Skorašnje istraživanje tržišta otkrilo je da dovlačenje filmova odmah nakon njihove premijere ne umanjuje posetu bioksipima, kako se dugo smatralo. Postavilo se pitanje šta je onda umanjuje, a odgovor ste videli već u naslovu ove vesti.
Kathryn Bigelow, protivnica je tako brze mogućnosti dovlačenja filmova, ali nije protivnica da na filmu prikazuje razaranja, eksplozije i brojna ubistva. Jedno vreme činilo se da je dovlačenje filmova neprijatelj i propast kinematografije. Prošlog aprila, veći studiji, predložili su da tek nakon 60 dana od premijere filmovi budu dozvoljeni za dovlačenje, a da minimum od 120 dana prođe do objavljivanja istog naslova na DVD izdanju. To je izazvalo gnev industrije.
Mali filmovi u tom slučaju nemaju luksuz većih i bombastičnijih, puput besmislenih filmova Kathryn Bigelow, Petera Jacksona i Jamesa Camerona, čiji filmovi o eksplozijama, „simpatičnim“ pedofilima, gorećim kulama i plavozelenolikim ljudima ubiru maksimum zarade, koji tvrde da njihovi filmovi nisu namenjeni malim ekranima. Mogućnost tako brzog dovlačenja, smatraju oni, omalovažava njihov težak i uloženi trud. O kvalitetu priče niko ne govori.
No, nova istraživanja otkrila su da publika uopšte nije za to zainteresovana. Samo 6 posto ljudi koji dovuku film neće otići da ga odlgeda.
Otkriće da je zaparvo 3D tehnlogija udaljila gledaoca od bioskopa prenerazila je glavaše Holivuda. Pre svega u pitanju je visina cene karata, ali odmah uz 3D stoji sledeći razlog umanjene posete bisokipima, a on je izbor tematike, rimejci i nastavci, ali i ometanje moblinim telefonima u bisokopu tokom gledanja filma.
Rešenje problema?
Pre svega da karta košta pristupačnije, ili da za jednu, gledalac može da odgleda 2 filma.
Takođe, 25 minuta duge reklame pred početak svakog filma treba da budu prepolovljene, ako ne i sasvim uklonjenje.
Uz sve to, treba računati na problem sve nesnosnijih klinaca tokom 3D filma, bučnih kokica, ali i na poteškoće neudobnih naočara tokom dva do tri sata, a sve to za prilično visoku cenu karte, što umanjuje svaki osećaj uživanja i otuđuje gledaoca.
Zahtev da se filmovi vrate u 2D, i zaboravi na 3D, tek je započeo, ali gde će biti kraj, to samo zna Cameron koji u 3D tehnologiji vidi budućnost kinematografije. Jednu stvar Cameron zaboravlja. Ono čime se on i Peter Jackson bave nije kinematografija.