•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Two Men in Town (2014)

Ovaj američki rimejk francuskog filma iz 1973. godine donosi nam priču o Vilijamu Garnetu, čoveku koji posle 18 godina izlazi iz zatvora u kom se našao zbog ubistva zamenika šerifa. Garnet u zatvoru prihvata islam i počinje da sledi njegovo učenje, pa nakon izlaska iz zatvora, u tom duhu preobraženja, pokušava da pronađe iskupljenje, mir i normalan život. Već na osnovu ovog kratkog opisa, ovaj film možemo da tematizujemo kao borbu sa prošlošću, pitanje dualizma ljudske prirode i (ne)mogućnosti promene i preobražaja čovekovog duha i karaktera. Ovaj koncept postaje jasniji pri pogledu na ostale likove. Sa jedne strane imamo šerifa (Harvi Kajtel) koji se protivi puštanju Garneta na uslovnu slobodu i starog Garnetovog druga Terensa (Luis Guzman) koji sa našim glavnim likom pokušava da obnovi staro partnerstvo u kriminalu. Sa druge strane imamo pravičnu nadzornicu za uslovnu slobodu (Brenda Bletin) koja je zadužena za Garneta, i predmet njegovog ljubavnog interesovanja u liku Tereze Flores (Dolores Heredija). U prva dva pomenuta lika se vidi jasna simbolika tereta prošlosti kojeg protagonista pokušava da se reši kako bi izgradio svetlu budućnost sa Terezom, uz savete nadzornice koja mu u tome pomaže. Malo je glupo reći za rimejk nekog filma da baš i nema originalnu priču, s obzirom na to da je rimejk a priori obrada nekog prethodnog materijala, ali ovakvu priču smo sretali već toliko puta, ne samo u filmovima već i u različitim TV serijama, da je, bar meni, bio potreban neki svež i nov ugao iz kog bi ova priča bila ispričana, a to se nažalost nije desilo. Pritom ne mislim samo na spoljnu priču ovog filma, na koju i nije stavljen glavni akcenat, već na unutrašnju priču promene Vilijama Garneta i borbe sa mračnim uglovima njegove duše koji su ga i naveli na prvobitni zločin i odveli u zatvor.

2 „Dva čoveka u gradu”

Reditelj Rašid Bušareb je donekle uspeo da prikaže tu borbu i želju za promenom, ali nije uspeo da tu mračnu stranu osvetli, ili je bar nagovesti gledaocu, pa da bar imamo neku ideju o tome od čega naš glavni junak beži. Jednostavno se, osim povremenih izliva besa i frustracije, nije mogao videti taj demon, ubica, ta druga strana, pa je prikaz te podvojenosti i borbe glavnog lika sa njom delovao kao sadržaj bez forme. Forest Vitaker se jeste trudio da predstavi Vilijama Garneta, ali ni tako odličan glumac ne može da spasi siromašno napisanu priču i veoma lenju režiju. Režiju nazivam lenjom ne zbog prevelike statičnosti kamere koja možda i odgovara jednom filmu u kom bi trebalo da pre svega glumci nose priču, već zbog jasnog nedostatka u promišljanju i logistici pojedinih scena. Snimanje u Novom Meksiku je značajan faktor u filmu pošto je reditelj pokušavao da ovu američku državu što više unese u vizuelni identitet filma, pa atmosfera Novog Meksika značajno određuje ton ovog ostvarenja. Nažalost, ponekad je delovalo da je Bušarebu bilo važnije da uhvati što lepši zalazak sunca na horizontu pustinje Novog Meksika, nego da smisleno snimi neke scene. Najbolji i najvredniji deo filma je nastupio kada se fenomenalna Elen Berstin pojavila u ulozi Garnetove majke i tada smo videli jednu odličnu scenu dijaloga sa njenim sinom u kojoj su se tenzija i emotivni naboj osetili mnogo jasnije nego u bilo kom drugom delu filma. Da su našli način da tom scenom završe film i naprave kulminaciju ove priče, verujem da bi utisak posle filma bio mnogo bolji.

Osim solidnog Vitakera, jedne scene dijaloga koja iskače, zanimljive atmosfere filma i generalno dobre glumačke postave koja se trudila i donekle uspela da izvuče ovaj film da ne ostavi utisak potpunog promašaja, ovaj film nema mnogo toga da ponudi, prvenstveno zbog neuspešnog iznošenja glavne ideje filma.

Ocena: 4/10

Autor: Nikola Bočkor (Punjeni paprikaš)

Žanr:drama
Godina:2014
Reziser:Rachid Bouchareb
Scenario:Olivier Lorelle, Yasmina Khadra
Uloge:Ellen Burstyn, Forest Whitaker, Harvey Keitel
Uzrast:R
Award:1 nominacija
Studio:Tessalit Productions, Pathé, Agence Algérienne pour le Rayonnement Culturel (AARC)
Zemlja:France
Jezik:engleski
Trajanje:120 minuta
Podeli:



Preporucujemo