da snimi film koji će pored predstavljanja podviga Robin Dejvison biti i svojevrsna razglednica, ili ljubavno pismo Australiji, negostoljubivom, divljem, neotkrivenom i misterioznom, ali suštinski prelepom kontinentu neukroćene lepote i fascinantne aboridžinske folkloristike i nasleđa. Ono što filmu svakako ne nedostaje je slika Autralije koja postaje lik za sebe, njeni na prvi pogled odbojni, ali intrigantni krajolici ispunjeni začudnom florom i faunom i lutajućim izgubljenim aboridžinskim dušama koje utkivaju sebe u zemlju iz koje su potekli i od koje žive.

Film, reklo bi se, odaje počast Robin Dejvison gotovo do tančina predstavivši njen put, od početka do kraja, od nastojanja da od lokalnih uzgajivača dobije tri kamile koje bi nosile njene stvari na putu, do nevoljnog pristajanja na to da časopis „Nacionalna geografija“ sponzoriše njen put i pošalje fotografa da je slika za vreme tog hodočašća. Ono što je možda najvažnije u filmu, a to je objašnjenje njenih motiva za ovaj put, ostaje nekako pod velom tajne, iako Robin još na samom početku pokušava da objasni razlog, možda ponajviše samoj sebi. S jedne strane u pitanju je avantura samootkrivanja i samospoznaje, želja da se bude sam sa sobom i sa prirodom, da se iskuša granica postignuća i upornosti, a s druge strane u pitanju je beg od nagomilanog bola zbog porodične tragedije, želja da se distancira od ljudi i civilizacije.

Njena želja da bude sama sa sobom na tom putu u više je navrata kroz film potencirana, pogotovo u odnosu prema nametnutom fotografu koji mora da zabeleži njen put. Takođe, odnos koji izgrađuje sa životinjama koje su joj veći deo jedino društvo predstavljen je izuzetno realistično i sentimentalno, bez patetike, ali tako da spoznamo svu punoću uzajamnog poverenja, ali i frustracije koju takav odnos sa sobom donosi (životinje će joj u više navrata i spasti život, ali ga i ugroziti). Ono što film još donekle istražuje je i nemogućnost da se na takav put krene bez morbidne radoznalosti turista i slučajnih prolaznika koji nemaju sluha za čovekovu želju za distancom već u svemu vide spektakl i priliku za fotografisanje, a izvesno poštovanje dobijaju pripadnici aboridžinske kulture koji su predstavljeni kao mudri, ali napaćeni starosedeoci ovog kontinenta koji su zaljubljeni u zemlju i običaje, ali i pritisnuti neumitnostima moderne civilizacije.

Ono što filmu nedostaje je osećaj avanture. Koliko god poduhvat Robin Dejvison bio sam po sebi fascinantan, on nije dovoljan da ispuni dva filmska sata potrebnom količinom „filmičnih“ doživljala, osim nekoliko sitnih opasnosti koje su mogle da se izbegnu boljom organizacijom i manjom tvrdoglavošću, na tom putu se zaista ne događa ništa spektakularno, niti „breathtaking“, što film pomalo čini praznim i izneverenim s aspekta filmske dramaturgije i avanturističkog žanra. Reditelj čak pokušava u jednom navratu veštački da stvori napetost izmišljajući scenu sa zmijom koja se verovatno uopšte nije ni dogodila jer je Robin za to vreme spavala, pa nije mogla ni da posvedoči drugačije. Utisak je da bi jedan drugi reditelj, rođeni Australijanac Piter Vir, dao ovom filmu dozu misterije i dramskog naboja koje je već ostvario u delima kao što su „Picnic at Hanging rock“ ili „Way back“.

Mia Vasikovska, iako malo mlada za ovu ulogu, ipak odrađuje sasvim pristojan posao na ekranu držeći nas sve vreme prikovanim za svoj lik koji ostaje na momente ambivalentan i misteriozan, dok sasvim solidno angažman odrađuje i Adam Drajver kao isprva iritantni, ali dobrodušni fotograf Rik. Pored uloge u blokbasteru „Alisa u zemlji čuda“ Mia Vasikovska ostaje na tragu antimejnstrim filmova, birajući izazovne i zahtevne uloge kao što su one u ostvarenjima „Stoker“ ili „Only lovers left alive“.

Sve u svemu, „Tracks“ ostaje jedno pristojno iako ne sasvim kompletno ostvarenje koje će vas sigurno osvojiti svojom pričom i pejzažima Australije, ali će vas ostaviti i željnim jače i konkretnije avanture koju ipak može da ponudi samo neki drugi scenario. Ovaj odaje dužnu čast poduhvatu Robin Dejvison.

Preuzeto sa Helly Cherry,

Žanr:biografski, drama
Godina:2013
Reziser:John Curran
Scenario:Marion Nelson, Robyn Davidson
Uloge:Mia Wasikowska, Adam Driver, Lily Pearl
Uzrast:PG-13
Award:dve nagrade i 18 nominacija
Studio:See-Saw Films, HanWay Films, Screen Australia
Zemlja:Australija
Jezik:engleski
Trajanje:112 minuta
Podeli:



Preporucujemo

9 novih filmova koje možete da pogledate i kod kuće
Snimanje filma u Norveškoj: Tom Kruz i ekipa neće morati...
Pogledajte trailer filma Pjera Žalice KONCENTRIŠI SE, BABA
Poslednja epizoda 10. sezone serije OKRUŽEN MRTVIMA
Otkrivamo filmove Kinoscope programa 2020.
Ani Sofrenović i Vojislavu Brajoviću nagrada "Zlatni...
Mima Karadžić neće više snimati u Crnoj Gori
Žiri Takmičarskog programa – studentski film 2020.
26. Sarajevo Film Festival isključivo online
Ekskluzivna najava nove sezone serije Fear The Walking Dead
The Old Guard (2020) (2020)
Počelo snimanje pete sezone serije "La casa de Papel"
Venecijanski Film Festival će nakon deset godina ponovo...
Popularni Keanu Reeves od sada piše i stripove
Nastavci "Avatara" i "Ratova Zvezda" neće skoro u bioskope
Talents Sarajevo 2020 dočekuje 62 učesnika u online...
"Žikina dinastija" dobija nastavak: U pripremi film "Luda...
Bafta nagrade 2020.: Glenda Jackson najbolja glumica,...
Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga (2020) (2020)
#Lady Bluetooth – izložba posvećena Hedi Lamar
Dave Franco u novom filmu "To The Extreme" postaje Vanilla...
WWE Superstar Big Show misli da je dorastao za ulogu...
Viggo Mortensen se pridružuje ekipi novog filma Peter-a...
Preminuo britanski sineasta Alan Parker
Najiščekivanija regionalna TV ostvarenja u programu...
Courteney Cox ponovo će tumačiti ulogu novinarke u...
Milica Pavlović u seriji inspirisanoj ubistvom Jelene...
JUAN MEKGREGOR U FILMOVIMA "ZOI" I "MILES AHEAD" OD SUBOTE...
Počelo snimanje televizijske serije „Crna svadba“
Demi Mur: Menjala sam sebe kako bi me muškarci prihvatili