•        Evo prilike da i Vi postanete deo Prologa.
  •        Ukoliko želite da postavite prikaz svog omiljenog, ili neomiljenog, filma, glumca ili reditelja, vest koja vam je jako značajna, ili bilo šta što se tiče sveta kinematografije, možete nam poslati vaša viđenja na adresu info@joombooz.com
  •        Da bi bio objavljen, prikaz ne sme u sebi sadržati nikakve vulgarnosti, da ne bude kraći od 10 rečenica, reči poput "brate", "sestro", "fenomenalno", "super" (osim ako nije deo naslova) i njima slične neće se uzeti u obzir, kao ni atak na manjinske grupe.
facebook twitter rss youtube

Valerian and the City of a Thousand Planets (2017)

Svakoj letnjoj filmskoj sezoni potreban je bar jedan drugačiji film koji je toliko veselo lud da predstavlja živi primer ukora industriji koja izbacuje smeće od filmova, bez duše, kao što je recimo film „Transformers: The Last Knight“. Ove godine, taj film je „Valerian and the City of a Thousand Planets“, ludo zabavan film u kojem se scenarista/režiser Luc Besson bori da napravi lud naučno-fantastični film epskih razmera za ovo doba, i uspeva da nam prikaže upravo takav virtuelni pogodak. To je film sa puno humora, šarma, uzbuđenja i toliko puno scena koje ćete pamtiti da će se mnogi gledaoci boriti da ne trepću da ne bi propustili neku od mnogobrojnih predivnih scena koje su strpane u prepune kadrove.

Film je inspirisan Valerianom i Laureline, serijalom francuskih stripova Pierrea Christina i Jean-Claudea Mezieresa za koji se, naročito među Evropljanima, kaže da je uticao na mnogobrojne filmove tokom godina, uključujući i „Star Wars“. Ovaj strip je takođe pomogao da se poveća interesovanje za ovaj žanr u desetogodišnjem Bessonu, koji je na kraju zaposlio Mezieresa da mu pomogne da dizajnira izgled njegovog složenog naučno-fantastičnog filma „The Fifth Element“. Besson je možda jedan od vodećih igrača na međunarodnoj filmskoj sceni, ali dok smo gledali ovaj film, bili smo ubeđeni da se on na najbolji mogući način vratio u stanje svesti deteta koje je bespomoćno zadivljeno divljim zapletima, bizarnim vanzemaljskim svetovima i ogromnom hrabrošću koja ostavlja bez daha – iako je to isto ono dete koje može da upravlja armijama najsavremenijih vizuelnih tehničara i budžetom od blizu 200 miliona dolara (najveći film u istoriji francuske kinematografije) kako bi nam sve to prikazalo onako kako se odigravalo u njegovoj glavi.

Postavljen u 28. veku, film se vrti oko Valeriana (Dane DeHaan) i Laureline (Cara Delevingne), dvoje specijalaca koji se bore protiv zločina širom svemira. Kako priča počinje, njih dvoje su poslati na Big Market, virtuelni bazar čije horde prodavaca je moguće videti ili im je moguće pristupiti jedino ukoliko stavite posebnu opremu, kako bi konfiskovali ultra redak i moćan Mül Converter, preslatko malo stvorenje koje može da reprodukuje sve što pojede. Arogantni Valerian uskoro se nalazi u begu od brojnih stvorenja dok daleko staloženija i pribranija Laureline ima zadatak da ga spasi, i to verovatno ne po prvi put.

Ovoga puta, zaplet je takav da, zbog tehničkih kvarova, Valerian biva zatočen između dva različita nivoa stvarnosti sa većim delom svoga tela zarobljenog u stvarnom svetu, dok mu je jedna ruka zatočena u virtuelnom univerzumu. Ovo možda i nema puno smisla kada se objašnjava, ali je krajnji rezultat na ekranu urnebesan i uzbudljivo prelep, te predstavlja jedan od vrhunaca ovog filma, a ima ih još mnogo.

Nakon što obezbede Mül Converter, Valerian i Laureline se vraćaju na Alpha, masivnom plutajućem gradu koji je nastao vekovima ranije kao Međunarodna svemirska stanica i koji se proširio tokom godina kako bi postao dom, daleko od pravog doma, vanzemaljcima iz svih delova svemira kako bi živeli u harmoniji. Sada je sam opstanak Alphae u opasnosti i to iznutra, a Valerian i Laureline dobijaju zadatak da istraže taj slučaj pre nego što bude previše kasno. Njih dvoje otkrivaju dokaze ogromne vladine zavere da se zataška stravična greška. Dok pokušavaju da otkriju celu prevaru pre nego što sve bude izgubljeno, oni bivaju razdvojeni i upadaju u niz avantura koje uključuju divlju zbirku stvorenja, od koji je najzanimljiviji „glampod“ koji menja oblik, a kojeg igra pop princeza Rihanna. Ona pomaže Valerianu da spasi Laureline.

Besson je dugo bio jedan od najslavnijih filmskih stvaralaca, ali je ovde prevazišao i samoga sebe. Ne postoji nijedna scena u filmu koja ne sadrži vizuelni dragulj, bilo da se radi o nekom stvorenju, ekstravagantnom kostimu ili samo neobičnom čudu koje vreba iz prikrajka. (Ovo je jedan od retkih skorijih filmova u kojem je 3D jasna opcija.) Ipak, Besson istovremeno koristi svoje vizuelne veštine kao način da nam ispriča priču umesto da nam samo servira deliće ovog gurmanluka. Uzmite na primer jednu od dužih scena na početku koja se dešava na udaljenoj planeti čiji se elegantni i živahni stanovnici bave svojim poslom dok ih u tome ne prekina kataklizmični događaj. Ova scena inicijalno zaposeda vašu pažnju zbog apsolutno prelepog dizajna planete i njenih stanovnika. Ali kako priča ide dalje, ubrzo shvatamo ko su oni i kakva je njihova veza sa drugima i na koji način njihov svet funkcioniše i to bez ikakvog dijaloga koji bi objasnio išta od toga.

Neki će se žaliti kako je scenario takav da sadrži malo više od serije akcionih sekvenci koje su povezane pričom koja nema nikakvu poentu i apsurdno nezgrapnim dijalogom. Dok su neke od ovih kritika validne – postoje trenuci kada dijalog zvuči kao da je previše puta prošao kroz softver za prevođenje Georgea Lucasa – Bessonova priča je ovog puta mnogo ambicioznija nego što je to uobičajeno i, zbog svih ludorija koje vidimo, ultimativno se dotiče stvarnih briga kao što je korumpiranost u politici i međunarodna imigrantska kriza i to na načine koji daju stvarnu emotivnu težinu posledicama ovih dešavanja. U isto vreme, „Valerian“ je neobično optimističan film u svom predstavljanju budućnosti počevši od svog šarmantnog prologa koji pokazuje evoluciju Alphae do prikaza njegovih stanovnika koji žive zajedno u miru. U vreme kada gotovo svaki futuristički film predstavlja neki oblik distopijske noćne more, ovde je prikazana srećnija verzija tog sveta.

Jedini slabi element u filmu „Valerian and the City of a Thousand Planets“ je, ironično, sam Valerian. Tokom njegove karijere, Besson nikada nije pokazao mnogo interesovanja za pričanje priča zasnovanih oko konvencionalno muževnih heroja. Većina njegovih filmova se fokusira na žestoke i snalažljive ženske likove, a onda kada su muškarci u centru pažnje, Besson njihove mačo prirode preokreće na neki način (kao što je oblačenje Brucea Willisa u kreaciju Jean-Paula Gaultiera u „The Fifth Element“). Valerian bi ovde trebalo da bude hrabar, odvažan i snalažljiv, ali onako kako ga igra DeHaan, on više deluje kao klinac koji se bori da bude kul kao Han Solo. Jasno je da je Besson više zainteresovan za Laurelinein lik, a to će biti slučaj i sa gledaocima, zahvaljujući nastupu Delevingneove. Ona je smešna i ubedljiva tokom scena borbe, vraški harizmatična i može da iznese apsurdno melodramatičan govor kao što je to učinila u svom monologu o značaju ljubavi i njenom funkcionisanju. Zahvaljujući filmovima kao što je „Wonder Woman“ i skorijim „Star Wars“ filmovima, nalazimo se u novom dobu u kojem se u bioskopima pojavljuju izvanredne heroine, a Laureline je u potpunosti zaslužila svoje mesto među njima.

„Valerian and the City of a Thousand Planets“ je pravo zadovoljstvo gledati i predstavlja jednu od najlepših fantazija koja je prikazana na velikom platnu u skorijoj istoriji – ovo je ona vrsta filma koja posetioce bioskopa, koji su navikli na ne tako sjajne filmove, može da obraduje čistom zabavom. Naravno, postavlja se pitanje da li će gledaoci želeti da daju priliku čudesnom šarmu ovog filma. Međutim, ako iz bioskopa želite da izađete zaslepljeni umesto omamljeni, onda obavezno morate pogledati ovaj film. Pored toga, on će gotovo sigurno postati kultni favorit za nekoliko godina, pa zašto se ne biste već sada priključili pomami za njim?

Žanr:akcija, avantura, fantazija
Godina:2017
Reziser:Luc Besson
Scenario:Pierre Christin, Jean-Claude Mézières, Luc Besson
Uloge:Dane DeHaan, Cara Delevingne, Clive Owen, Rihanna, Ethan Hawke
Uzrast:PG-13
Studio:EuropaCorp, Fundamental Films, Grive Productions
Zemlja:France
Jezik:engleski
Trajanje:137 minuta
Podeli:



Preporucujemo

Repertoar Cineplexx Niš bioskopa od 18. do 24. februara
Hugh Grant i Josh Hartnett pridružuju se glumačkoj ekipi...
Kultni akcioni film Face/Off dobija rimejk
Netflix najavio dokumentarni film o američkom reperu The...
Da li se Donnie Darko 3 zaista događa? Reditelј Richard...
Festival animiranog filma Tricky Women 2021
Animirana avantura Tom i Džeri na Porodičnom danu
PREDSTAVLJEN PROGRAM ДОК #3
U susret sinhronizovanoj avanturi "Duša" pitali smo Marka...
Miki Manojlović i Vladimir Kopicl dobitnici nagrade...
Tajvanski film "Sunce" tretira krivicu i iskupljenje kroz...
Kultni filmovi svetske kinematografije ponovo na FEST-u
U trci za glavne nagrade Berlinskog festivala 15 filmova
The Many Saints Of Newark - 8 stvari koje znamo o The...
Još sedam dana do kraja konkursa za Ukrštene umetničke...
Bioskop Vilin Grad - Repertoar od 25. februara do 3. marta
Kako će izgledati „Seks i grad“ bez Samante
Red Dot (2021) - uskoro
Čuvena "Zlica" iz 101 Dalmatinca sada u najnovijem...
HBO radi na četvrtoj sezoni serije 'True Detective'
Najveća čudovišta na velikom platnu Cineplexx bioskopa
Otkriven mural posvećen Marinku Madžgalju kod Ateljea 212
Bioskop Vilin Grad - Repertoar od 18. do 24. februara
Tozovac: Život Tome Zdravkovića bio dosadan, nema...
Naomi Vots snima film u Sloveniji?
Star Trek 4 se vraća, angažovan novi režiser
Sandra Bulok i Bred Pit prvi put zajedno rade na filmu
Monster Hunter (2020) - uskoro
Netflix odbio dokumentarac Olivera Stouna o Kenediju
Objavljen trailer filma "Justice League"